سهام عدالت | سود سهام عدالت

واریز سود یک میلیون و 500 هزار تومانی سنهام عدالت | این سود مخصوص چه کسانی است؟

واریز سود یک میلیون و 500 هزار تومانی سنهام عدالت | این سود مخصوص چه کسانی است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

با اعلام وزارت اقتصاد، از تاریخ ۱۵ مرداد، تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای متولدین مهر، آبان و آذر سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. والدین نوزادان می‌توانند سه صندوق سهامی از بین ۳۵ صندوق موجود را برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان خود انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از اقتصاد 100، از امروز، تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱.۵ میلیون تومان برای متولدین سه ماهه سوم سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. سهام عدالت یک برنامه اقتصادی و اجتماعی در ایران است که در دهه ۱۳۸۰ برای توزیع عادلانه ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی شکل گرفت.

این برنامه به صورت پروژه‌ای اجرا می‌شود و هر ساله سهامی از دارایی‌های دولتی به تمامی شهروندان ایرانی تعلق می‌گیرد. سهام عدالت به معنای تخصیص بخشی از دارایی‌های دولتی به شهروندان است. افراد می‌توانند این سهام‌ها را به قیمت بازار خریداری یا نگهداری کنند. هدف اصلی سهام عدالت، کاهش نابرابری‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت است.

آغاز تخصیص صندوق‌های سهامی برای متولدین مهر، آبان و آذر 1401

با اعلام وزارت اقتصاد، از تاریخ ۱۵ مرداد، تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای متولدین مهر، آبان و آذر سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. والدین نوزادان می‌توانند سه صندوق سهامی از بین ۳۵ صندوق موجود را برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان خود انتخاب کنند. در گذشته، سهام عدالت به بسیاری از ایرانیان اختصاص داده شده بود و در واقع سهام برخی از شرکت‌های دولتی در بورس بود که انتخاب نحوه مدیریت آن به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم (از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی) در اختیار افراد قرار می‌گرفت.

با تصمیم دولت، سهام رایگان برای نوزادان متولد ۱۴۰۱ و در آینده ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در قالب صندوق‌های سهامی ETF ارائه می‌شود که تا ۲۴ سال امکان فروش آنها وجود ندارد. یکی از مزایای صندوق‌های سهامی ETF نسبت به سهام مستقیم، این است که طی ۲۴ سال، سرمایه نوزادان در بازار سرمایه قرار خواهد گرفت و بازدهی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

برای انتخاب صندوق سهبا توجه به اطلاعاتی که در دسترس دارم، سهام عدالت در ایران به صورت پروژه‌ای اجرا می‌شود و هدف آن توزیع عادلانه‌ی دارایی‌های دولتی و کاهش نابرابری‌های اقتصادی است. برنامه سهام عدالت به شکل تخصیص رایگان سهام به تمامی شهروندان ایرانی از طریق صندوق‌های سهامی انجام می‌شود. هر ساله سهامی از دارایی‌های دولتی به افراد تعلق می‌گیرد و افراد می‌توانند این سهام‌ها را به قیمت بازار خریداری یا نگهداری کنند.

به طور خاص، در اواخر سال ۱۴۰۱، تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱.۵ میلیون تومان برای متولدین سه ماهه سوم آن سال آغاز شده است. این صندوق‌های سهامی به عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی فرزندان انتخاب می‌شوند و در طول ۲۴ سال به فروش نمی‌رسند. این صندوق‌ها به شکل صندوق‌های سهامی ETF (صندوق معاملاتی مبادله‌نشدنی) ارائه می‌شوند و سرمایه نوزادان در بازار سرمایه قرار می‌گیرد که می‌تواند بازدهی قابل توجهی داشته باشد.

مبلغ و زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز همچنان هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند.

سود سهام عدالت به دو صورت متفاوت قابل درک است. اولین صورت سود، سود سهام عدالت است که افرادی که سهام عدالت را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بدین معنا که صاحبان سهام، با فروش سهام خود در بازار سرمایه، سود خود را به دست می‌آورند و یا با نگه‌داشت سهام‌های خود و دریافت سود سالانه، درآمد ثابتی را برای خود ایجاد می‌کنند. دومین صورت سود سهام عدالت، تأثیرات اقتصادی و اجتماعی زیادی است که قرار است با هدف توزیع عادلانه ثروت و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار‌های کم درآمد در کشور به وجود آید. به عنوان مثال، با توزیع سود سهام عدالت در بین اقشار کم درآمد جامعه، این خانوار‌ها می‌توانند از منابع بیشتری بهره‌مند شوند و در نتیجه استفاده از این منابع، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال نیز تحقق پیدا می‌کند. همچنین، با توزیع سود سهام عدالت، شفافیت در بخش صنعت و اقتصاد افزایش می‌یابد که می‌تواند به کاهش فساد و افزایش اعتماد عمومی کمک کند.

اطلاعیه جدیدی در خصوص مبلغ و واریز سود سهام عدالت و واگذاری سهام عدالت جاماندگان صادر شد

سهام عدالت قابل فروش شد همچنین شرط جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد. درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز همچنان هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند. خبرم هم، اما فروش سهام عدالت امکانپذیر شد سود سهام عدالت سال گذشته، در ۲ مرحله واریز شد و سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به وسیله سازمان خصوصی‌سازی دریافت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توزیع می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید