حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

زمان دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری | همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

زمان دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری | همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی از بیستم این ماه طبق حروف الفبا آغاز شده است. بر اساس روال ماه‌های گذشته، پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا شنبه، سی‌ویکم تیرماه ادامه دارد. اطلاعات منتشر شده حاکی از این است که واریز حقوق بازنشستگان همکار سازمان در آخرین روز ماه انجام می‌گیرد.

بازنشستگان که این روزها بیشتر از گذشته تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند، صدای اعتراضشان بلندتر شده است؛ روزی به مبلغ حقوق و روزی دیگر به نحوه پرداخت وام‌های اعطایی. اخیرا بازنشستگان نسبت به وام ۲۰ میلیون تومانی اعطایی انتقاداتی را نیز مطرح کردند. آنها می‌گویند فقط به ۴۸۰۰ نفر وام ۲۰ میلیونی پرداخت شده است. بازنشستگان همچنین به دشواری پرداخت وام نیز اشاره کرده‌اند. این در حالیست که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت پرداخت ماهانه و مرتب وام بازنشستگان کارگری تاکید می‌کند اما در مقابل بازنشستگان از وضعیت دشوار دریافت وام گلایه دارند.

آنگونه که خبرگزاری ایلنا گزارش داده سه مورد اصلی یعنی داشتن دو فرزند تحت تکفل، نگرفتن وام در هیچ یک از بازه‌های زمانی قبلی و داشتن سیم کارتِ به نام، از جمله مواردی هستند که بازنشستگان دارای آنها نیستند و در نتیجه از صف وام جا می‌مانند.

تبلیغات برای اعطای وام ۲۰ میلیونی ادامه دارد اما رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران می‌گوید چهار ماه از سال گذشته اما در این مدت فقط به ۴۸۰۰ نفر وام ۲۰ میلیونی داده شده است.

دهقان‌کیا افزود: سال گذشته به ۴۵ هزار نفر از بازنشستگان تهران وام پرداخت شد اما در سال جاری که ماه چهارم در حال پایان است تاکنون به ۴۸۰۰ نفر وام پرداخت شده که در این زمینه شاهد عقب‌افتادگی سازمان هستیم.

اخیرا اخباری نیز درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتشر شده است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید این موضوع در جلسه کمیسیونی که در آن عضو است، به تصویب رسیده و در انتظار بررسی در صحن علنی است. البته بازنشستگان کارگری نسبت به این موضوع که دوباره به فراموشی سپرده شوند انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

با اینحال، برخی از فعالان این حوزه با اشاره به بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی می‌گویند اگر دولت همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست.

البته آخرین خبر منتشر شده درباره بازنشستگان کشوری حاکی از این است که مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریورماه تسویه خواهد شد.

زمان دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری چه روزی است؟

به نقل از ایرنا، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برای رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان، در قوانین بودجه ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ پیش‌بینی شد که در طول این سه سال اعتباری معادل ۱۸ همت به دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری اختصاص پیدا کرد.

پس از اجرای دو مرحله همسان‌سازی، حقوق و مزایای بازنشستگان ۸۶ درصد افزایش یافت، در سال ۱۴۰۰ مستمری و حقوق بازنشستگان کشوری ۲۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۴۰۱ نیز یک مرحله همسان‌سازی در کنار افزایش‌های سنواتی انجام شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری پیامدهایی برای دو صندوق مربوط به این بازنشستگان داشت و آنها را دچار ناترازی کرد.

در روزهای گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مشکلات و دغدغه‌های این صندوق را میراث شش دهه دانسته و گفته، مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

اخبار مرتبط:

زمان دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری/ فیش حقوقی تیرماه بازنشستگان چه تغییری می کند؟

زمان همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان کشوری مشخص شد/ درخواست عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رئیس جمهور برای ورود به مسئله همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری/ دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری / آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

نعمت الله ترکی با اشاره به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرده که ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود و دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شهریور سال ۱۴۰۲، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

براساس اظهارات ترکی درباره مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده و امیدواریم که تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد پرداخت شود.

طبق اعلام ایرنا به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، با آغاز طرح جدید از مرداد امسال، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید