اخبار سلامت| فایزر هم از پس اومیکرون بر نیامد

فایزر هم از پس اومیکرون بر نیامد

بیمار مبتلا به امیکرون در مازندران قبلا دو دز واکسن فایزر تزریق کرده بود.

فایزر هم از پس اومیکرون بر نیامد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دکتر ناصر عمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: فرد مبتلا به امیکرون در بابل ۲۷ آذرماه امسال از یکی از کشور‌های اروپایی با پی سی آر منفی وارد کشور می‌شود، اما پس از ورود به ایران علائم شبه سرماخوردگی مانند کوفتگی بدن، خستگی و حالت تهوع را گزارش می‌کند.

او گفت : مطابق معاینات بالینی و آزمایش‌های متخصصان بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل ابتلا این فرد به امیکرون تایید و روز پنج شنبه نیز نمونه‌هایی که از این بیمار به انستیتو پاستور ارسال شده بود ابتلای این مسافر ایرانی به امیکرون را تایید می‌کند.

ناصر عمادی گفت : همکاران شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی بابل همه مسیر تردد این بیمار از فرودگاه امام خمینی تا محل سکونتش در اطراف شهر بابل را ارزیابی می‌کنند و امکان ابتلای افرادی که با این بیمار ارتباط داشتند نیز مورد بررسی بالینی و آزمایشگاهی قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: حال عمومی بیمار نسبتا خوب است و به دلیل اینکه علائم شدیدی ندارد مقرر شده است دوره بیماری و نقاهت را در منزل در قرنطینه خانگی باشد.

او گفت : بیمار بابلی مبتلا به امیکرون اعلام کرده است دو دز واکسن فایزر را در کشور اروپایی دریافت کرده  که نوبت تزریق دز دوم واکسن فایزر ۴ ماه قبل بوده است.

ناصر عمادی گفت: از این فرد به صورت پیامکی خواسته شد برای تزریق دز سوم واکسن کرونا مراجعه کند، ولی او  موفق به تزریق دز سوم واکسن نشد.

عمادی گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای ایمنی بسیار اثرگذار است و مردم به صورت جدی تزریق دز سوم و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از تجمع در مراکز پرجمعیت را در دستور کار قرار دهند.

دیدگاه خود را ارسال کنید