اخبار سلامت|هشدار: خبر نگران کننده درباره امیکرون

هشدار: خبر نگران کننده درباره امیکرون

محققان معتقدند که ابتلا به کووید با سویه اُمیکرون در فاصله زمانی کمتری رخ می‌دهد و بسیار سریعتر از سایر سویه‌ها نیز از بدن خارج می‌شود.

هشدار: خبر نگران کننده درباره امیکرون
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

الکساندر سمیونوف، مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی دولتی روسیه، اظهار کرد: افراد پس از مواجهه با سویه اُمیکرون طی چند ساعت به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند؛ در حالی که این مدت زمان در مورد سویه‌های قبلی سه تا چهار روز است.

وی گفت: غم‌انگیزترین مورد در این سویه تکثیر سریع آن است و فرد مبتلا می‌تواند ویروس را نه در سه تا چهار روز بعد از ابتلا بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را منتقل کند.

وی افزود: این سویه حدود یک هفته یا بسیار سریع‌تر از سایر سویه‌ها از بدن خارج می‌شود.

فروش وسایل دیجیتال با فروشگاه اینترنتی | تمامی برند های لپ تاپ و تبلت

سازمان بهداشت جهانی(WHO) در ۲۶ نوامبر سویه B.۱.۱.۵۲۹ که در آفریقای جنوبی به‌عنوان سویه نگران‌کننده شناسایی شد را با حرف یونانی اُمیکرون معرفی کرد.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: این سویه دارای جهش‌های زیادی است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده است.

علائم ابتلا به این بیماری شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است که به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اُمیکرون فهرست شدند و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند نیز عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

در حال حاضر اُمیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی و باعث رشد انفجاری آمار مبتلایان به کووید شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید