قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز همه را امیدوار کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز همه را امیدوار کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 14 شهریور - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 23,708,000

طلای ۲۴ عیار 31,610,000

طلای 18 عیار / 740 23,392,000

طلای دست دوم 23,391,510

آبشده کمتر از کیلو 102,710,000

مثقال طلا 102,750,000

انس طلا 1,938.51

سکه امامی تک فروشی 283,090,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 256,030,000

نیم سکه تک فروشی 152,700,000

ربع سکه تک فروشی 102,400,000

سکه گرمی تک فروشی 60,300,000

تمام سکه (قبل 86) 254,000,000

نیم سکه (قبل 86) 122,000,000

ربع سکه (قبل 86) 62,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی 55,000,000

حباب سکه بهار آزادی 28,440,000

حباب نیم سکه 38,720,000

حباب ربع سکه 45,330,000

حباب سکه گرمی 32,110,000

روز گذشته قیمت طلا و سکه در دو روند متفاوت از یکدیگر بسته شدند. طلا افزایشی شد و سکه دو روند را در قطعات مختلف داشت. کارشناسان اقتصادی همچنان بازار فلز زرد را رکودی می‌دانند و امیدوارند با پایان ۶ ماهه نخست سال جاری این بازار با تقاضای جدید همراه شود و معاملات طلا جان دوباره‌ای بگیرد.

فعالان صنفی به مردم توصیه می‌‌کنند در هر زمانی که تصمیم به خرید دارند، خرید خود را انجام دهند. تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند فعلا نوسانات قیمت طلای جهانی چندان چشمگیر نیست و بر روند قیمت بازار طلای داخلی تاثیر چندانی ندارد.

افزایش قیمت سکه بهار آزادی

دیروز ۱۳ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۶۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار تنها قطعه افزایشی دیروز بود. این قطعه با افزایش پنج هزار تومانی با رقم ۲۵ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه‌های نیم و ربع ‌کاهش ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند.

گفتنی است سکه گرمی بدون تغییر قیمت و در کف کانال ۶ میلیون تومانی معامله شد.

افزایش قیمت طلا در روند کاهشی بازارهای مالی

روز گذشته قیمت طلا افزایش داشت. هر مثقال طلا، افزایش ۴۲ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزارتومان معامله شد. طلا نیز با افزایش هشت هزار تومانی به قیمت دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۳۹ هزار تومان رسید.

در سیزدهمین روز از شهریور حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه بهار و گرمی به ترتیب افزایش‌های ۵۳ و ۶ هزار تومانی داشتند. حباب سکه‌های امامی هفت هزار تومان، نیم‌ ۲۹ هزار تومان و ربع ۴۰ هزار تومان کاهش داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان تابستان

قیمت طلا امروز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲، کار خود را از پله دو میلیون و ۳۲۹ هزار تومان شروع کرد و تا ظهر حداقل هفت هزار تومان پیش رفت. این اتفاق قابل پیش‌بینی بود و حتی انتظار داشتیم با توجه به افزایش ۲۵ دلاری بهای انس جهانی، طلا بیشتر از این‌ها جسارت به‌خرج دهد.

طلا، ولی در شروع هفته محافظه‌کارانه و دست به‌عصا حرکت می‌کند. ظاهرا تصمیم گرفته با توجه به تداوم وضعیت نیمه‌تعطیل بازار داخلی، فعلا مرتکب ریسک نشود. در کوتاه‌مدت حداکثر جایگاهی که می‌توان برای طلا در نظر گرفت، پله دو میلیون و ۳۷۵ هزار تومان است که چشم‌انداز چشمگیری نیست در عوض اگر بلندپروازی‌ها شکست بخورند و نوبت تنبیه برسد، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار قطعا تا کف کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ریزش خواهد کرد.

بازار سکه، چون نیازمند تحرک است، استراتژی متفاوتی در پیش گرفته. قیمت سکه امامی امروز در نیمه اول معاملات به ۲۸ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۲۵ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان خریدوفروش می‌شود و قیمت نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب حدود ۱۵ میلیون ۲۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه گرمی فعلا در محدوده پنج میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار دارد. قیمت طلا و انواع سکه در روز‌های سپری شده از شهریور ۱۴۰۲، نوسان کم‌دامنه‌ای را پشت سر گذاشته است که بین نیم‌درصد تا ۱.۲ درصد برآورد می‌شود. دلار در این مدت تقریبا ثابت مانده، اما نباید از دو عامل تعیین‌کننده دیگر غفلت کرد.

قیمت جهانی طلا ظرف ۱۰ روز گذشته، حدود ۲۵ دلار بالا رفته؛ چنانچه در پایان سفر‌های اربعین، تقاضای جدیدی برای دلار شکل بگیرد، سکه و طلا ۱۸ عیار نیز چاره‌ای جز اطاعت و پیروی از روند عمومی بازار نخواهند داشت. اضافه‌شدن بار تقاضای خرید سنتی عروس و داماد‌ها در پایان محرم و صفر سرعت این فرآیند را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بهترین فرصت خرید طلا به احتمال زیاد تا پایان همین هفته خواهد بود.

افزایش قیمت طلا در راه است؟

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه با تاکید بر روند باثبات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال جاری تا کنون به تجارت‌نیوز گفت: «بازار طلا با وجود رکود تقاضا در روند کاهشی قیمت قرار گرفته است. گفتنی است سیگنال‌های مساعد سیاسی نیز به بازار تزریق و مانع رشد قیمت در بازار فلز زرد شده است.»

وی با ابراز خرسندی از روند باثبات قیمت در بازار طلا خاطرنشان کرد: «امیدواریم این روند در بازار همچنان ادامه داشته باشد و اقتصاد کشور به سمت ثبات پیش برود.»

این کارشناس بازار طلا در ادامه گفت: «بالاترین سطح قیمت طلا در ۶ ماه گذشت رقم ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و پایین‌ترین سطح قیمت مبلغ ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. گفتنی است با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر، روند تقاضا و قیمت در بازار طلا کاهش بیشتری داشته است.»

محمدولی در خصوص روند قیمت در بازار فلز زرد بعد از ماه صفر گفت:‌ «به نظر می‌رسد قیمت طلا با روندی ملایم افزایشی شود. این در حالی است که نوسانات قیمت دلار نیز می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا داشته باشد.»

وی افزود: «هر اندازه که قیمت دلار واقعی‌ باشد، قیمت طلا و سکه نیز واقعی‌تر خواهد شد.»

دیدگاه خود را ارسال کنید