یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی چه کسانی پس گرفته شد؟ | یارانه نقدی این ماه چه روزی واریز می شود؟

یارانه نقدی چه کسانی پس گرفته شد؟ | یارانه نقدی این ماه چه روزی واریز می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

برخی از خانواده‌ها خبر می‌دهند که مبالغی از حساب بانکی آنها کسر شده است و هنگام مراجعه به بانک، به آنها اعلام شده که سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مبلغ را از حساب آنها کسر کرده و در واقع یارانه را پس گرفته است.

این خانواده‌ها می‌گویند مبالغ کسر‌شده از حساب آنها ارقام متفاوتی دارد. برخی ارقام کسر‌شده را بین 300 تا 600 هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی دیگر این عدد را تا دو میلیون تومان هم می‌گویند. پیگیری «شرق» از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که این ادعا صحت دارد و مبلغ کسر‌شده از حساب این خانوار به تعداد افراد خانواده ارتباط دارد و مربوط به یک نوبت واریز یارانه است. این سازمان توضیح می‌دهد که در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد سال گذشته که ارز چهارهزارو 200 تومانی کالاهای اساسی حذف شد، بنا بر این بود که مابازای حذف ارز چهارهزارو 200 تومانی برای هر نفر 300 هزار تومان یارانه واریز شود و یارانه دهک‌های ضعیف‌تر تا 400 هزار تومان می‌رسید، اما برخی خانواده‌هایی که از نظر وزارت کار پردرآمد تشخیص داده شده بودند از فهرست یارانه‌بگیران خط خوردند. با‌این‌حال، این موضوع موجب اعتراض شمار زیادی از حذف‌شدگان شد و دولت اعلام کرد که معترضان درخواست تجدیدنظر و بررسی دوباره کنند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح می‌دهد که بنا بر درخواست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، نوبت اول یارانه 300 هزار تومانی برای تمام ایرانیان واریز شد و معترضان به دهک‌بندی وزارت کار هم مشمول این قاعده شدند، اما یارانه واریزی در آن زمان قابل برداشت نبود. بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، نتیجه بررسی اعتراضات به دهک‌بندی وزارت کار تا پایان سال 1401 طول کشید و این سازمان در اعتراض به بلوکه‌شدن منابع خود در حساب بسیاری از معترضان به دهک‌بندی درآمدی، خواهان تعیین تکلیف سریع‌تر این موضوع شد. حالا با ردشدن اعتراض بسیاری از خانواده‌های ایرانی، دولت به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجازه داده است اولین یارانه 300 هزار تومانی را از حساب غیرمشمولان بردارد.

افزایش مبلغ یارانه نقدی مرداد ماه تصویب شد

مهری سادات موسوی از برخورداری ۳۵ هزار و ۸۸۶ خانوار دارای فرزندان دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۷ و ۳ هزار و ۶۴۴  خانواده دارای فرزندان ۳  قلو و بالاتر از حمایت‌های مستمر بهزیستی خبر داد و گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری درخصوص جمعیت و براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان بهزیستی کشور حمایت‌هایی به منظور تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان، حفظ و ارتقاء سطح سلامت روان، پیشگیری از سوء تغذیه مادر و فرزندان و ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو را در قالب طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو اجرایی کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مبلغ مستمری برای خانواده‌های دارای فرزند ۲قلو(خانوار ۴ نفره) مبلغ ۱۶میلیون و ۸۴۸ هزار ریال و برای خانواده‌های ۳ قلو و بالاتر ۲۰ میلیون و ۵۹۲ هزار ریال می‌باشد، تصریح کرد: خانواده‌های دارای فرزندان دوقلوی دهک درآمدی ۱ تا ۷ و خانواده‌های دارای فرزندان ۳ قلو و بیشتر در تمامی دهک‌های درآمدی در چرخه حمایتی بهزیستی خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، سال گذشته تمامی خانواده‌های نیازمند دارای فرزند ۲ قلو و بالاتر تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور قرار گرفتند و صف انتظار دریافت خدمات آنان به صفر رسیده است و در حال حاضر به منظور گسترش و تقویت خدمات حمایتی و ارتقاء فرآیندهای خدمت‌رسانی به متقاضیان سایت «صدای چند قلوها»   https://ticketing.behzisti.gov.ir/ راه‌اندازی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، موسوی در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور ارتقای سلامت و تغذیه  فرزندان خانواده‌های دارای فرزند چندقلو شیرخشک مورد نیاز را برای خانوارهای دارای فرزند چندقلو تأمین می‌کند./ ایسنا

یارانه نقدی دولت در راه است

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از ابتدای امسال دو دهک به دهک‌های قبل که بیمه رایگان بودند، اضافه شد و جمعیت بیمه شدگان رایگان به بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در ادامه توسعه بیمه همگانی، زین پس سایر دهک‌های جامعه یعنی دهک ۶ تا ۹ نیز در پرداخت حق بیمه خود به ترتیب مشمول تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد.

محمد مهدی ناصحی گفت: این تخفیف به مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که سالانه تعلق می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: هموطنان برای بهره مندی از این تخفیف به اداره‌های کل بیمه سلامت کل کشور و سامانه شهروندی مراجعه کنند؛ دولت هم منابع خوبی برای همه در بخش دولتی قرار داده است.

محمد مهدی ناصحی گفت: در نهایت با اجرای بیمه اجباری سلامت در کشور در تلاشیم هیچ ایرانی بدون بیمه درمانی باقی نماند.

یارانه نقدی | ۳ میلیون کارگر تا ۱۴۰۳ بیمه سلامت می‌شوند

هادی بهداد, مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: براساس آمار و اطلاعات، سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند و تا سال 1403این رقم باید به حدود 3 میلیون کارگر افزایش یابد.

به نقل از تسنیم، بهداد در تشریح راه‌اندازی سامانه دیده‌بان سلامت گفت: این سامانه با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند شناسایی، تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌های بهداشتی در درون بنگاه‌های اقتصادی اعم از ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری و مراکز بهداشت کار راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره مزایای راه‌اندازی این سامانه گفت: شناسایی فرآیندها، بررسی و رفع ایرادات فرایندها، اخذ آسان آمار و اطلاعات، امکان نظارت و رتبه‌بندی، ثبت و ضبط کلیه خدمات(آموزش، معاینات ادواری، مشاوره‌های روانشناسی) و … از جمله مزایای این طرح است که در آینده نیز پرونده سلامت الکترونیک کارگران و بنگاه‌های اقتصادی نیز به آن افزوده خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید