بازار بورس

آخرین اخبار مهم بورس که باید بدانید

شاخص کل بورس روز گذشته رشد ۱۵ هزار و ۵۳۲ واحدی داشت و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد ایستاد.

آخرین اخبار مهم بورس که باید بدانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بورس دیروز رشد بیش از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادل و روبه‌بالایی به خود می‌گیرد.

شاخص کل بورس روز گذشته رشد ۱۵ هزار و ۵۳۲ واحدی داشت و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادل و روبه‌پایینی را تجربه می‌کند.

امیرآبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: واگذاری‌ها مربوط به اموال و دارایی‌های مرتبط با وزارتخانه‌های مختلف است، از جمله واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت زیرساخت توسعه و نگهداری ورزشگاه‌ها، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از زیرمجموعه وزارت صمت، شرکت‌هایی مانند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و بسیاری دیگر از اموال و دارایی‌های دولتی در لیست واگذاری سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی قرار گرفت. (ایرنا)

با عرضه ایران خودرو و سایپا در بازار سهام، نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود.

عشقی رییس سازمان بورس درباره نوسان توضیح داد: حذف کامل دامنه نوسان نیازمند الزاماتی است که در موقعیت فعلی بازار، شرایط اجرای آن فراهم نیست. هدف ما این است که دامنه نوسان را تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰ درصد افزایش دهیم. بحث سهام عدالت متوفیان و وراث آن و نیز سودهایی که داشتند، امسال تعیین تکلیف می‌شود. اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فروش سهام عدالت اعلام کرد. (ایرنا)

حذف یا افزایش دامنه به نقدشوندگی بورس و جریان بهتر معاملات کمک می‌کند.

مختلفین بورس معرفی شدند

دیروز اخباری مبنی بر محکومیت هشت تن از مدیران پیشین شرکت بورس در رسانه‌ها منتشر و دقایقی بعد نیز اسامی این هشت نفر اعلام شد. سید مهدی سدیدی، محمدرضا محسنی، محمودرضا خواجه نصیری، محمدرضا صادقی مقدم، محمد ابراهیم محمدپور زرندی، علی‌اکبر امین تفرشی، امیر تقی خان تجریشی و علی صحرائی، هفت عضو هیات مدیره و مدیرعامل وقت شرکت بورس هستند که با ابلاغ این حکم، از تصدی سمت‌های مدیریتی در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام، به طور دائم سلب صلاحیت شدند. البته ناگفته نماند که این حکم بدوی است و هنوز قطعی نشده است. (اقتصاد‌آنلاین)

معرفی متخلفین بازار سرمایه به افزایش اعتماد سهامداران کمک می‌کند.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در مرحله اول پوشش جاماندگان سهام عدالت اولویت با تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان است که دولت باید در فاز اول تا پایان سال این اقشار را صاحب سهام کند. (ایلنا)

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز به پوپایی و جریان نقدینگی در بازار سرمایه کمک می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید