اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی کشور

هشدار هواشناسی برای این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 5 مرداد 1402

هشدار هواشناسی برای این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 5 مرداد 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

براساس نقشه های هواشناسی رگبار، رعدوبرق و وزش باد امروز در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و برخی از مناطق جنوب شرقی کشور رخ می دهد.

 براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در برخی مناطق شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

هشدار وقوع سیلاب موقت در کشور

روز جمعه  هم در برخی نقاط، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

شنبه در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی شمال هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی وزش باد و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

روز یکشنبه بارش پراکنده در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می شود. طی پنج روز آینده برای مناطقی از شمال شرق و شرق و در دو روز آینده در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

هواشناسی ۵ مرداد ۱۴۰۲/ هشدار باد و باران برای برخی استان‌ها

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز برای جنوب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان با توجه به پیش بینی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ هشدار نارنجی صادر شده است. برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس نیز هشدار زرد بارندگی صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفر‌های بین شهری احتیاط نمایند.

برای نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، غرب کرمانشاه، اصفهان، مرکزی، یزد، قم، سمنان و جنوب تهران نیز وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی و هشدار زرد صادر شده است. 

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

دیدگاه خود را ارسال کنید