حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

متناسب سازی حقوق بازنشستگان این افراد تا قبل از شهریور | اعلام زمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برای رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان، پیش‌بینی شد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان این افراد تا قبل از شهریور | اعلام زمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

به نقل از خبرگزاری دولت قرار است قبل از شهریور ۱۴۰۲، باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرایی شود.

بنا بر ادعای مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، قرار است قبل از ماه شهریورامسال، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برای رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان، در قوانین بودجه ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ پیش‌بینی شد که در طول این سه سال اعتباری معادل ۱۸ همت به دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری اختصاص پیدا کرد.  

پس از اجرای دو مرحله همسان‌سازی، حقوق و مزایای بازنشستگان ۸۶ درصد افزایش یافت، در سال ۱۴۰۰ مستمری و حقوق بازنشستگان کشوری ۲۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۴۰۱ نیز یک مرحله همسان‌سازی در کنار افزایش‌های سنواتی انجام شد.  

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری پیامد‌هایی برای دو صندوق مربوط به این بازنشستگان داشت و آن‌ها را دچار ناترازی کرد.  

در روز‌های گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مشکلات و دغدغه‌های این صندوق را میراث شش دهه دانسته و گفته، مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

نعمت الله ترکی با اشاره به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرده که ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود و دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شهریور سال ۱۴۰۲، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

براساس اظهارات ترکی درباره مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده و امیدواریم که تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد پرداخت شود.  

طبق اعلام ایرنا به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، با آغاز طرح جدید از مرداد امسال، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند خواهند شد.

تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریور و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد خبر داد.

به گزارش شفقنا اقتصادی به نقل از ایسنا، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سال های ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

وی درباره دغدغه‌ بهداشت و درمان بازنشستگان، با اشاره به بیمه آتیه ‌سازان حافظ که کارگزار صندوق بازنشستگی کشوری است، توضیح داد: سال جاری تعرفه جدیدی را اضافه کردیم و دو جدول بیمه‌ای که یک جدول با رقم ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و یک جدول با رقم ۲۰۵ هزار تومان سرانه مقرر شد. بیمه اکمل جمع می‌شود و فقط این دو تعرفه مقرر می‌شوند. برای بیماران خاص نزدیک ۸ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال اعتبار گذاشتند. سقف سرانه برای بیماران خاص تا ۵۰ میلیون تومان از بیمه سلامت است. علاوه بر آن هیچ محدودیتی برای تامین اعتبار درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت.

ترکی با اشاره به بیمه ملت صندوق بازنشستگی کشور، خطاب به بازنشستگان حاضر در جمع افزود: بیمه ملتی داریم که سهامداران آن خود بازنشستگان هستند. برنامه داریم برای سال آینده از اکنون زیرساخت این بیمه را فراهم کنیم تا کل خدمات را در قالب نظام بیمه‌ای کامل به بازنشستگان ارائه دهیم. ۴ و ۵ ماه تحمل کنید، از سال آینده به بهترین شیوه نظام بیمه‌ای و درمانی را اجرا می‌کنیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: در حوزه گردشگری برنامه‌ای آماده کردیم که از ماه آینده (مرداد) اعلام رسمی می‌شود. بازنشستگان می‌توانند در این برنامه ثبت نام کنند. این امر در کل کشور اجرا می‌شود؛ ۲۰ درصد هزینه را ابتدا بازنشسته در سامانه مربوطه پرداخت می‌کند و مابقی را ما به صورت اقساط بلند مدت از حقوق او کم می‌کنیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید