قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز چشم بازار را کور کرد! | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت طلا امروز چشم بازار را کور کرد! | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی: چهارشنبه 1 شهریور 

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 23,140,000

طلای ۲۴ عیار 30,853,000

طلای 18 عیار / 740 22,831,000

طلای دست دوم 22,831,150

آبشده کمتر از کیلو 100,250,000

مثقال طلا 100,230,000

انس طلا 1,893.37

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 282,550,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 250,960,000

نیم سکه تک فروشی 149,700,000

ربع سکه تک فروشی 99,400,000

سکه گرمی تک فروشی 59,300,000

تمام سکه (قبل 86) 249,000,000

نیم سکه (قبل 86) 119,000,000

ربع سکه (قبل 86) 60,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی 61,520,000

حباب سکه بهار آزادی 30,430,000

حباب نیم سکه 39,250,000

حباب ربع سکه 44,100,000

حباب سکه گرمی 31,970,000

با شروع محرم و در روزهای مرداد فعالان بازار فلز زرد همواره بر بی‌رمقی این بازار تاکید داشتند. به عقیده آنها هر ساله در ماه‌های محرم و صفر بازار طلا در رکودی‌ترین حالت خود قرار دارد و تقاضا به حداقل خود می‌رسد. اما بررسی قیمت در تمام قطعات سکه و طلا حکایت از بازدهی مثبت در این بازار دارد. البته روند افزایشی دیروز را نیز نباید نادیده گرفت.

سکه‌های امامی و بهار به کانال بالاتر راه یافتند

در آخرین روز مرداد قیمت سکه امامی با رقم ۲۸ میلیون و ۸۹ هزار تومان مبادله شد و رشد ۳۳۵ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار با افزایش ۲۱۱ هزار تومانی به کانال ۲۵ میلیونی ورود کرد و با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰ هزارتومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌‌‌سکه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز سکه گرمی با قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت.

روند کاهشی حباب سکه‌های سنگین

روز گذشته قیمت طلا افزایشی بود. هر مثقال طلا با افزایش ۱۷۲ هزار تومانی به کانال بالاتر راه یافت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۳۱۹ هزار تومان معامله شد و رشد ۴۰ هزار تومانی داشت. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۸ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه‌‌های امامی و بهار برخلاف سایر قطعات کاهش حباب داشتند. حباب سکه امامی ۲۶ هزار تومان و بهار ۱۶۷ هزار تومان کاهش داشت. در آخرین روز مرداد حباب نیم‌سکه ۱۸ هزار تومان، ربع سکه ۵۹ هزارتومان و سکه گرمی پنج هزار تومان رشد داشتند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۸۹۶ دلاری رسید و افزایش دو نیم دلاری داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۹۵ دلار و ۱۰ سنت رسید که بالاتر از پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته بودد. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۹۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت طلا پس از یک هفته کاهش متوالی، در روز دوشنبه ۰.۳ درصد بالاتر رفت و بهترین روز خود در بیش از دو هفته گذشته را گزارش کرد. کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد ACY Securities گفت: خریداران منتظر بودند تا ببینند طلا تا کجا می‌تواند سقوط کند و این می‌تواند شروعی برای ورود مجدد آنها به بازار باشد. او گفت که هرگونه اصلاح در دلار آمریکا از اوج‌های اخیر می‌تواند باعث افزایش شدید قیمت در بازار طلا شود.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به بالاترین حد خود رسید که آخرین بار در نوامبر ۲۰۰۷ مشاهده شد زیرا اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات‌متحده این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا حفظ می‌کند، نرخ‌های بالاتر بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند و باعث می‌شود شمش‌های بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشند.

بر اساس گزارش رویترز، نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه در نشست بانک‌های مرکزی در جکسون هول، وایومینگ برای چشم انداز نرخ بهره در نظر گرفته خواهد شد. اس‌پی‌دی‌آرگلدتر است، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، از روز دوشنبه جریان خروجی خود را از سر گرفت.

در بازار سایر فلزات، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۲۷ دلار در هر اونس رسید و پلاتین در ۹۰۹ دلار و ۴۱ سنت ثابت ماند. پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۴۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در آخرین روز مرداد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۵ میلیون تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

ربع سکه با ۷۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان اعلام شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید