قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

کاهش عجیب قیمت دلار امروز در بازار | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

کاهش عجیب قیمت دلار امروز در بازار | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

قیمت دلار روز گذشته بدون توجه به سیگنال سفر رئیس جمهوری به نیویورک افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۴۹ هزار و ۷۵۰ هزار تومان عرضه شد. این در حالی بود که بررسی قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله ارز ایران حاکی از کاهش قابل توجه قیمت اسکناس‌های مذکور نسبت به ماه‌های گذشته بود. کاهش نزدیک به ۷۰ تومانی اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله، تغییر قیمتی بود که از زمان شروع به کار این مرکز تا کنون رخ نداده بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز،  گفتنی است روز گذشته برخی منابع مطلع از رشد سقف منابع ارزی بلوکه شده ایران از هفت میلیارد به ۲۵ میلیارد دلار خبر دادند. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند طی سال‌های گذشته موضوع هفت میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کره به‌عنوان اهرم سیاست‌گذار برای مهار قیمت دلار استفاده می‌شد. اکنون با بسته شدن پرونده این ارزها و رسیدن به مقصد قطر سیاست‌گذار قصد دارد داستان جدید برای بازار ارز نمایش دهد.

با این وجود سیگنال‌های روز گذشته نتوانست قیمت دلار را کاهش دهد. در همین راستا کارشناسان اقتصادی روند آهسته و پیوسته را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها رشد خروج سرمایه بالاست و این موضوع می‌تواند دلار را در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار دهد.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۲۰ تومان معامله شد و افزایش ۲۵۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه با ۲۰۰ تومان افزایش با رقم ۴۸ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۸ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار کاهش ۶۶ تومانی داشت و با قیمت ۴۱ هزار و ۲۱۳ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۷ تومان عرضه شد و کاهش ۶۰ تومانی داشت. این مقدار تغییر قیمت در یک روز با توجه به افزایش و کاهش‌های یکی دو تومانی حواله و اسکناس دلار در روزهای گذشته قابل توجه است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۹۵۵ تومان معامله شد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۷۹ تومان عرضه شد و افزایش ۶۱ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با با رقم ۴۰ هزار و ۷۲ تومان عرضه شد و رشد ۵۶ تومانی داشت.

روز گذشته درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد و افزایش ۲۰ تومانی نسبت داشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۲ تومان مبادله شد و کاهش ۱۶ تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۲ تومان عرضه شد و کاهش ۱۸ تومانی داشت.

 اینکه آیا سرمایه‌گذاری در بازار ارز در حال حاضر درست است یا نه، به رفتار بانک مرکزی بستگی دارد؛ چراکه فعلا به‌نظر می‌رسد با دسترسی این بانک به دلارهای آزادشده، دست برتر را برای مدیریت نوسان قیمت دلار و دیگر ارزها دارد و دست‌کم اینکه تا چند ماه آینده انتظار می‌رود که بازار ارز ثبات نسبی چند ماه اخیر را حفظ کند.

از سوی دیگر این نکته را هم باید درنظرگرفت که تب انتظارات تورمی در نتیجه ثبات بازار ارز و تلاش بانک مرکزی برای مهار رشد نقدینگی و تورم در حال فروکش‌کردن است و بازارهای دارایی‌محور نظیر مسکن، خودرو، سکه و طلا و ارز در وضعیت انتظار توأم با احتمال کاهش قیمت‌ها قرار دارد و از سوی دیگر اگر روند ورودی ارز به کشور تقویت شود، بازه زمانی ثبات قیمت ارز طولانی‌تر خواهد شد.

نکته مهم در سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بازارهای دارای قدرت نقدشوندگی بالا نظیر ارز و طلا این است که ریسک نوسان قیمت بالاست و هر اتفاقی در حوزه سیاست خارجی و روابط تجاری ایران با کشورهای دیگر، بر معادلات اثر فوری می‌گذارد و معمولا سرمایه‌گذاران با تحلیل شرایط تصمیم می‌گیرند و افراد عادی تحت‌تأثیر هیجان‌ها وارد این بازارها می‌شوند و چه‌بسا بخشی از ارزش پس‌اندازشان را از دست بدهند.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز بستگی به افق دید و زمان صبر افراد دارد و تجربه ثابت کرده که فعالان این بازارها، اثر اتفاقات و متغیرها را پیش‌خور می‌کنند و به همین سبب بخش زیادی از اثر آزادسازی دارایی‌های ارزی کشور قبلا خنثی شده و افزون بر این بانک مرکزی هم پیش از آنکه در اندیشه پایین‌آوردن قیمت با تزریق دلار بیشتر باشد، مصمم به حفظ ثبات بازار است و پیشنهاد می‌شود که با احتیاط و البته تحلیل شرایط و استفاده از نظر خبرگان و اقتصاددانان تصمیم بگیرید.

توصیه می‌شود که در سرمایه‌گذاری همواره ریسک‌پذیر باشید و برای خودتان حد ضرر درنظر بگیرید و به فکر صید ثروت زیاد در بازار ارز نباشید؛ چراکه ممکن است با یک شوک مواجه شده و دارایی‌تان افت کند. پس دقت و آینده‌نگری را قربانی هیجان یک‌شبه پولدارشدن نکنید و زیاد به تحلیل‌های برخی به‌اصطلاح آینده‌نگر و تحلیلگر بازار ارز و طلا در شبکه‌های اجتماعی گوش ندهید. شرط مهم در هر سرمایه‌گذاری در بازار ارز عقلانیت اقتصادی است نه رفتارهای احساسی.

دیدگاه خود را ارسال کنید