یارانه نقدی | حواشی یارانه نقدی

یارانه نقدی 520 هزار تومانی به کدام افراد تعلق می گیرد؟ | یارانه نقدی این ماه چه روزی واریز می شود؟

یارانه مرداد ماه در بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه نقدی 520 هزار تومانی به کدام افراد تعلق می گیرد؟ | یارانه نقدی این ماه چه روزی واریز می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

یارانه نقدی مرداد ماه چه زمانی واریز می‌شود؟

یارانه مرداد ماه که پنجمین بسته حمایتی دولت از ابتدای سال جاری است، به روال ماه‌های قبل در بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. اطلاعاتی هم که از وزارت کار بیرون آمده، نشان از افزایش مبلغ یارانه نقدی دارد؛ بدین صورت که مبلغ یارانه معیشتی سه دهک اول جامعه در صورتی که ۲۰۰ هزار تومان از سبد کالایی خریداری کنند، ۵۲۰ هزار تومان می‌شود. در ضمن، ارتباطی بین استفاده از کالابرگ و قطع یارانه وجود ندارد.| تجارت‌نیوز

چرا مردم با طرح کالابرگ آشتی نکردند؟/ قاسمی: در اقتصاد ایران به مردم پول بدهید، دیگر نمی‌توانید بگیرید

 با وجود اصرار دولتی‌ها و استفاده از راه‌های تشویقی چون افزایش یارانه نقدی برای همه‌گیر شدن طرح کالابرگ، اما همچنان گزارش‌ها و روایت‌ها حاکی از قهر مردم با این طرح است.

این موضوع را حتی می‌شود در آخرین اظهارنظر یک مقام وزارت کار مشاهده کرد که تاکنون فقط یک میلیون خانوار از طرح کالابرگ استقبال کرده‌اند.

علی‌رضا عسگریان، معاون رفاهی وزیر کار، می‌گوید: در مدت اجرای کالابرگ تاکنون یک میلیون خانوار از این طرح استفاده کردند که عمدتاً در سه دهک پایین درآمدی جامعه بودند و طرح نسبت به گذشته رشد قابل قبولی پیدا کرده است.

سیامک قاسمی، اقتصاددان، نیز گفت:

من پارسال در زمان جراحی اقتصادی دولت گفتم که در اقتصاد ایران به مردم پول بدهید، دیگر نمی‌توانید بگیرید. این‌طور نیست که بگویید سه ماه پول می‌دهیم و بعد کوپن را جایگزین می‌کنیم. دیگر این پول باید پرداخت شود./خبرآنلاین

 مبلغ یارانه نقدی کاهش یافت؟

یارانه نقدی مرحله ۱۵۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و یارانه مرداد از ساعت ۲۴ روز ۲۰ مردادماه قابل برداشت است.جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه نقدی جدید را بخوانید

 مرحله 149 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز سه شنبه 20 تیرماه قابل برداشت است.

تجارت نیوز نوشت :  یارانه مرداد ماه که پنجمین بسته حمایتی دولت از ابتدای سال جاری است، به روال ماه‌های قبل در بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. اطلاعاتی هم که از وزارت کار بیرون آمده، نشان از افزایش مبلغ یارانه نقدی دارد؛ بدین صورت که مبلغ یارانه معیشتی سه دهک اول جامعه در صورتی که 200 هزار تومان از سبد کالایی خریداری کنند، 520 هزار تومان می‌شود. در ضمن، ارتباطی بین استفاده از کالابرگ و قطع یارانه وجود ندارد.

یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی وارد مرحله تازه ای شد . یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۲ افزایش یافت و طرح جدید یارانه نقدی و کالابرگ اکترونیکی از سیزدهم خرداد ماه کلید خورد.  بر اساس، اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مبلغ یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی افزایش پیدا کرده است. در مرحله جدید طرح یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی قرار است خانوار‌هایی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند و البته جزو سه دهک اول درآمدی هستند، در اولویت اجرا قرار بگیرند.  . میزان افزایش یارانه نقدی، ۲۰ درصد اعلام شده است اما این افزایش شامل همه یارانه‌بگیران نشده است و تنها ۸.۵ میلیون نفر باید منتظر واریز یارانه نقدی خرداد با مبلغ جدید باشند. جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه نقدی جدید اعلام شد

ظاهرا در طرح کالابرگ الکترونیک تغییراتی ایجاد شده است. در حالی که طرح کالابرگ الکترونیک از دو ماه قبل دربرگیرنده سه دهک اول درآمدی جامعه شده و در عین حال مشوق‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده، حالا مرحله جدیدی از این طرح روی غلتک افتاده است. در این گام، اگر سه دهک نام برده شده بخشی از سبد خود را صرف خرید کالایی کنند، قرار است اعتباری علاوه بر یارانه، برای آنها شارژ شود.

دولت می‌گوید هدف خود را جدایی تورم از سفره مردم تعیین کرده و در این مسیر گام‌هایی را برمی‌دارد. حالا مرحله جدیدی از اختصاص سبد کالا به سرپرستان خانوار آغاز شده است. قرار شده تا قیمت این سبد نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل ثابت بماند و در عین حال دولت تلاش کند تا فاصله تورمی و ما‌به‌التفاوت قیمت سبد با نرخ روز را تامین کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید