یارانه نقدی | حواشی یارانه نقدی

یارانه نقدی شهریور دو برابر می شود؟ | تکلیف یارانه نقدی ماه بعد چه شد؟

علیرضا عسگریان یارانه نقدی به عنوان یک بخش از سیاست‌های دولتی برای کمک به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

یارانه نقدی شهریور دو برابر می شود؟ | تکلیف یارانه نقدی ماه بعد چه شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

 علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درمورد آخرین اقدامات این وزارتخانه، در به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ خانوارها یادآور شد: آماده به روزرسانی دهک‌بندی‌ها طی دو الی سه ماه آینده هستیم که داده‌ها مربوط به سال ۱۴۰۲ هستند اما معیارها و شاخص‌ها، همان معیارهای قبلی خواهند بود و تغییری نخواهند داشت.

یارانه نقدی به عنوان یک بخش از سیاست‌های دولتی برای کمک به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌دیده استفاده می‌شود. یارانه نقدی در ایران به عنوان یک برنامه به نام "همیاری" شناخته می‌شود.این برنامه توسط سازمان تأمین اجتماعی ایران برگزار می‌شود و مبلغ یارانه نقدی به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: درخصوص خط فقر مطلق، خط فقر نسبی و خط فقر شدید روایت‌های مختلفی وجود دارد و این درحالیست که نهادهای مختلفی درحال رصد و پایش خط فقر هستند که باید در این زمینه به وحدت برسیم؛ لذا بایستی گفت‌وگوی مفصلی بین نهادها/ سازمان‌هایی که خود را به طور رسمی یا غیررسمی متولی تعریف خط فقر می‌دانند، انجام شود.

وی افزود: این گفت‌وگو در حال انجام است؛ به گونه‌ای که طی هفته گذشته جلسه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد و در این زمینه وارد صحبت شدیم تا به تفاهم برسیم و مصوبات خوبی هم به دست آمده تا نگاهی واحد درمورد خط فقر شکل گیرد.سلام نو

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درمورد آخرین اقدامات این وزارتخانه، در به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ خانوارها یادآور شد: آماده به روزرسانی دهک‌بندی‌ها طی دو الی سه ماه آینده هستیم که داده‌ها مربوط به سال ۱۴۰۲ هستند اما معیارها و شاخص‌ها، همان معیارهای قبلی خواهند بود و تغییری نخواهند داشت.

اوایل مردادماه معاون رفاه و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش برخی مخاطبان مبین بر اینکه‌ با داشتن دو خودرو در یک خانواده و بدون داشتن خانه، یارانه آنها قطع شده است، درحالی که برخی افراد چندین خانه و یا مغازه دارند، اما همچنان یارانه می‌گیرند، گفت: این حرف‌ها قابل قبول نیست. مگر می‌شود کسی چندین مغازه داشته باشد، اما تراکنش بانکی وی ثبت نشده باشد؛ ما معیارهای زیادی برای شناسایی وسع اقتصادی خانوار داریم که یکی از آنها تراکنش‌های بانکی است، شاخص‌های دیگری هم وجود دارد، همچون حساب‌های بانکی، سود بانکی، مانده در گردش حساب‌های بانکی، ساختار خانوار، بعد خانوار، تعداد وسیله نقلیه، قیمت وسیله نقلیه، تعداد حقوق‌بگیران یک خانوار، دارایی‌های بورسی خانوار، داشتن ملک و خانه و تعداد سفرهای خارجی (به جز سفر به عتبات) همه این موارد ملاک تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد و هرکدام از این اطلاعات به تنهایی محاسبه نمی‌شود.

عسگریان اظهار داشت:‌ تنها تراکنش مالی بالا در یک زمان خاصی مدنظر نیست، بلکه معدل معیارهای گفته شده در یک خانوار مدنظر تحلیل و مبنای قضاوت ما قرار می‌گیرد./ ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید