اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هواشناسی کل کشور امروز 11 شهریور 1402 | پیش بینی اخبار هواشناسی امروز شنبه

هواشناسی کل کشور امروز 11 شهریور 1402 | پیش بینی اخبار هواشناسی امروز شنبه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 امروز در ارتفاعات استان‌های مازندران، اردبیل، ارتفاعات مرکزی، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و یکشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان شمال فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

دوشنبه تا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است تنها در ارتفاعات مازندران در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

گفتنی است که روز یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر دما بطور نسبی کاهش می‌یابد و پدیده غالب در شرق کشور طی روز‌های آینده همچنان وزش باد شدید گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. همچنین یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

سازمان هواشناسی کشور اعلام‌کرد: در حالی که کمتر از سه هفته به پایان سال آبی باقی مانده، همچنان ۲۵ استان کشور با کم بارشی مواجهند و میانگین بارش کشور ۲۰ درصد کمتر از نرمال است.

به گزارش شفقنا از سازمان هواشناسی، آخرین داده های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 1401) تاکنون ۱۸۶ میلی متر بارش در کشور داشتیم که بیش از ۲۰ درصد کمتر از شرایط نرمال است.

در شرایط طبیعی باید تا این موقع از سال آبی ۲۳۳ میلی متر بارش در کشور می بارید.

هم اکنون ۲۵ استان کشور با کسری بارش مواجهند و در مدت باقی مانده از سال آبی انتظار نمی‌رود تغییر قابل توجهی در جدول دریافت بارش کشور روی دهد.

همچنان استان گیلان بیشترین کسری بارش سال آبی را با میزان ۱۸۶ میلی‌متر دارد. پس از آن بیشترین کسری به ترتیب مربوط به استان‌های گلستان با ۱۵۳،‌ مازندران ۱۵۰،‌ قزوین ۱۳۳ و تهران با ۱۱۳ میلی‌متر است.

دوشنبه تا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و تنها در ارتفاعات مازندران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از روز یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر دما به‌طور نسبی کاهش یافته و پدیده غالب در شرق کشور طی روزهای آینده وزش باد شدید گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هواست. همچنین فردا دریای خزر مواج و متلاطم است.

امروز آسمان شهرهای نجف، کربلا و کاظمین صاف همراه با وزش باد گاهی باد شدید و احتمال رخداد گردوخاک و برای سامرا صاف و غبارآلود همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بیشینه دما شهر کربلا 43 درجه و شهرهای نجف، کاظمین و سامرا نیز 44 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را ارسال کنید