یارانه نقدی|فوری: یارانه نقدی چندبرابر شد| مبلغ جدید یارانه نقدی

فوری: یارانه نقدی چندبرابر شد| مبلغ جدید یارانه نقدی

دولت قرار است ارز مرجع تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند.

فوری: یارانه نقدی چندبرابر شد| مبلغ جدید یارانه نقدی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی چندسالی است که پرداخت می شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی ندارد. یارانه نقدی امسال افزایشی می شود. یارانه نقدی برخی از افراد حذف شد. جزئیات جدید یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

جزئیات جدید یارانه نقدی

اعتبار این یارانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و پرداخت آن قطعی است. البته اکنون برخی از جزئیات درباره مبلغ یارانه جدید و مشمولان آن اعلام شده است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات تازه‌ای از یارانه جدید دولت رئیسی اعلام کرده است. به گفته این نماینده مجلس، دولت قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند.

به گفته قادری یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان است و سه دهک بعدی ماهانه حدود ۹۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کنند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم رابطه دولت و مجلس به مراتب بهبود یافت، گفت: در این ۶ ماه رئیس جمهور بارها در مجلس حاضر شده و سعی کرده تا در کنار قوه مقننه تصمیم‌گیری جدی در حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مباحث اقتصادی، خرید تضمین محصولات کشاورزی، تصویب قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل کسب و کار و پنجره واحد و طرح صیانت از دیگر مصوبات و پیگیری‌های مجلس انقلابی بود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده تلاش شده تا در کنار پرداخت تسهیلات کم بهره به گروه‌های آسیب‌پذیر، قیر رایگان برای شهرداری‌ها، نوسازی مدارس، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بسیج سازندگی تأمین شود، بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت جامع طرح صیانت مورد بررسی قرار گرفت ولی واقعیت‌های این طرح در جامعه بازگو نشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه 25 اسفند) در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مهم‌ترین ویژگی بودجه 1401 و تفاوت‌های آن با بودجه‌های سال قبل اظهار داشت: بودجه یکی از موضوعات بسیار جدی و اساسی مردم و دولت است؛ افکار عمومی فکر می‌کنند بودجه مربوط به دولت است. اقتصاد آنقدر دولتی شده و سهم دولت در آن زیاد است که مردم فکر می‌کنند بودجه مربوط به دولت است.

قالیباف افزود: بودجه در ابتدا مربوط به زندگی مردم است و سپس مربوط به اداره دولت؛ در بازار و اقتصاد بودجه تأثیر بالایی دارد و مردم و بازار دقت زیادی درباره بودجه و اصلاحات ساختاری بودجه دارند.

زمان پرداخت اولین یارانه نقدی سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

براساس برنامه ریزش صورت گرفته در روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شود. این یارانه در ساعت ۲۴ پرداخت می‌شود.

همانند دوره‌های قبل، مبلغ یارانه بنزین خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه 3 دهک اول درآمدی در سال 1401 خبر داده است.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

وی که با دانشجو گفتگو می کرد در پاسخ به این سوال که این یارانه چند درصد افزایش می‌یابد گفت: ما در حال مذاکره با مجلس هستیم اجازه بدهید خروجی حاصل شود اطلاع رسانی می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه  یکی از سیاست‌های رفع فقر مطلق، رفع فقر غذایی است و ما تلاش می‌کنیم در کارخانه‌های تولید مواد غذایی به ویژه صنایع شیر ایران پگاه که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد با کاهش قیمت و افزایش کیفیت در مسأله رفع فقر غذایی نقش داشته باشیم گفت:بر اساس دستور رئیس‌جمهور، برای شب عید نیازمندان یک بسته غذایی طراحی شده است که ما تصمیم‌گیر هستیم اما باید سازمان برنامه و بودجه به جمع‌بندی برسد و از سوی مقامات ذی‌ربط اعلام می‌شود.

وی در مورد کم و کیف طراحی بسته غذایی گفت: خبرهایی در راه است اما مقامات ذی‌ربط بعد از تصمیم‌گیری نهایی به زودی اعلام می‌کنند اما در قالب بسته‌های معیشتی غذایی، این بسته‌ها به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

عبدالملکی تأکید کرد:‌ ما در زمینه طراحی سبد غذایی تصمیم‌ساز هستیم اما خود وزارت کار پولی در اختیار ندارد و باید منابع آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسأله حذف یارانه افراد ثروتمند، گفت: سامانه‌های ما مانند پایگاه جامع رفاه ایرانیان همین الان این امکان‌ را دارد که افراد ثروتمند را شناسایی کنیم و ما دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرده‌ایم که اطلاعات برخط از دارایی‌ افراد را بدهند اما اجرای حذف افراد ثروتمند منوط به تصویب قانون بودجه است که در مجلس در حال بررسی است.ما آمادگی داریم در صورت تصویب قانون با استفاده از سامانه‌های موجود افراد ثروتمند را از یارانه حذف کنیم.

عبدالملکی همچنین در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال 1401 گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید