یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی 2 میلیونی به این افراد تعلق می گیرد | سورپرایز جدید رئیسی برای یارانه بگیران

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه است.

یارانه نقدی 2 میلیونی به این افراد تعلق می گیرد | سورپرایز جدید رئیسی برای یارانه بگیران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

 علیرضا عسگریان در خصوص مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی معادل ۵۰ درصد، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوارها اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که پرداخت یارانه برای جبران افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی با حجم مشخص تمرکز دارد، افزود: در مرحله جدید، میزان اختلاف تورّمی کالاهای اساسی از سال ۱۴۰۱ بدون سقف ۸۰ هزار تومان برای مردم شارژ می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون نزدیک به ۹۰ هزار فروشگاه در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی همراهی دارند و توزیع قابل قبولی شکل گرفته است.

عسگریان اظهار کرد: آموزش، تجهیز و اتصال فروشگاه‌ها با شرکت مجری طرح و بانک‌های عامل صورت گرفته است و هدف‌گذاری دسترسی آسان و سریع مردم بود.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی با تأکید بر این‌که تورّم ایجادشده توسط کالابرگ الکترونیکی جبران می‌شود، گفت: شرط بهره‌مندی در مرحله جدید به ۵۰ درصد کاهش یافته است که افزایش آزادی عمل مردم در آن دنبال می‌شود.

معاون وزیر کار با بیان این‌که دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و خانوارهای کم‌درآمد در این خصوص حمایت می‌شوند، افزود: با توجه به تعیین میزان سبد غذایی از نظر حجم و قیمت براساس میزان تورّم مبلغی بدون سقف برای مردم شارژ می‌شود.

عسگریان تأکید کرد: در خصوص موضوع گرانی هم سازمان‌های نظارتی و تعزیرات باید برای اجرای مطلوب و اثرگذار طرح کالابرگ الکترونیکی ورود کنند.

وی گفت: جلوگیری از افزایش تورّم از برنامه‌های اصلی دولت است و در ماه‌های آتی دهک‌های دیگر هم مشمول این طرح خواهند شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه دهک اول ۲۹ میلیون نفر را شامل می‌شود و در ادامه با استفاده از پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان دهک‌بندی به جای خانوار بر اساس تعداد نفرات صورت می‌گیرد.

عسگریان گفت: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

مطالبه‌ افزایش ‌یارانه نقدی متناسب با تورم سالانه‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «یارانه نقدی با تورم سالیانه افزایش یابد» خواستار پاسخگویی مسئولان در این‌باره شده‌اند.

مخاطبان در این پویش نوشته‌اند: باید همواره و هر سال با توجه به تورم و گرانی در کشور، یارانه نقدی افزایش یابد و مانند دوره یارانه 45500 نباشد که سالیان سال ثابت ماند و اجناس و کالاها چندین درصد رشد کردند، ولی یارانه ثابت ماند و ارزشش هر سال کمتر می شد، باید توسط مجلس و دولت تدبیری اندیشیده شود که یارانه نقدی هر سال با توجه به تورم افزایش یابد‌.

در این زمینه علیرضا عسگریان، معاون رفاهی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، هم‌زمان با اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی گفت: سیاست دولت حمایت از سبد غذایی خانوارهای سه دهک کم درآمد به تعداد 29 میلیون نفر است که قیمت 11 قلم کالای این سبد معیشتی (شامل شیر، ماست،‌ پنیر، روغن،‌ شکر، قند، حبوبات،‌ ماکارونی،‌ مرغ،‌تخم مرغ و گوشت) به نرخ شهریور 1401 تامین شود و تورم حادث شده بر این سبد با با یارانه مازاد 80 هزار تومانی برای هر نفر جبران کند.

وی این را هم گفت: شرط برخورداری خانوراهای سه دهک کم درآمد از یارانه 80 هزار تومانی مازاد این است که حد اقل به میزان 50 درصد از این سبد را با منابع کالابرگ خود خرید کرده باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این نکته را هم گفت: درصدد بررسی امکانات هستیم که ظرف دو ماه آینده 2 دهک دیگر به طرح کالابرگ اضافه شوند و افراد مشمول کالابرگ الکترونیکی با اعتبار اضافی 80 هزار تومانی به 5 دهک افزایش پیدا کنند.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبنای قیمت کالاهای مورد نظر در سبد کالابرگ الکترونیکی بر مبنای شهریور 1401 است و دولت مصمم است تورم حاصل شده بر این 11 قلم کالا را برای سه دهک کم درآمد پوشش دهد. در حال حاضر هزینه خرید این 11 قلم برای هر نفر 807 هزار و 290 تومان است که مابه‌التفاوت آن 175 هزار تومان با قیمت شهریور 1401 محاسبه می‌شود زیرا قیمت این 11 قلم در آن زمان 607 هزار و 800 تومان بوده و تفاوت این دو رقم به صورت یارانه مازاد از طریق کالابرگ الکترونیک پرداخت می‌شود.

به گفته وی سیاست دولت جبران تورم حاصل شده بر سبد معیشت خانوار است تا برای هر فرد روزانه 2537 کالری انرژی تامین شود و دولت اصرار دارد این میزان کالری برای خانوارها تأمین شود و در کارگروهی که این اقلام تشکیل شده است وزارتخانه‌های جهاد، صمت،‌کشور، بهداشت و تعاون حضور دارند.

‌تا‌کنون هیچ تصمیمی از سوی دولتمردان برای افزایش یارانه نقدی اعلام نشده است.

بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

پایان پیام

دیدگاه خود را ارسال کنید