پیش بینی عجیب از بازار بورس در آینده | چه بلایی سر بورس کشور خواهد آمد؟

از پیامدهای یک مصوبه عجیب بورسی برای صندوق‌های درآمد ثابت تا محرک‌هایی که میتوانند بورس را جذاب کنند

پیش بینی عجیب از بازار بورس در آینده | چه بلایی سر بورس کشور خواهد آمد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار در خصوص ممنوعیت معاملات اختیار برای صندوق‌های درآمد ثابت گفت: این مصوبه عجیب‌ترین ریسکی بود که قابل انتظار هم نبود.

ممنوعیت معاملات اختیار به صندوق‌های درآمد ثابت آسیب وارد می‌کند.

امیر ندیری خاطرنشان کرد: مدیر صندوق با استفاده از اغلب راهبردهایی که در آپشن‌ها وجود دارد می‌توانست امتیازی را برای صندوق  ایجاد کند ( به واسطه کسب بازدهی مازاد) تا در ادامه  بازدهی صندوق نسبت به میانگین بازار و سایر رقبا افزایش پیدا کند.

ندیری ادامه داد: در پی ایجاد ممنوعیت معاملات اختیار برای صندوق‌ها، افزایش وزن سهام در راستای کسب بازدهی بیشتر صورت گرفت. در واقع ریسک بیشتر شد و احتمال کاهش بازدهی قوت گرفت.

این مصوبه نه تنها به صندوق‌های درآمد ثابت بلکه به بازار آپشن هم آسیب وارد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تهدیدهای پیشروی بورس گفت: طبعا احتمال تهدید پیشروی بازار وجود دارد اما نسبت به چند ماه قبل کمتر است. در چند ماه گذشته بازار با تهدیدهای متعددی مواجه شده است و اکنون در محدوده ارزنده قرار دارد. از طرفی خرید سهام در شرایط کنونی نسبت به گذشته با کاهش ریسک همراه است.

بازار سهام چگونه جان می‌گیرد

سید جواد درواری مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آمیتیس عنوان کرد: اکنون موقعیت خرید سهام در بازار وجود دارد و ورود به سهام نقدشونده و سودآور توصیه می‌شود.

وی درباره سیگنال ارزش معاملات به بازار گفت: رابطه مستقیمی بین ارزش معاملات و بازدهی سهام وجود دارد. البته این رابطه تحت تاثیر عوامل محیطی بازار سرمایه نیز قرار می‌گیرد.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه معامله‌گران در شرایط ثبات طبعا ارزیابی منطقی و معقولی از سرمایه‌گذاری خود خواهند داشت و عمدتا به سمت تزریق منابع در بازار حرکت خواهند کرد.

درواری ادامه داد: ارزیابی ارزش معاملات خرد در چند وقت اخیر نشان می‌دهد که این معیار درگیر نوسان است، تا زمانی که حجم و تعداد معاملات افزایش پیدا نکند نمی‌توان انتظار بالایی در بلند مدت از بازار سرمایه داشت.

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آمیتیس ابراز داشت: محدوده ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان تا پایان سال جاری برای متغیر دلار قابل پیش‌بینی است.

وی معتقد است، با فرض دلار فوق شاخص کل بورس تهران تا محدوده ۳ میلیون تا ۳.۳ میلیون واحد حرکت خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره محرک‌های بورس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی‌ها موضوعات جذابی برای بازار سهام خواهند بود. در صورتی که چنین عواملی توام با افزایش نرخ دلار روی دهند طبعا می‌توانند در نقش محرک قوی برای ایجاد جذابیت در بازار سرمایه نقش ایفا کنند.

در برنامه امروز بورسان، امیر ندیری مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار و سید جواد درواری مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آمیتیس به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سهام پرداختند.​

دیدگاه خود را ارسال کنید