یارانه تشویقی از این ماه آغاز شد | یارانه بگیران برای سوخت نشدن یارانه جدید بشتابند!

یارانه تشویقی از این ماه آغاز شد |  یارانه بگیران برای سوخت نشدن یارانه جدید بشتابند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه تشویقی به یارانه ای گفته می شود که دولت مضاف بر یارانه نقدی به برخی خانوارها اعطا می کند. ابتدا گفته شد یارانه تشویقی مختص دهک های 1 تا 3 جامعه است. در ادامه دهک های 4 و 5 نیز مشمول یارانه تشویقی شدند. حالا اعلام شده دهک های 1 تا 7 یارانه تشویقی که مبلغ 120 هزار تومان است را دریافت خواهند کرد. نحوه استفاده از یارانه تشویقی به صورت خرید کالا از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود.

یارانه جدید

در حالی از ابتدای هفته گذشته امکان بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی ششم و هفتم همچون دهک‌های اول تا پنجم درآمدی فراهم شده است که طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک‌های «هشتم» و «نهم» نیز به‌تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده و می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند برای استعلام از مانده‌حساب کد دستوری  # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری  و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند.

یارانه جدید

اگر هر نفر 200 هزار تومان از یارانه‌اش را در این 11 قلم گروه کالایی که اعلام شده استفاده کند،دولت 120 هزار تومان به او تشویقی می‌دهد. بنابراین یارانه فرد اگر از دهک یک تا 3 باشد، می‌شود 520 تومان. آن 120 هزار تومان اعتبار را اگر تا پایان ماه استفاده کند و کالا بخرد که استفاده کرده، اما اگر استفاده نکند، از بین می‌رود و به قول شما خرید کند و یارانه تشویقی بگیرد.

نکته بعدی این که این 120 هزار تومان را باید از همین 11 قلم گروه کالایی خرید کند و قابل استفاده برای خرید دیگر اقلام نیست.

دیدگاه خود را ارسال کنید