حقوق معلمان| افزایش حقوق معلمان| لایحه رتبه بندی معلمان|خبر خوش برای معلمان| افزایش حقوق معلمان استارت خورد

خبر خوش برای معلمان| افزایش حقوق معلمان استارت خورد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه رتبه بندی معلمان خارج از نوبت در جلسه علنی مجلس اصلاح شد، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

خبر خوش برای معلمان| افزایش حقوق معلمان استارت خورد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق معلمان هر سال افزایش پیدا می کند. حقوق معلمان مبلغ چندانی نیست. حقوق معلمان با نرخ تورم فاصله دارد. حقوق معلمان قرار است بعد از رتبه بندی عادلانه تر شود. جزئیات نهایی حقوق معلمان را بخوانیم.

حقوق معلمان

جزئیات جدید از حقوق معلمان

علیرضا منادی سفیدان  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، بیان کرد: ایرادات مربوط به لایحه رتبه بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح شد و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

وی یادآور شد: لایحه رتبه بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی امروز مجلس این ایرادات جزئی مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به فرهنگیان بابت تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، اضافه کرد: امیدوارم شورای نگهبان نیز تا ساعتی دیگر نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه بندی معلمان اعلام کند.

منادی سفیدان تأکید کرد:  لازم می‌دانم از شورای نگهبان به دلیل نظر مثبتی که به فرهنگیان داشتند و نگاه مثبتی که در زمینه ارتقای کیفیت آموزش و بهبود جایگاه و منزلت فرهنگیان برای نهایی شدن این لایحه به خرج دادند تشکر کنم چراکه شورای نگهبان ایرادات مبتنی بر اصل ۷۵ و بار مالی را مشمول این لایحه ندانست.

وی با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد، افزود:  از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه بندی خواهند شد، از طرفی همه کارکنان شریف وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد و سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه بندی لحاظ می‌شود.

منادی سفیدان تصریح کرد: در رتبه بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی برای همراهی و یاری اعضای کمیسیون آموزش اظهار کرد: همچنین از رئیس جمهور، اعضای دولت و شورای نگهبان، نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش که حقیر را یاری کرده و پشت این موضوع ایستادند تا به نتیجه مطلوب برسد، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم این مهم باعث افزایش کیفیت در آموزش و پرورش و تحول در این وزارت خانه شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید