تحلیل بورس| بورس امروز| ارزش معاملات امروز

تحلیل بورس: افزایش ارزش معاملات بورس

بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام در ۸ فروردین ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴ هزار و ۹۹۳ واحدی همراه شد.

تحلیل بورس: افزایش ارزش معاملات بورس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بورس تهران در سال جدید روند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در یک روند کاملا افزایشی با رشد ۱۴ هزار و ۹۹۱ واحد در شاخص کل به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۰۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بازار با معیار هموزن با افزایش ۶۸۵۷ واحد به رقم ۳۶۰ هزار و ۴۳۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۴۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۱.۳  میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۰۹۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ سبز درآمدند به طوری که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی یک درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۹ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۹۱ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۱.۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس با یک درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای شستا، پتروشیمی نوری، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات، فولاد خوزستان و صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نماد ملی مس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.

در فرابورس هم شاخص کل با افزایش ۲۰۵ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۴۵ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۲.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۰۷۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز در بورس و فرابورس به بیش از ۷۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

امروز بیشترین تراکنش‌ها در فرابورس در نمادهای تجلی، پویازرکان آق دره، فرابورس ایران، توسعه و عمران استان کرمان، توسعه نرم افزاری نگین، پلیمر آریاساسول و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری بودند.

با توجه حضور حدود ۵۸ میلیون ایرانی در بورس لازم است تمام سیاست‌ها در جهت حمایت از سهامداران خرد و برای مشارکت آنها در تامین مالی اقتصاد صورت گیرد و از جمله باید سود سهامداران حقیقی و خرد به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های غیرمتمرکز مانند سجام واریز شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید