تخمین سود سهام عدالت این ماه چقدر شد؟ | واریز سود سهام عدالت مرحله چهارم چه تاریخی شد؟

تخمین سود سهام عدالت این ماه چقدر شد؟ | واریز سود سهام عدالت مرحله چهارم چه تاریخی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

گاهی اوقات حساب بسته یا بلوکه می‌شود، در این صورت شماره شبا دیگر در سامانه کارایی ندارد و باید شماره شبای جدید ثبت کنید. در این میان کسانی هستند که سهام عدالت دارند ولی اصلا از این موضوع اطلاع نداشته‌اند. آمارها نشان می‌دهند واقعا چنین نوابغی در کشور وجود دارند. تعلل این افراد در ثبت‌نام سامانه سجام و معرفی شماره شبا باعث شده تا حالا سودی به حساب آنها واریز نشود. این افراد در یک ماه و نیم باقیمانده تا واریز سود می‌توانند تکلیف خودشان را روشن کنند و در زمره افرادی قرار بگیرند که سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

 

ورثه مالکان سهام ع

سهام عدالت

دالت که فوت کرده‌اند نیز امسال موفق می‌شوند با طی کردن مراحل انحصار وراثت، سهام عدالت را به‌ نام خود کنند. سود سهام عدالت امسال و سود انباشته سال‌های گذشته نیز به هر نفر بسته به میزان سهمی که دارد تقسیم خواهد شد. موضوع مهم این است که یک ماه و نیم تا پایان آذرماه وقت باقی مانده و همه افرادی که می‌خواهند امسال سود بگیرند باید دست بجنبانند، وگرنه سودشان نزد دولت می‌ماند و تا پاییز و زمستان سال آینده امکان دسترسی به آن را پیدا نمی‌کنند.

‌سهامداران امسال چقدر سود می‌گیرند؟

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس اعلام کرده سهامداران تا پایان آذرماه سود سهامشان را دریافت می‌کنند. پارسال هم پایان آذرماه سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده. سال گذشته سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰دردو مرحله واریز شد، ۳۰ آذرماه و ۲۵ اسفندماه. در مرحله اول سهامدارانی که سهام ۴۵۲ هزار تومانی داشتند، ۵۱۰ هزار تومان سود گرفتند. به حساب کسانی که سهام ۴۹۲ هزار تومانی داشتند ۵۵۵ هزار تومان واریز شد و کسانی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشتند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان سود گرفتند. بعضی از افراد هم سهام یک میلیون تومانی دارند که به حساب آنها در مرحله اول مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز شد.

در مرحله دوم مبلغ سود کمی بیشتر بود. کسانی که سهام ۴۵۲ هزار تومانی داشتند، ۶۱۳ هزار تومان و سهامدارانی که مبلغ سهامشان ۴۹۲ هزار تومان بود، سود ۶۶۷ هزار تومانی دریافت کردند. به حساب کسانی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی داشتند نیز مبلغ ۷۲۱ هزار تومان سود واریز شد. همچنین افرادی که سهام یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند. مبلغ نهایی سود سهام عدالت هنوز قطعی نشده، چندی پیش وزیر اقتصاد و دارایی درباره چگونگی و زمان واریز سود سهام عدالت گفته بود، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده. اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن بیشتر می‌شود. اما اگر مثل سال گذشته سود برخی شرکت‌ها را با تاخیر واریز کنند پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد. با این اوصاف مبلغ آن هم مشخص نیست.

حواستان به شماره حساب و شماره شبا اعلامی باشد

سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به دلیل مشکل شماره شبای معتبر بانکی، نتوانستند سود سهام عدالت مرحله دوم عملکرد ۱۴۰۰ را دریافت کنند. اگر می‌خواهید امسال جزو کسانی باشید که آخر آذرماه سود سهام عدالت دریافت می‌کنند از همین امروز باید به چند نکته مهم توجه کنید. مهمترین آن این است که حساب بانکی خود را چک کنید. اگر مسدود یا راکد باشد، سود سهام عدالت به حسابتان واریز نمی‌شود. شماره شبا ۲۶ کاراکتر دارد، دو حرف انگلیسی و ۲۴ رقم.

انصراف از فروش سهام عدالت

باید حواستان به اعداد و حروف این شماره باشد، اگر یکی از آنها را اشتباه وارد کنید، شبای شما نامعتبر حساب می‌شود و امسال سودی به حسابتان واریز نمی‌شود. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای دریافت سود مشکل درست کند، حساب مشترک دو امضاست. بهتر است در سامانه سهام عدالت مربوط به شماره حساب، از شماره حساب بانکی استفاده کنید که فقط به نام خودتان باشد. در ضمن حواستان باشد شماره حساب ارزی و بلند مدت به درد این کار نمی‌خورد و در سامانه ثبت نمی‌شود و نامتان در گروه افرادی که سود دریافت می‌کنند، قرار نمی‌گیرد.

پس در این فرصت باقی مانده تا پایان آذرماه بهتر است یک دور دیگر اطلاعات شماره حساب و شماره شبایی که ثبت کرده‌اید را بررسی کنید. اگر شماره شبای بانکی شما مشکل دارد دو راه دارید. می‌توانید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرسsejam.ir مراجعه کنید و شماره شبا جدید را ثبت کنید. در روش دوم می‌توانید شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir ثبت و در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرید. اگر حساب بانکی شما بیشتر از شش ماه راکد بوده هم باید یک سری به بانک بزنید و آن را فعال کنید. اگر همه این کارها را انجام بدهید خیالتان راحت است و سود سهام عدالت به حسابتان واریز می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید