ایلان ماسک| ایلان ماسک و رمزارزها

ایلان ماسک در بازارهای مختلف نفوذ دارد | شوک ایلان ماسک به بازار رمزارزها

ایلان ماسک که ثروتمندترین فرد زمین به شمار می‌رود، با یک توییت، سیگنال جدیدی به بازار رمزارزها داد.

ایلان ماسک در بازارهای مختلف نفوذ دارد | شوک ایلان ماسک به بازار رمزارزها
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود.ایلان ماسک یک کارآفرین محسوب می‌شود.ایلان ماسک به تازگی سهام توییتر را خریداری کرده است.ایلان ماسک متولد آفریقای جنوبی است.ایلان ماسک هواداران بسیاری دارد.

ایلان ماسک در توییت اخیر خود که به ۲۸ می بازمی‌گردد، دکتر منهتن، پشت به پرتگاه و رو به دوربین نشسته است که بسیاری آن را به پیش‌بینی ماسک از صعودی شدن بازار تعبیر می‌کنند.فرضیه‌ای که با افزایش قیمت پنج درصدی بیت کوین در روزهای اخیر، تقویت شد.با این‌ حال به نظر می‌رسد که بیت کوین برای تثبیت روند صعودی‌اش به افزایش قیمت بیشتری نیاز دارد و باید به‌طور کامل از محدوده تثبیت‌شده‌اش در ماه می، بیرون بیاید.

ارزهای دیجیتال و ایلان ماسک

ایلان ماسک در آغاز راه

او دوران کودکی خود را دشوار توصیف کرده است که طلاق والدینش، قلدری در مدرسه و مشکلش در فهم نشانه‌ها و علایم ارتباط اجتماعی به دلیل سندرم آسپرگر عوامل مؤثر این مشکلات بوده‌اند. طولی نکشید که او برای به کالج رفتن از خانه گریخت و به کانادا و سپس ایالات متحده رفت و در رشته‌های اقتصاد و فیزیک در دانشگاه پنسیلوانیا، یکی از کالج‌های 'آیوی لیگ'، (مجموعه‌ای از بهترین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا) تحصیل کرد.همسر اولش جاستین ماسک، نویسنده‌ای که در دانشگاه با آقای ماسک آشنا شد و در سال ۲۰۰۰ با او ازدواج کرد، در سال ۲۰۱۰ در مقاله‌ای در مجله ماری کلر، نوشت که آقای ماسک حتی قبل از میلیونر شدن "مردی نبود که زیر بار جواب نه برود".او نوشت "زمانی که به خانه می‌آید اراده‌اش برای رقابت و سلطه که او را در کسب و کارش اینقدر موفق می‌کند، ناگهان از میان نمی‌رود." و افزود که هنگام رقصیدن در عروسی به همسرش گفته است: "من آلفای این رابطه هستم."

ایلان ماسک

تحصیلات ایلان ماسک

شته تحصیلی ایلان ماسک در مقطع کارشناسی، فیزیک و اقتصاد بوده است. او از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک BSc اقتصاد و BA فیزیک را دریافت کرده است.ایلان ماسک در دوره دکترای دانشگاه استنفورد برای تحصیل در فیزیک انرژی ثبت نام کرد که پس از دو روز تحصیل در این دانشگاه، تصمیم به ترک تحصیل گرفت و Zip2 را تاسیس کرد. بنابراین آخرین مدرک تحصیلی ایلان ماسک را – به شکل رسمی – باید همان اقتصاد و فیزیک در نظر گرفت.ایلان ماسک از دوستان و همکاران نزدیک پیتر ثیل به شمار می‌رود.

ثروت ایلان ماسک

برآورد می‌شود بخش عمده‌ای از ثروت ایلان ماسک از طریق شرکت خودروسازی تسلا موتورز کسب شده باشد. این نکته‌ای است که نشریه فوربس در معرفی ایلان ماسک به آن اشاره می‌‌کند و نقش سایر شرکتهای ایلان ماسک را بزرگ در نظر نمی‌گیرد.

سرمایه ایلان ماسک تا اواسط سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد (آخرین عدد رسمی برآورد شده برای ثروت خالص ایلان ماسک حدود ۱۶۷/۵ میلیارد دلار بود).با افزایش سریع ارزش بازار شرکت تسلا و عبور آن از یک میلیارد دلار، ثروت ایلان ماسک هم – که سهامدار اصلی تسلا محسوب می‌شود – افزایش یافت. وال استریت ژورنال در اکتبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ثروت ماسک اکنون به ۳۰۰ میلیارد دلار نزدیک می‌شود 

ایلان ماسک

 پیشنهادات ایلان ماسک برای مطالعه

سایت فرنام استریت گزارشی در این زمینه تهیه کرده و برخی از کتابهایی را که ایلان ماسک در جلسات و مصاحبه‌ها پیشنهاد داده فهرست کرده است (+). در میان این کتاب‌ها زندگی نامه اینشتین (نوشته آیزاکسون) و همین‌طور کتاب صفر تا یک (نوشته پیتر ثیل)‌ دیده می‌شود. کتاب هوش برتر نوشته‌ی نیک بوستروم هم در فهرست کتابهای ایلان ماسک قرار دارد.

ضریب هوشی ایلان ماسک

درباره‌ی ضریب هوشی ایلان ماسک حرف‌های بسیاری گفته می‌شود. برخی ضریب هوشی او را ۱۵۵ و برخی بیشتر از ۲۰۰ اعلام می‌کنند. اما چنین عددهایی رسماً اعلام نشده است. بهتر است به جای این‌که موفقیت‌ها و دستاوردهای افراد موفق را به ضریب هوشی‌شان ربط بدهیم و در این باره جستجو کنیم، تلاش و پشتکار آن‌ها را ببینیم و سعی کنیم تشخیص دهیم تصمیم‌های کلیدی آن‌ها در زندگی چه بوده است. از ویژگی‌های مهم ایلان ماسک (که می‌تواند موثرتر از هوش باشد) تحمل شکست است. فهرست شکست‌های متعدد او را در دهه‌های اخیر به سادگی می‌توانید در وب جستجو کنید.

ارتباط ایلان ماسک با ارز دیجیتال

ایلان ماسک به تکنولوژی بلاکچین و به طور خاص، قدرت ارز دیجیتال اعتقاد دارد و معتقد است که پول فیات سهم ناچیزی در آینده اقتصاد جهان خواهد داشت. او در مقاطعی روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده و درباره دوج کوین و سایر ارزها هم اظهارنظرهای فراوان دارد. نباید فراموش کنیم که او با توجه به قدرت اقتصادی شرکت‌هایش توانایی نوسان‌گیری بالایی دارد و تحلیل‌هایش به منفعت‌طلبی آلوده است. چنان‌که زمانی تسلا پس از خرید بیت کوین اعلام کرد خودروهایش را با بیت کوین می‌فروشد و پس از گران شدن بیت کوین (و احتمالاً نوسان گیری) این سیاست را متوقف کرد.

ایلان ماسک

تلفظ صحیح نام ایلان ماسک

پیش از این‌ که ایلان ماسک در فضای رسانه‌ای ایران مشهور شود و مردم مصاحبه های ایلان ماسک و سخنرانی‌های او را ببینند، بعضی رسانه‌های ایرانی نام او را به شکل الون ماسک می‌نوشتند. اما تلفظ صحیح Elon به صورت ایلان است و اگر جایی هنوز الون ماسک را می‌بینید، میراث آن دوران قدیمی (قبل از سال‌های ۲۰۱۵) است.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید