اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

اخبار هواشناسی امروز 18 مرداد 1402 | بارش در این استان ها پیش بینی شده است

هواشناسی از آخرین روز فعالیت سامانه بارشی در تهران، البرز، مازندران و هشت استان دیگر خبر داد و اعلام‌کرد: امروز هم‌چنین ۱۱ استان درگیر وزش باد شدید و خیرش گردوخاک می‌شوند.

اخبار هواشناسی امروز 18 مرداد 1402 | بارش در این استان ها پیش بینی شده است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

هواشناسی از آخرین روز فعالیت سامانه بارشی در تهران، البرز، مازندران و هشت استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: امروز هم‌چنین ۱۱ استان درگیر وزش باد شدید و خیرش گردوخاک می‌شوند.

به گزارش عرشه آنلاین و بر اساس اعلام هشدار زرد هواشناسی، امروز (چهارشنبه) بارش باران در دامنه و ارتفاعات مازندران، البرز و تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، شرق لرستان، جنوب همدان، جنوب مرکزی، شمال شرق و غرب هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان انتظار می‌رود.

هواشناسی اعلام کرد: فعالیت سامانه به شکل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک است.

مخاطرات سامانه نیز احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها است.

امروز همچنین وزش باد شدید، سمنان، تهران، قم، البرز، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس را در بر خواهد گرفت.

هواشناسی به احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه کرده است. / ایرنا

پیش بینی هواشناسی امروز ۱۸ مرداد/منتظر طوفان شدید باشید

 سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی های خود از وضعیت کشور را برای امروز و روزهای آینده با هشدار طوفان اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز چهارشنبه در برخی از نقاط کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

امروز چهارشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مرکزی چهارمحال و بختیاری ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان مناطقی از فارس ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید  و طوفان پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ میدهد و در سایر مناطق کشور تا یکشنبه جوی پایدار حاکم است.

طی پنج روز آینده، در برخی مناطق شمال شرق شرق جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود این وضعیت در شمال سیستان و بلوچستان، به ویژه منطقه زابل، شدت بیشتری دارد.

امروز دریای عمان و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج است.

دیدگاه خود را ارسال کنید