خبر داغ امروز برای جاماندگان سهام عدالت: آغاز مهلت جدید ثبت نام سهام عدالت | واریز یکجا سود سهام عدالت برای سهام داران

خبر داغ امروز برای جاماندگان سهام عدالت: آغاز مهلت جدید ثبت نام سهام عدالت | واریز یکجا سود سهام عدالت برای سهام داران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

جاماندگان سهام عدالت

خبر فوری دولت از واریز سود 10 میلیونی به جاماندگان سهام عدالت

اخیرا مجید عشقی، رییس سازمان بورس درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

درباره سهام عدالت جاماندگان نیز سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست.

اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز از نهایی شدن فرآیند تخصیص جاماندگان مرحله اول سهام عدالت خبر داد.

اکبر حیدری، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، اظهار کرد: روز گذشته سخنگوی محترم قوه قضاییه از امکان دسترسی سازمان بورس به اطلاعات برخط متوفیان سهام عدالت خبر داد، اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، هنوز سامانه متوفیان سهام عدالت را راه‌اندازی نکرده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه وجود دارد، وب سرویس اصالت احکام حصر وراثت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادر و اوایل سال جاری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور ارائه شده است.

سود سهام عدالت

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان ادامه داد: با تاکید دولت بر اصل ۴۴ قانون اساسی، فرایند تخصیص سهام عدالت مرحله اول جاماندگان سهام عدالت نهایی خواهد شد.

حیدری در پایان با اشاره واریز سود سهام عدالت تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، سود سهام عدالت با سرعت بیشتری و با منابع مالی مطلوب‌تری در آبان و آذرماه واریز خواهد شد.

در سایت های مختلف خبری مبنی بر وارزی سود میلیونی سهام عدالت منتشر شده که واقعیت ندارد و زمان آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش وقت صبح، در هر سال یک بار برای سهامداران سهام عدالت سود واریز می شود که تا این لحظه هنوز زمان واریز این مبلغ میلیونی مشخص نشده است.

مدتی قبل حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره زمان واریز سود سهام عدالت در 1402 گفته بود:

هر ساله برای واریز سود سهام عدالت باید منتظر بمانیم مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود.

قبل ترها شرکت ها 8 ماه فرصت داشتند که سود سهامداران را پرداخت کنند.اما در سال 1402 این فرصت به 4 ماه تبدیل شده است.

بنابراین شما می توانید اخبار واقعی مرتبط با زمان واریز سود سهام عدالت را از مجامع رسمی مثل تلویزیون و رادیو دنبال کنید.

سامانه انحصار وراثت متوفیان سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه انحصار وراثت متوفیان سهام عدالت مربوط به کارگزاران بازار سرمایه جهت تقسیم قهری سهام عدالت بین وراث، در ایستگاه پایانی قرار دارد.

به گزارش مدار اقتصادی، در اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمده است: سامانه مربوط به کارگزاران بورس در ماه‌های اخیر طراحی و پیاده‌سازی شده و در مراحل نهایی تست‌های فنی قرار دارد و به زودی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

سامانه مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز، تحت نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حال آماده‌سازی بوده و همکاری‌های نزدیکی بین کارشناسان فنی دو مجموعه جهت تسریع در آماده‌سازی سامانه شکل گرفته است.

همچنین وب‌سرویس ارائه شده توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه صرفا عکس گواهی انحصار وراثت متوفیان بعد از سال 1397 را ارائه می‌کند و در عین حال از سرویس مذکور هم صرفا عکس گواهی حصر وراثت قابل دریافت است که این موضوع مشمول تعداد کثیری از متوفیان سهام عدالت از جمله متوفیان سال‌های 1384 تا 1397 نمی‌شود.

در همین زمینه رایزنی‌هایی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شورای عالی بورس و اوراق بهادار انجام شده تا خدمت تبدیل گواهی حصر وراثت به اقلام داده‌ای برای کلیه متوفیان اعم از آنانی که عکس گواهی حصر وراثت آنها نزد قوه قضائیه موجود باشد یا نباشد به ترتیب در "دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کارگزاران بازار سرمایه" ارائه شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید