قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار امروز بازار را مختل کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار امروز بازار را مختل کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

بروزرسانی قیمت دلار و ارزها: یکشنبه 9 مهر - 10:05

495,970

یورو 524,350

درهم امارات 137,350

پوند انگلیس 604,940

لیر ترکیه 18,100

فرانک سوئیس 541,600

یوان چین 67,900

ین ژاپن 332,050

وون کره جنوبی 370

دلار کانادا 372,900

دلار استرالیا 318,700

دلار نیوزیلند 297,300

دلار سنگاپور 363,100

روپیه هند 5,960

روپیه پاکستان 1,724

دینار عراق 379

لیر سوریه 197

افغانی 6,320

کرون دانمارک 70,300

کرون سوئد 45,400

کرون نروژ 46,400

ریال عربستان 132,390

ریال قطر 136,300

ریال عمان 1,287,700

دینار کویت 1,603,900

دینار بحرین 1,325,600

رینگیت مالزی 105,700

بات تایلند 13,590

دلار هنگ کنگ 63,300

روبل روسیه 5,060

منات آذربایجان 290,400

درام ارمنستان 1,260

لاری گرجستان 187,800

سوم قرقیزستان 5,590

سامانی تاجیکستان 45,600

منات ترکمنستان 147,600

به نقل از تجارت‌نیوز، امروز قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۷۵۰ تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی نوسان داشت. بازار ارز در آخرین روز هفته گذشته و امروز بیش از ۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است. طی روزهای اخیر مهمترین سیگنالی که مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفته موضوع تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران بود. گفتنی است وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه برنامه پهپادی ایران وضع کرد.

بررسی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار ارز در روز جاری، حکایت از رشد تقاضا و تعداد کم معامله‌گرانی دارد که حاضر به فروش دلارهایشان نیستند. ترس از پرش قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی مانعی شده تا صاحبان دلار اقدام به فروش ارزهایشان کنند. بازیگران بازار ارز با اشاره به اینکه دلار در بازار کم است می‌گویند، حال و هوای بازار با آخرین روز هفته گذشته هیچ فرقی نکرده به جز اینکه بسیاری از خریداران نگران افزایش شارپی قیمت‌ دلار هستند.

اهرم تحریم‌ها بر کنترل نظام پولی

در همین راستا میثم رادپور کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه در دوره پرنوسان ارزی قرار داریم به تجارت‌نیوز گفت: « دولت در تلاش است تا قیمت دلار را کنترل کند اما این اقدامات تبعات بدی را در درازمدت بر اقتصاد و بازار ارز خواهد گذاشت.»

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های فعلی دولت تکرار اشتباهات گذشته است و بخش تولید کشور را فلج می‌کند خاطرنشان کرد: «با تورمی که اقتصاد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اقدامات سیاست‌گذار برای کنترل دستوری دلار اگر قیمت را در آینده بالا نبرد از نجابت دلار ‌است.»

آیا تحریم‌های جدید آمریکا قیمت دلار را افزایش می‌دهد؟ این کارشناس اقتصادی در پاسخ گفت: «تحریم‌ها در سایه اتفاقاتی که در نظام پولی بین‌المللی رخ داده، اهرمی شده و آثار خیلی شدیدی به دنبال داشته است. باید حواسمان به تغییرات بنیادی که در دنیا رخ داده و فقط مربوط به کشور ما نیست، باشد.»

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته رشد تولید ناخالص داخلی کشورمان منفی بوده خاطرنشان کرد: «در یک دهه گذشته تولید در کشور کاهش پیدا کرده و طی مدت یادشده پایه سرمایه کشور آب رفته است. کشور ما خلق ارزش کمتری می‌کند و در مقابل بحران‌ها دست خالی‌تر است.»

دست سیاست‌گذار خالی است

رادپور با تاکید بر اینکه درآمد ناشی از فروش نفت نیز به شدت کاهش پیدا کرده گفت: «صادرات و تراز تجاری کشور رشد نکرده و منفی هم شده است. با وجود تحریم‌ها دست دولت بسته است. البته یکسری اقدامات نظیر فروش طلا برای مدیریت بازار ارز در هر مقطع توسط دولت انجام می‌شود.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه تورم ۵۰ درصدی عدد به شدت بزرگی است، افزود: «این مقدار تورم می‌تواند باعث جابه‌جایی‌های بزرگی ‌شود. افزایش ورود دلار متعاقب فروش نفت باعث تنفس برای سیاست‌گذار شد. اما با تورم ۵۰ درصدی این عرضه‌ها نمی‌تواند قیمت دلار را تثبیت کند.»

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خود را به جای صاحبان سرمایه نگذارید، نمی‌توانید نسبت به ریالی بودن سرمایه خود اطمینان داشته باشید، خاطرنشان کرد: «در یک دهه گذشته رشد تولید ناخالص داخلی کشور منفی بوده و به تبع آن تولید در کشور کاهش پیدا کرده است. طی مدت یادشده پایه سرمایه کشور آب رفته است. کشور ما خلق ارزش کمتری می‌کند و در مقابل بحران‌ها دست خالی‌تر است.»

همراهی بازارهای مجاور با دلار تهران

به اعتقاد معامله‌گران ارز، قیمت‌ دلار نهایتا تا محدوده ۴۷ هزار تومانی پایین می‌آید و در ادامه در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت. کارشناسان اقتصادی معتقدند ارزش ذاتی قیمت دلار محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار تومانی است. تحلیلگران بازارهای مالی نیز می‌گویند محدوده مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی و ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای دلار شکسته شده و منطقه مقاومتی بعدی برای این اسکناس منطقه قیمتی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه با افزایش قیمت دلار در تهران همراه شد. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد و رشد ۲۱۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه ۴۹ هزار ۳۵۰ تومان شد و افزایش ۱۵۰ تومانی داشت. درهم امارات نیز با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و رشد ۳۰ تومانی داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید