سهام عدالت | سود سهام عدالت

زمان واریز سود سهام عدالت و نحوه توزیع آن | مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

امروز یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۵ شهریور ۱۴۰۲ با افزایش ۳۷۷ هزار و ۶۲۲ تومان به ۱۰ میلیون۸۲۴ هزار و ۵۱۴ تومان رسید.

زمان واریز سود سهام عدالت و نحوه توزیع آن | مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه مجمع اکثر شرکت‌های سهام عدالت برگزار شده و سود شناسایی کرده‌اند، چه موقع این سودها برای سهامداران عدالت واریز می‌شود، گفت: هنوز شورای عالی بورس در مورد خود سهام عدالت و نحوه توزیع سود سهام عدالت سال گذشته این سهام، نگرفته است.

وی افزود: هنوز اختلاف بر روی اصل سهام عدالت وجود دارد، آیین‌نامه معاملاتی سهام عدالت هم در حال بررسی است و تاکنون 2-3 جلسه در مورد سهام عدالت در شورای عالی بورس برگزار شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

عضو شورای عالی بورس گفت: روز سه‌شنبه 31 مرداد هم جلسه شورای عالی بورس برگزار می‌شود، اما هنوز موضوعی در مورد سهام عدالت در دستور کار قرار نگرفته است.

عبداللهی در مورد اینکه آیا سود سهام عدالت امسال هم دو مرحله‌ای و یا یک مرحله‌ای خواهد بود، عنوان کرد: در این موضوع به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما عمده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سودده هستند و برای سهامداران سود شناسایی خواهند کرد.

هفته پیش خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: بستگی به عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارد که اگر سودها را زودتر واریز کنند، زودتر سود سهام عدالت را می‌پردازیم.

یک مقام آگاه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: از 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت تاکنون 29 شرکت مجمع عمومی برگزار کرده‌اند که از این تعداد 25 شرکت سود شناسایی کرده‌اند که باید سهامداران خود از جمله سهامداران عدالت بپردازند، چهار شرکت بدون سود بوده‌اند و باید مجمع عمومی بقیه شرکت‌ها هم برگزار شود و با توجه به فصل برگزاری مجامع، ظرف یکی دو هفته آینده تکلیف بقیه شرکت‌ها هم روشن می‌شود.

این مقام آگاه گفت: شورای عالی بورس باید تصمیم‌گیری کند که سود سهام عدالت چگونه و با چه سازوکاری برای سهامداران پرداخت شود که هنوز شورای عالی بورس به جمع‌بندی نرسیده است.

سهام عدالت متعلق به 49 میلیون ایرانی است که در 49 شرکت شامل 13 شرکت غیر بورسی و 36 شرکت بورسی هستند و سود عملکرد سال مالی 1401 باید تجمیع شده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود. سال گذشته این سود در دو مرحله پرداخت شد، اما سال‌های قبل در یک مرحله واریز شد.(فارس)

امروز یکشنبه (۵ شهریور ۱۴۰۲)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۱۰ میلیون۱۱۰ هزار و۹۵۸ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۵۸۳۹۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲.۰۵۱.۴۸۷ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۷۰۰.۴۴۹ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۹۷۸۴ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۷۲۳۷ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد،فملی،شپنا،شستا،فارس،وغدیر و شبندر صورت گرفت و شاخص های آریا،وسپهر،صبا،خاور،هرمز،زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی در ۵ شهریور ۱۴۰۲

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار

فارس

۱۱۷۷

۱۱۶۸

شگویا ۱۵۳۸ ۴۹

شاوان ۱۹۷۵ ۵

دانا ۴۰۷ ۴۵

بنیرو ۳۷۲ ۳

رمپنا ۱۳۴۳ ۱۴۳

اخابر ۹۵۸ ۲۴۴

کگل ۶۱۵ ۱۰۷

حکشتی‌ ۱۳۶۹ ۸۰

فولاد ۵۵۰ ۲۵۲۰

فولاژ ۱۵۱۱ ۴۸

فخوز ۳۳۵ ۱۱۶

ساراب ۳۲۸۷ ۹

ورنا ۷۳۳ ۳

حپترو ۴۷۷۷ ۱

کچاد ۵۹۱ ۲۳۷

وپست ۹۵۵ ۱۶

مارون ۱۷۱۱۰ ۴۹

شپنا ۷۹۳ ۴۱۶

شتران ۴۳۴ ۲۶۰۰

شبندر ۱۰۷۰ ۹۳۰

بسویچ ۴۳۰ ۹

وبملت ۴۶۷ ۳۰۵

وبصادر ۱۹۴ ۱۴۲۷

خاور ۳۸۳ ۴۲۰

وتجارت ۲۲۱ ۱۸۲۲

فایرا ۷۷۸ ۳۲

شراز ۱۳۰۷ ۴

جم ۴۳۷۱ ۴۲

فملی ۷۲۴ ۱۸۴۰

سدشت ۴۱۳۱ ۸

بفجر ۱۸۰۵ ۳۸

وتوصا ۱۴۸ ۱۲

شبریز ۱۲۲۶ ۴۱

خساپا ۲۴۳ ۳۶

لکما ۱۹۲ ۲۲

بترانس ۲۶۹ ۳

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۵ شهریور ۱۴۰۲

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۵ شهریور ۱۴۰۲) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۱۰ میلیون و۸۲۴ هزار و ۵۱۴ تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خود را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار

فارس ۱۱۷۷ ۲۲۹۲

شگویا ۱۵۳۸ ۴۷

شاوان ۱۹۷۵ ۴

دانا ۴۰۷ ۱۶

بنیرو ۳۷۲ ۳

رمپنا ۱۳۴۳ ۱۳۷

اخابر ۹۵۸ ۲۳۹

کگل ۶۱۵ ۱۰۴

حکشتی‌ ۱۳۶۹ ۷۸

فولاد ۵۵۰ ۲۵۲۰

فولاژ ۱۵۱۱ ۷۳

فخوز ۳۳۵ ۲۹۶

ساراب ۳۲۸۷ ۳

ورنا ۷۳۳ ۳

حپترو ۴۷۷۷ ۱

کچاد ۵۹۱ ۱۸۱

وپست ۹۵۵ ۱۶

مارون ۱۷۱۱۰ ۴۷

شپنا ۷۹۳ ۱۰۰۸

شتران ۴۳۴ ۲۰۹۰

شبندر ۱۰۷۰ ۹۱۲

بسویچ ۴۳۰ ۹

وبملت ۴۶۷ ۲۹۹

وبصادر ۱۹۴ ۱۴۰۰

خودرو ۲۷۲ ۴۷

وتجارت ۲۲۱ ۱۷۸۸

فایرا ۷۷۸ ۳۱

شراز ۱۳۰۷ ۴

جم ۴۳۷۱ ۴۱

فملی ۷۲۴ ۱۴۷۳

سدشت ۴۱۳۱ ۸

بفجر

۱۸۰۵

۳۸

وتوصا ۱۴۸ ۱۲

شبریز ۱۲۲۶ ۱۵

خساپا ۲۴۳ ۳۹

لکما ۱۹۲ ۲۲

بترانس

۲۶۹

دیدگاه خود را ارسال کنید