بهترین راه برای استفاده از اینترنت در سفر اربعین | زائران از این روش استفاده کنند

بهترین راه برای استفاده از اینترنت در سفر اربعین | زائران از این روش استفاده کنند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: زائران اربعین حسینی می‌توانند از خدمات اینترنت رایگان وای فای و یا استفاده از سیم کارت‌های ایرانی و عراقی برای مکالمه و اینترنت استفاده کنند.

آقای امیر محمدزاده لاجوردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: به تازگی همراه با نمایندگان اپراتور‌های کشور مذاکرات فشرده ۳۰ ساعته با مسئولان وزارت ارتباطات عراق و تنظیم‌گری این کشور و اپراتور‌های ارتباطی‌شان داشتیم.

روش نخست، استفاده از اینترنت وای فای

وی اضافه کرد: زائرانی که در کشور عراق حضور خواهند داشت از سه روش می‌توانند از اینترنت بهره‌مند شوند؛ روش نخست، استفاده از اینترنت وای فای است که در برخی نقاط در نجف و کربلا و در مسیر پیاده‌روی وجود دارد که البته، چون این نقاط محدود است و با ازدحام مواجه خواهیم بود شاید کیفیت ارتباطی پایین بیاید، اما مزیتش این است که این ارتباط کاملاً رایگان است.

روش دوم استفاده از سیم کارت ایرانی در کشور عراق

آثای لاجوردی ادامه داد: روش دوم استفاده از سیم کارت اپراتور‌های ایرانی در کشور عراق است که در این روش نیاز نیست که کاربران سیم کارت جدیدی خریداری کنند و مذاکراتی کردیم که هزینه رومینگ به یک سوم سال گذشته کاهش پیدا کند و تعامل و همکاری خوبی با طرف عراقی داشتیم.

روش سوم استفاده از سیم کارت‌های عراقی

وی افزود: روش سوم استفاده از سیم کارت‌های عراقی در کشور عراق و برقراری ارتباط از طریق این سیم کارت‌هاست که در حال مذاکره هستیم قیمت‌ها را کاهش دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بسته‌های اولیه را از لحاظ حجم و مدت زمانی که مکالمه انجام می‌شود، به ما اعلام کردند، اما هنوز برای کاهش قیمت‌ها در حال رایزنی هستیم.

وی درباره نحوه تهیه سیم کارت‌های عراقی هم گفت: نمایندگی رسمی فروش این سیم کارت‌ها در داخل کشور عراق است و ما از هموطنانمان می‌خواهیم که از کشور عراق خریداری کنند و مذاکراتی با عراقی داشتیم که در نقاط مشخصی از جمله فرودگاه‌های نجف و بغداد و در نقاط زمینی ورود به کشور عراق بتوانند خدماتشان را ارائه دهند و قیمت‌ها هم در مقایسه با سیم کارت‌های عراقی که در کشورمان به فروش می‌رسد مناسب‌تر است.

وی درباره خدمات شرکت پست گفت:امسال پست حضور بیشتری در مواکب خواهد داشت و هم شرکت پست ایران و هم عراق نقاطی را برای ارائه خدمات به زائران در شهر‌های نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی در نظر دارند و زائرانی که وسایلی با خودشان همراه می‌آورند و ممکن است حجیم باشد می‌توانند از طریق پست وسایل را منتقل کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید