یارانه نقدی | حواشی یارانه نقدی

یارانه نقدی کدام افراد از این ماه قطع می شود؟ | یارانه نقدی این ماه چقدر است؟

چند روزی است که اخباری مبنی بر قطع یارانه افراد از مهرماه در کانال‌های خبری و شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

یارانه نقدی کدام افراد از این ماه قطع می شود؟ | یارانه نقدی این ماه چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدیبرای اطلاع از صحت و سقم این اخبار و دلیل انتشار آن به بررسی ماجرا پرداختیم. پس از پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که سرمنشأ خبر «قطع یارانه افراد از مهرماه» برداشت تقطیعی از سخنان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، البته برداشتی که نشان از نگرانی افراد در حرکت بعدی دولت سیزدهم برای قطع یارانه‌ها می‌دهد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان خود با بیان اینکه یارانه بسیار کلانی در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌شود، اعلام کرد: اخباری که در خصوص قطع یارانه افراد منتشر می‌شود حقیقت ندارد و دولت هم قصدی بر قطع یارانه افراد مختلف ندارد، هرچند ما معتقدیم همه نباید یارانه بگیرند و ۳ دهک بالا نیازمند یارانه نیستند. این موضوع بخشی از یک گزارش خبری کامل از سوی یک رسانه آنلاین اقتصادی است که برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با نگرانی آن را بازتاب دادند.

بنابر این گزارش، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها در خصوص سوالات نمایندگان درباره حذف یارانه، گفت: در سال ۷۹، یارانه‌های غیرمستقیم حذف شدند و یارانه‌های نقدی به سه بخش تقسیم شدند. اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، یارانه‌ها به همه مردم تعلق گرفت. این موضوع باعث شد که حجم یارانه‌ها به ۶۹ میلیون نفر برسد. در حال حاضر، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند.

به گفته عسگریان، در سال گذشته، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده می‌شد و حجم کل یارانه‌ها ۳ هزار میلیارد تومان بود. با حذف ارز ترجیحی، حجم یارانه‌ها به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در سال جاری، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر داده می‌شود. این مقدار به ۸۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود و اگر کالا‌برگ هم اضافه شود به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حجم بسیار بزرگی است‌. این یارانه سفره مردم بود و به دلیل نبود زیرساخت به درستی هدایت نشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید