قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز همه را خوشحال کرد | قیمت طلا به چند رسید؟

در حالیکه قیمت دلار و سکه کاهش پیدا کرد قیمت طلا بر مدار روند صعودی چرخید.

قیمت طلا امروز همه را خوشحال کرد | قیمت طلا به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

در چند روز گذشته، مسیر سکه امامی از دیگر اعضای خانواده خود جدا شده بود و امروز هم این روند ادامه دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا، سکه بهار آزادی و قطعات سکه افزایشی است اما قیمت سکه امامی روند افزایشی دارد. البته در بعضی روزهای گذشته شرایط برعکس بوده است. همچنین دلار در کانال 49 هزار تومانی روند کاهشی دارد. روند قیمت انس نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در برخی سایت‌ها صعودی ثبت شده و با حدود 0.21 رشد، به 1,925.42 دلار رسیده است.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایشی است و دو میلیون و 325 هزار تومان معامله می‌شود که حدود دو هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و 636 هزار تومان است؛ حدود 171 هزار تومان کمتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی اما سه هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و 798 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 245 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 247 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 85 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و 406 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه امروز 2 مهر 1402

نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است. حباب نیم‌سکه اما با 10 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 694 هزار تومان ایستاده است.

اما امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 950 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به روز کاری گذشته، تجربه کرده است. حباب آن نیز 27 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 351 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز کاری گذشته، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود 13 هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و 92 هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نوساناتی داشت و برخی روزها طلا و برخی انواع سکه راه جداگانه‌ای رفتند. همچنین قیمت سکه امامی نیز امروز مانند روزهای گذشته، روندی بر خلاف طلا و دیگر انواع سکه دارد. در واقع، بازار طلا در هفته پایانی شهریور در بیشتر روزها کاهشی بود. انتشار برخی اخبار سیاسی و ادامه رکود نسبی در بازار طلا نیز بر شرایط بازار تاثیر گذاشته است. این روند نزولی به گونه‌ای پیش‌ رفت که قیمت هر یک از قطعات سکه در طول هفته یک کانال عقب‌نشینی کرد.

با این وجود کارشناسان بازار طلا و سکه معتقدند روند کاهشی قیمت‌ در بازار فلز زرد رو به پایان است و با رونق جشن‌ها و مناسبت‌ها این بازار از رکودی که طی ۶ ماه اخیر در آن گرفتار بوده، خارج می‌شود. امروز هم با وجود روند کاهشی نرخ ارز، فقط سکه امامی کاهش قیمت را تجربه کرده است و طلا و دیگر قطعات سکه روند افزایشی دارد.

سهراب اشرفی فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به دو فاکتور تعیین کننده قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار در بازار آزاد تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی است. با توجه به اینکه در چند روز اخیر قیمت‌ دلار روند کاهشی داشته، شاهد این هستیم که قطعات سکه کانال عوض کرده‌اند.»

وی با اشاره به اخبار مثبت تبادل زندانیان دو تابعیتی و گشایش‌های ارزی خاطرنشان کرد: «این اخبار مثبت باعث شد که دلار مقداری تحت فشار قرار گیرد و به کانال ۴۹ هزار تومان برگردد. پایین آمدن قیمت اسکناس آمریکایی باعث شده قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشته باشد و در صورت تداوم این روند کاهشی، مسلما در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.»

دیدگاه خود را ارسال کنید