اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی به مردم این مناطق | اخبار هواشناسی امروز 8 مهر 1402

سازمان هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور افزایش ابر، رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی کرد.

هشدار هواشناسی به مردم این مناطق | اخبار هواشناسی امروز 8 مهر 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

امروز شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات و دامنه های البرز در گیلان و نیمه غربی مازندران همچنین در جنوب فارس و بوشهر و غرب هرمزگان افزایش ابر رگبار باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می‌دهد.

یکشنبه در ارتفاعات البرز و در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

دوشنبه بارش به مناطقی از آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل محدود میشود سه شنبه علاوه بر مناطق فوق بارش در غرب گیلان و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد و در برخی از استانهای غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان، مازندران و غرب گلستان افزایش ابر و بارش همراه با کاهش نسبی دما آغاز میشود و دریای خزر مواج می شود.

در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان نیز بارش پیش بینی می شود.

امروز در مناطقی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق بویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گردوخاک انتظار می رود.

یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد افزایش می یابد.

همچنین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب کشور در دامنه های جنوبی البرز نیز وزش باد شدید و در برخی از این مناطق خیزش گردوخاک رخ می دهد.

اطلاعیه مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

 براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان برای فردا صاف و از بعد از ظهر همراه افزایش باد، به‌تدریج قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران از پیش‌بینی وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه‌جنوبی و غربی این استان خبر داد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد در ارتفاعات و نواحی جنوبی گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است. بر این اساس از بعد از ظهر فردا هشتم مهرماه در نواحی شمالی و ارتفاعات افزایش ابر و در ارتفاعات شمال شرقی گاهی بارش پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و رخداد مه مورد انتظار است.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دهم و یازدهم مهرماه نیز با افزایش شرایط ناپایداری جو، وزش باد نسبتا شدید تا شدید در سطح استان و وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه‌جنوبی و غربی استان گاهی با خیزش گرد و خاک و احتمال نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان برای فردا صاف و از بعد از ظهر همراه افزایش باد، به‌تدریج قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. همچنین در روز یکشنبه نهم مهرماه نیز آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری و در بعد از ظهر همراه با افزایش باد پیش‌بینی شده است که این وضعیت در ساعات شب نیمه‌ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه آلودگی_ امین‌آباد با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

دیدگاه خود را ارسال کنید