سریال جیران | سریال جیران حسن فتحی | سریال جریال بازیگران

حقیقت هایی از سریال جیران | عکس واقعی مادر ناصرالدین شاه در سریال جریان

ملک‌جهان خانم (زاده ۱۲۲۰ قمری - درگذشته ۱۲۹۰ قمری) ملقب به مهدعلیا، نواب عِلیّه و ملکه قجری همسر محمدشاه و مادر ناصرالدین شاه قاجار بود.

حقیقت هایی از سریال جیران | عکس واقعی مادر ناصرالدین شاه در سریال جریان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سریال جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی است. در سریال جیران مریلا زارعی نقش ملک‌جهان خانم را ایفا کرده است. سریال جیران، آخرین ساخته حسن فتحی است. داستان سریال جیران به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با جیران می‌پردازد. فردین خلعتبری یکی از آهنگ ساز های سریال جیران است.

سریال جیران

جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است. داستان این مجموعه به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با جیران می‌پردازد. گروه بازیگران این مجموعه بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، کتانه افشاری‌نژاد، بهناز نازی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی هستند.

مراحل فیلم‌بردای جیران اواخر مرداد ۱۴۰۰ در خوانسار و گلپایگان به اتمام رسید. قسمت اول این مجموعه در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از طریق سرویس پخش اینترنتی فیلیمو به نمایش درآمد و باقی قسمت‌ها هر هفته پخش خواهند شد. پخش این مجموعه از شهریور ۱۴۰۰ چند بار به تعویق افتاده بود. جیران نظرات ضد و نقیضی را از سوی منتقدان دریافت کرده‌است.

مجموعه جیران داستان عاشقانه و تاریخی است که شش سال از زندگی ناصرالدین شاه (بهرام رادان) چهارمین پادشاه قاجار را به تصویر می‌کشد. این ماجرا که در دوران پس از مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری شروع می‌شود؛ داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه‌خانم تجریشی پریناز ایزدیارکه به سبب چشمان درشتش، شاه نام «جیران» را بر او نهاد را نشان می‌دهد.

اولین قسمت از جیران در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از طریق سرویس فیلیمو به نمایش درآمد و باقی قسمت‌ها هر هفته پخش خواهد شد.پیش از این قرار بود که در ۲۴ دی پخش شود اما به‌دلیل «ملاحظات ممیزی» از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، پخش این مجموعه یک هفته به تعویق افتاد.

سریال جیران

نظر منتقدان سریال جیران

جیران نظرات ضد و نقیضی را از سوی منتقدان دریافت کرده‌است. وبگاه همشهری‌آنلاین در بررسی خود از کمبود شاخصه‌های «دیالوگ‌نویسی، قصه روان و سرراست و همچنین بازی‌های خوب و یکدست» آثار فتحی در مجموعهٔ جیران اشاره کرد. خبرگزاری برنا این مجموعه را با شهرزاد (۱۳۹۴–۱۳۹۷) مقایسه کرد و آن را از لحاظ «کشش داستان، وقوع اتفاقات، بازی‌ها، فیلمنامه و دیالوگ و لحن» عقب‌تر از شهرزاد دانست.روزنامهٔ شهرآرا نیز این سریال را مورد انتقاد قرار داد و در بررسی خود به حضور افراد مشهور برای بالا بردن انتظار مخاطب اشاره کرد.

ادعای کپی‌برداری سریال جیران

مهرداد غفارزاده کارگردان سریال تلویزیونی آهوی من مارال ادعا کرد که جیران از طرح سریال خود او کپی شده‌است و از این سریال شکایت کرد. شکایت او بررسی شد و طبق نظر آرا جیران تبرئه شد.

سریال جیران

زندگی نامه مریلا زارعی بازیگر سریال جیران

مریلا زارعی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون متولد 25 فروردین 1353 در تهران است. او فارغ‌التحصیل لیسانس مهندسی علوم صنایع غذایی از دانشگاه آزاد می باشد. مریلا زارعی بازیگر نقش مهد علیا در جیران ، با اینکه در تهران به دنیا آمده اما اصالتش به اصفهان باز می گردد. خانم بازیگر دارای یک خواهر و برادر می باشد.برادرش ساکن خارج از کشور بوده و خواهر کوچکترش ملیکا معروف به خاله شادونه ، مجری کودک است.

ورود مریلا زارعی به عرصه هنر

علاقه مریلا زارعی به هنر از کودکی و تحصیل در مدرسه علوی اسلامی به دلیل تشکیل جلسات نقد فیلم و سریال در آن شکل گرفت.

 چهره مریلا زارعی برای اولین بار با فیلم "سلام سینما" ساخته محسن مخملباف (1373) بر روی پرده سینما نقش بست. او در سال 1374 در 21 سالگی در سریال «کاراگاه» بازی کرد و برای نخستین بار وارد قاب تلویزیون شد و همین سال تجربه بازی در سینما را با بازی در فیلم سینمایی «پاتک» بدست آورد.

درخشش مریلا زارعی در تلویزیون

مریلا زارعی با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضرا به کارگردانی اکبر خواجویی در سال 1375 بین مخاطبان تلویزیون شناخته شد و با مجموعه تلویزیونی هوای تازه (محمد رحمانیان) به شهرت قابل توجهی دست یافت.

سریال جیران

شهرت مریلا زارعی در دنیای سینما

بازی در فیلم "دو زن" (تهمینه میلانی، 1377) را می توان به عنوان یکی از شانسهای بزرگ مریلا زارعی دانست. او با حضور در این فیلم سینمایی موفق به کسب تندیس بازیگری نقش مکمل از جشن خانه سینما شد.

 پس از آن توانایی هایش را در "واکنش پنجم" (تهمینه میلانی، 1381) به رخ همگان کشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید