تحلیل بورس| بورس امروز|فوری: نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز

تحلیل بورس: نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز

امروز بیشترین رشد شاخص در یک هفته اخیر رقم خورد و «فارس»، «تاپیکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

تحلیل بورس: نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 در معاملات روز سه‌شنبه، ششم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس تهران با صعود 15 هزار و 526 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 522 هزار و 775 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 4 هزار و 796 واحدی در سطح 410 هزار و 310 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 76 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 902 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 349 نماد رشد قیمت داشتند و 134 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 27 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «جم»، «شپدیس» و «وبانک» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «خساپا»، «شستا» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «بگیلان» و «قچار» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای آریا، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 55 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 182 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 686 میلیارد تومان رسید.

گروه‌های سبز بازار 

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ مواد غذایی و آشامیدنی افزایش یافت و این گروه در کنار دو گروه پالایشی‌ها و بانک‌ها گروه‌های سبز بازار بودند. به نظر می‌رسد افزایش قیمت مواد غذایی و رشد قیمت دستوری آرد موجب رشد قیمت‌ها در این گروه شده است. 

افزایش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 183 درصد افزایش یافت و 19 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 15 درصد رشد کرد و در رقم 473 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) با صف‌ خرید 84 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وساپا، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و خپارس (شرکت پارس خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز 3 نماد صف فروش داشتند. نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای قچار و کفرا صف فروش را داشتند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید