مدت زمان سفر اربعین برای اقامت در طول پیاده روی اربعین | نهایت زمان سفر اربعین چند روز است؟

مدت زمان سفر اربعین برای اقامت در طول پیاده روی اربعین | نهایت زمان سفر اربعین چند روز است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در واقع این عمودها برای محاسبه مسیر طی شده و همین‌طور برای آدرس دادن زائرین کاربرد دارد. به‌عنوان‌مثال، زائران برای قرار گذاشتن یا پیدا کردن یکدیگر و همین‌طور پیدا کردن یک موکب خاص، از این عمودها استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم کنار عمودها معمولا جمعیت بیشتری را می‌بینید. در فاصله بین عمود ۱۱۰۰ تا ۱۳۹۰ تعداد موکب‌ها کمتر است چون مسیر و راه عبوری باریک می‌شود. بنابراین بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که این بخش از مسیر در شب طی نشود چون برای پیدا کردن جای خواب با مشکل روبرو می‌شوید.

طول مسیر بین دو شهر نجف و کربلا، ۸۵ کیلومتر است و حدود ۳ روز طول می‌کشد تا از نجف به کربلا برسید. اگر روزی ۲۶.۵ کیلومتر پیاده‌روی داشته باشید که می‌شود روزی ۷ الی ۸ ساعت، باقی مدت را می‌توانید استراحت کنید. در طول این پیاده‌روی سه روزه، روز اول را باید تا ۴۸۰ الی ۵۰۰ عمود و روز دوم را هم تا عمود ۱۰۰۰ پیاده‌روی کنید.

با توجه به اینکه پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ در شهریور انجام می‌شود بنابراین برای فرار از گرمی هوا می‌توانید پیاده‌روی را از ۴ و ۵ صبح شروع کنید و تا غروب ادامه دهید. فاصله میان نجف تا کربلا، کویری است و باید تحمل گرمای زیادی را داشته باشید. برخی از زائران به دلیل فرار از گرمی هوای تابستان ترجیح می‌دهند پیاده‌روی را از غروب آفتاب شروع کنند و تا نماز صبح ادامه دهند. بعد از نماز صبح هم برای استراحت اقدام می‌کنند. لازم است بدانید که هوای شب در کویر خنک‌تر است و بنابراین در صورت لزوم با خودتان لباس مناسب داشته باشید.

اگر در هر جایی از مسیر نتوانستید به پیاده‌روی ادامه دهید، اصلا نگران نباشید چون می‌توانید از ماشین‌های گذری استفاده کنید و مستقیم به کربلا بروید.

امکانات رفاهی مسیر پیاده روی اربعین

یکی از مزایای مهم و اصلی سفر به کربلا، هزینه رایگان آن است. شما در قبال خدماتی که دریافت می‌کنید، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. مکان‌های استراحت که به آن‌ها موکب گفته می‌شود کاملا رایگان هستند. از طرفی نیازی نیست با خودتان آب آشامیدنی و غذا ببرید چون در مسیر افراد زیادی هستند که انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه می‌کنند.

این افراد در اصل نذر دارند که به زائران اربعین خدمات ارائه کنند. از دیگر خدمات رفاهی مسیر پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ می‌توان به سرویس بهداشتی و خدمات پزشکی اشاره کرد. عراقی‌ها خیلی مهمان‌نواز هستند و در طول مسیر می‌توانید از غذاهای تازه و آماده عراقی نیز استفاده کنید. در مسیر نجف به کربلا افراد زیادی را می‌بینید که به شما اصرار می‌کنند غذای آن‌ها را بخورید یا شما را تا موکب راهنمایی می‌کنند.

اقامت در طول پیاده روی اربعین

در مسیر ۸۵ کیلومتری نجف تا کربلا، اقامتگاه‌ها، خانه‌ها و حسینیه‌های زیادی ساخته شده که محل استراحت زائران هستند و به آن‌ها «موکب» گفته می‌شود. موکب‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که ممکن است شامل یک حسینیه بزرگ با ظرفیت بیشتر از ۱۰۰۰ نفر باشد یا یک چادر عشایری کوچک با ظرفیت کم.

در هر صورت انتخاب با شماست که در کدام موکب استراحت کنید. البته در میان موکب‌ها، خانه‌های چندین طبقه یا خانه‌های روستایی نیز وجود دارد. تمامی این خانه‌ها، چادرهای عشایری و حسینیه‌ها در اصل برای اقامت زائران پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ و سفر به کربلا تدارک دیده شده و هدف ایجاد مکانی آرام با امکانات خوب برای زائران است.

صاحب موکب‌ها ممکن است از کشورهای مختلفی باشند. در طول مسیر پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ و در مسیر سفر از نجف به کربلا موکب‌هایی از کشورهای ایران، لبنان و پاکستان و دیگر کشورها را خواهید دید. در بیشتر موکب‌ها امکانات کافی وجود دارد، یکی از این امکانات پتوهای تمیز است که خیلی از زائران حتی انتظارش را هم ندارند.

برقراری تماس در پیاده روی اربعین

برای برقراری تماس از ایران با عراق یا از عراق با ایران دو راه وجود دارد. می‌توانید سیم کارت موقتی عراقی خریداری کنید یا از رومینگ ایرانسل، همراه اول و رایتل استفاده کنید.

خرید سیم کارت موقتی عراقی

خرید سیم کارت موقتی عراقی ساده‌ترین راهی است که می‌توانید برای برقراری تماس از آن استفاده کنید. استفاده از سیم‌ کارت عراقی برای کسانی که گروهی به پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ می‌روند هزینه کمتری دارد. ۳ اپراتور آسیاسل، کورک تلکام و زین سیم‌ کارت‌های عراقی ارائه می‌دهند. اعتبار این سیم‌ کارت‌های عراقی یک ماهه است و میزان شارژ اولیه هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

دیدگاه خود را ارسال کنید