اخبار سلامت| کرونا|فوری: شوک جدید کرونایی| جنسیت راز مرگ کرونایی را کشف کرد

فوری: شوک جدید کرونایی| جنسیت راز مرگ کرونایی را کشف کرد

محققان دانشگاهی در ایتالیا با آزمایشات بالینی بر روی صدها بیمار کرونایی دریافتند کووید طولانی‌مدت در زنان بیشتر از مردان دارای علامت است.

فوری: شوک جدید کرونایی| جنسیت راز مرگ کرونایی را کشف کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 طبق نتایج یک مطالعه، زنان مبتلا به کووید طولانی‌مدت همراه با مجموعه‌ای از علائم که ماه‌ها فراتر از فاز اولیه عفونت SARS-CoV-2 باقی می‌مانند، علائم بیشتری نسبت به مردان مبتلا به این بیماری از خود نشان می‌دهند. این تحقیق که در نشریه سلامت زنان منتشر شد، نشان می‌دهد که از نظر آماری، زنان نسبت به مردان به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که به مشکلات بلع، خستگی، درد قفسه سینه و تپش قلب ناشی از ابتلا به کرونا دچار شوند.

سندرم کووید طولانی به علائم پایدار بیش از ۱۲ هفته پس از علائم اولیه عفونت حاد اطلاق می‌شود. محققان دانشگاه پارما و بیمارستان وابسته به این دانشگاه، ۲۲۳ بیمار (۸۹ زن و ۱۳۴ مرد) را که به SARS-CoV-2 آلوده شده بودند، برای انجام آزمایش ثبت نام کردند. آنها دریافتند که ۹۱ درصد از بیمارانی که به طور متوسط ​​به مدت پنج ماه تحت‌نظر بودند، همچنان علائم کووید۱۹ را دارا هستند.

تنگی نفس شایع‌ترین علائم کووید۱۹ طولانی و به دنبال آن خستگی می‌باشد. این تیم تحقیقاتی گفتند که زنان بیشتر از مردان علائم داشتند. به گفته محققان، زنان به میزان بسیار زیاد و قابل توجه، بیشتر از مردان احتمال تنگی نفس، ضعف، درد قفسه سینه، تپش قلب و اختلال خواب را گزارش می‌کنند، اما سرفه در آنان بیشتر از مردان نیست.

آنها همچنین اعلام کردند «مشخص شد که جنسیت عامل مهمی برای نشانگان کووید۱۹ طولانی مدت محسوب می شود زیرا این عامل یک پیش‌بینی‌کننده مهم برای علائم پایدار در زنان مانند تنگی نفس، خستگی، درد قفسه سینه و تپش قلب است».

در بخش دیگری از نتایج این بررسی‌ آمده است: «نتایج ما نیاز به پیگیری طولانی‌مدت این بیماران از منظر جنسی برای اجرای استراتژی‌های درمانی پیشگیرانه و شخصی‌شده دارد. واقعیت این است که تفاوت‌های جنسیتی در نوع حاد بیماری کووید۱۹نشان داده شده است. همچنین مشخص شد که زنان نسبت به مردان کمتر مستعد ابتلا به یک بیماری شدید هستند و این در حالی است که مطالعات کمی، تفاوت جنسیتی در سندروم کووید طولانی را ارزیابی کرده است.

نویسندگان این مطالعه در انتها خاطرنشان کردند: "مطالعات طولانی مدت برای درک کامل پاتوفیزیولوژی علائم و اثرات درمان دارویی مرتبط با کووید۱۹ طولانی‌مدت مورد نیاز است. این مطالعات برای درک مسیر طبیعی کرونای طولانی‌مدت به منظور اجرای استراتژی‌های درمانی هدفمند و جلوگیری از سوگیری در درمان مردان و زنان بسیار مهم خواهد بود."

دیدگاه خود را ارسال کنید