قیمت برنج| قیمت برنج امروز| قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج امروز 30 فروردین 1401|وعده برنجی دولت شفته شد

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: مازندران استان اول کشت‌های بهاره است و برنج ۲۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

قیمت برنج امروز 30 فروردین 1401|وعده برنجی دولت شفته شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت برنج امروز اعلام شد. قیمت برنج با تغییر همراه شد. قیمت برنج پس از محدودیت در واردات گران شد. قیمت برنج قرار است کاهشی شود. قیمت برنج علیرغم وعده های متعدد هنوز کاهش نیافته است. 

قیمت برنج

جزئیات قیمت برنج امروز 30 فروردین 

شایگان ادیبی در جلسه شورای کشاورزی مازندران اظهار کرد: مازندران جزو استان‌هایی است که شرایط خوبی برای تولید برنج دارد و پرچم استان مازندران در تولید این محصول استراتژیک برافراشته و استان اول کشور در کشت‌های بهاره است که غذای برنج ۲۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

ادیبی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای پایداری برنج در کشور و مازندران استفاده شود.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: مهم‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی اجرای کشت قراردادی گندم و برنج است که باید گام‌های جدی تری برای این دو محصول برداریم.

ادیبی اظهار کرد: کشاورزانی که اقدام به کشت قراردادی برنج کنند برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون، نهاده‌های مورد نیاز از محل طرح افزایش تولید برنج در اختیار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران استان تاثیرگذار در تولید محصولات اساسی کشاورزی است، گفت: به دنبال تامین نیاز برنج کشور از تولیدات داخلی هستیم تا ذائقه مردم به برنج‌های خارجی تغییر نکند

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها استفاده کرد تا بتوان به سطح ابلاغی کشت قراردادی برنج دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اجرای کشت قراردادی برنج را باید جدی بگیریم تا بتوان سرفصلی که برای توسعه کشاورزی قراردادی وجود دارد را به سایر محصولات کشاورزی سوق دهیم.

گریزی به تامین کالاهای شب عید

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی استان و همت و تلاش همکاران، کشت قراردادی برنج از سطح ابلاغی ۲۵ هزار هکتار فراتر رود.

عنایتی گریزی به تامین کالاهای شب عید زد و گفت: با توجه به اقامت ۱۵ میلیون مسافر که در مازندران شاهد بودیم توانستیم به خوبی بازار شب عید را مدیریت کنیم و کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداشتیم و بازار به ثبات رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید