سید جواد هاشمی| زندگینامه سید جواد هاشمی

داستان موفقیت سید جواد هاشمی تا زندگی خانوادگی اش

از داستان زندگی سید جواد هاشمی بخوانید. از کودکی تا فاش شدن حضور در جبهه های جنگ.

داستان موفقیت سید جواد هاشمی تا زندگی خانوادگی اش
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در ۱۶ سالگی با تشویق مادرش و علاقه و عشق خودش به جبهه اعزام شد و با رسول ملاقلی پور کارگردان مشهور در جبهه آشنا شد.

سیدجواد هاشمی درباره اعتقادات دینی مادرش چنین گفت:مادرم خیلی مذهبی بود، روی سردر خانه یک تابلو نوشته بود که هر که باشد با خمینی بد گمان/ حق ندارد پا نهد در این مکان … من تمامی زندگی ام را مدیون مادرم هستم، واقعا او را دوست دارم شما فکر کنید یک پسر بیشتر نداشت و آنرا به طرف جبهه هل می داد! سرافکنده بود که شهید نشدم (خنده)، البته هنوز هم امیدوار است که مادر شهید شود.

فعالیت های بازیگری

اولین کار جدی او تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا در سال 1358 به کارگردانی کمال الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی بود. او پس از تئاتر «حج ابراهیم حج عاشورا»، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کارهای گوناگونی در زمینهٔ سرود و آهنگ های انقلابی ارائه کرد، تا آنکه در سال 1365 با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب ساختهٔ رسول ملاقلی پور رسماً وارد عرصهٔ سینما شد. اولین کار تلویزیونی وی سیمرغ در سال 1371، و آخرین کار وی دولت عشق در نقش محمدعلی رجائی بود؛ وی 28 بار در فیلمهایش شهید شده است.

در محله مسیحی نشین بندرانزلی متولد شد تا اینکه از سال 1358 وقتی 14 ساله و دانش آموز بود با نمایش حج ابراهیم ، حج عاشورا کار خود را در تئاتر شروع کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید