قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز 10 اردیبهشت

در ادامه قیمت مرغ امروز 10 اردیبهشت را ببینید.

قیمت مرغ امروز 10 اردیبهشت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز

قیمت مرغ در روزهای اخیر بازار آرامی را سپری می کند و بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم از این محصول در بازار۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در سال گذشته تا 45 افزایش یافته بود و 14 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب 31 هزار تومانی خود به فروش می رسید، در یک ماه گذشته بازار آرامی را سپری می‌کند و حتی کمی زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ که در هفته های قبل تا 27 هزار تومان نیز کاهش یافته بود اکنون حدود 30 هزار تومان به فروش می رسد و به صورت فراوان در دسترس مردم است.

قیمت هر شانه تخم مرغ به 39 هزار تومان کاهش یافت

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 157 هزار تومان و گوشت گوسفندی به صورت شقه نزدیک به 160 هزار تومان است. گوشت منجمد گوسفندی نیز درحالی باید به قیمت مصوب 85 تا 95 هزار تومان به فروش برسد 127 هزار تومان عرضه می شود یعنی حدود 45 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

 تخم مرغ نیز بازار آرامی را سپری می‌کند به طوری که هر شانه 30 عددی از این محصول حدود 43 هزار تومان عرضه می‌شود و حتی تخم مرغ های بسته بندی نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

 

 

از تثبیت تا افت قیمت گوشت گوسفندی

همزمان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید: با توجه به عرضه گسترده مرغ و تخم‌مرغ در بازار و عرضه کافی دام مشکلی در تامین گوشت قرمز وجود ندارد. به‌گفته او، وضع عرضه دام در بازار مطلوب است و این مسئله موجب شده تا نه‌تنها التهابی را در بازار گوشت گوسفندی شاهد نباشیم، بلکه قیمت این نوع گوشت تثبیت شده یا سیرنزولی دارد. علی‌اصغر ملکی با بیان اینکه این روزها بازار گوشت قرمز کم‌رونق است و خریدار زیادی برای این نوع گوشت وجود ندارد، افزود: هر کیلوگرم گوشت شقه بره ماده با قیمت ۱۰۷‌هزار تومان برای عرضه به مغازه‌دار تحویل می‌شود که با این قیمت، نرخ خرده‌فروشی این نوع گوشت برای عرضه به مشتری به ۱۱۰‌هزار تومان می‌رسد. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه بره نر (شیشک) عرضه به مغازه‌دار 115هزار تومان و نرخ عرضه به مشتری 125 تا 130هزار تومان است. او تأکید کرد: بازار این روزهای گوشت گوسفندی رونق چندانی ندارد زیرا مصرف‌کنندگان ابتدای هر‌ماه مقداری خرید انجام داده و بعد از آن دوره اتفاق خاصی در بازار گوشت نمی‌افتد. علاوه بر آن، عرضه گسترده مرغ و تخم‌مرغ بخش عمده‌ای از نیاز مردم به مواد پروتئینی را تأمین و به مدیریت مصرف گوشت کمک می‌کند. ملکی در مورد علت عرضه چند‌نرخی گوشت گوسفندی، گفت: برخی مغازه‌ها با وجود افت تقاضا و رشد عرضه گوشت گوسفندی را تا 150هزار تومان نیز می‌فروشند این در حالی است که اتحادیه‌های تولید‌کننده گوشت گوسفندی اعلام می‌کنند که دام مازاد در بازار وجود داشته و باید صادر شود.

سقوط قیمت مرغ به کمتر از نرخ مصوب

به گزارش همشهری، قیمت خرده‌فروشی انواع مرغ تازه و منجمد هم به ارقامی کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کاهش یافته است. افت شدید قیمت مرغ به‌دلیل تداوم توزیع مرغ منجمد وارداتی و تولید داخل و رشد عرضه مرغ تولید داخل موجب شده قیمت خرده‌فروشی مرغ تازه در مغازه‌های سطح شهر تهران به کمتر از نرخ مصوب 31هزار تومانی ستاد تنظیم بازار و به محدود 28 تا 29هزار تومان سقوط کند. با این شرایط اکنون بسیاری از مغازه‌های مرغ‌فروشی در کنار نرخ‌های مرغ کشتار روز، جمله «کمتر از قیمت مصوب تره‌بار یا تنظیم‌بازار» را درج می‌‌کنند. اگرچه هنوز هم عرضه چند‌نرخی مرغ ادامه دارد و برخی مرغ‌فروشی‌های سطح شهر تهران مرغ تازه را به نرخ 30 تا 32هزار تومان نیز به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر رشد عرضه، کیفیت مرغ تازه توزیع شده در مغازه‌ها نیز تغییر کرده و به‌دلیل نگهداری طولانی‌مدت مرغ توسط تولید‌کنندگان به امید افزایش قیمت‌ها، اکنون سهم مرغ‌های بیش از 2 تا 2کیلوو 700گرمی افزایش یافته است.

 این کاهش قیمت در انواع قطعات مرغ نیز مشهود بوده و قیمت هر کیلوگرم گوشت ران بدون کمرمرغ به ‌حدود 30هزار و ران با کمر به 27هزارو 500تومان کاهش یافته است. کاهش قیمت مرغ تازه به کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار موجب رشد عرضه مرغ منجمد تنظیم بازاری شده است به‌نحوی که برخی مغازه‌های مرغ‌فروشی که این نوع مرغ را قبلا دپو کرده‌اند، با آب‌کردن یخ این نوع مرغ، آن را به‌عنوان مرغ‌تازه با نرخ 22 تا 25هزار تومان عرضه و به مشتریان اعلام می‌کنند مرغ تازه را 7 تا 8هزار تومان در هر کیلوگرم کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به فروش می‌رسانند.

  تأثیر عرضه مرغ منجمد بر افت قیمت‌ها

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی هم در گفت‌وگو با همشهری از پیشی‌گرفتن تولید و عرضه از نیاز بازار مرغ خبر داد و گفت: مرغداران هر کیلوگرم مرغ تازه را با 2 تا 3هزار تومان زیان نسبت به نرخ مصوب خرده‌فروشی ستاد تنظیم بازار عرضه می‌‌کنند. به‌نحوی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ تازه 31هزار تومان است اما قیمت خرده‌فروشی این محصول در بازار به 28 تا 29هزار تومان کاهش یافته است. حبیب اسدالله‌نژاد‌ با اشاره به اینکه تولیدکنندگان هیچ مشکلی برای تامین نیاز بازار به مرغ در ماه‌های آینده نخواهند داشت و شرایط پایداری را در تولید و عرضه مرغ شاهد خواهیم بود، افزود: پیشی‌گرفتن میزان تولید و عرضه مرغ از تقاضای بازار عامل اصلی کاهش قیمت خرده‌فروشی مرغ به کمتر از نرخ مصوب 31هزار تومانی بوده است. به‌طور متوسط اکنون روزانه 6هزار و 500 تا 7هزار تن مرغ به بازار عرضه می‌شود و متوسط نیاز بازار مصرف 6هزارو500تن است که مازاد 500تنی مرغ در بازار مصرف را شاهد هستیم. او همچنین از تأثیر رشد و تداوم عرضه مرغ منجمد برای تنظیم بازار بر کاهش قیمت مرغ تازه به کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار خبر داد و افزود: توزیع مرغ منجمد موجب کاهش قیمت مرغ تازه در بازار خرده‌فروشی شده و تولید‌کنندگان خواستار توقف توزیع مرغ منجمد در واحدهای صنفی، خرید و ذخیره‌سازی‌ مرغ مازاد موجود در بازار و توقف فروش اینترنتی مرغ هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید