فوری : اعلام قطعی برق فردا

فوری: جزئیات قطعی برق فردا | بخوانید

وزارت نیرو اعلام کرد فردا برق این ادرات پر مصرف قطع خواهد شد.

فوری: جزئیات قطعی برق فردا | بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قطعی برق به علت استفاده بیش از حد از نیروگاه صورت می گیرد. غالبا در تابستان قطعی برق اتفاق می افتد. قطعی برق در اداره های پر مصرف صورت می گیرد. به علت قطعی برق ساعت کاری جدید برای ادارات تعیین شد. قطعی برق در استان تهران هر ساله در تابستان صورت می گیرد.

 قطعی برق

جزئیات قطعی برق فردا

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مصرف برق بیش از ۱۰۰۰ اداره در تهران، رصد شده و درباره لزوم رعایت مصوبه هیات وزیران و کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق راهنمایی شدند. برق اداراتی که رعایت نکنند از روز سه شنبه، ۱۷ خرداد قطع خواهد شد.

رامین پوریا با بیان اینکه پایش مصرف برق ادارات از ابتدای سال آغاز شده است و باتوجه‌به اینکه همه ادارات تهران مجهز به کنتور هوشمند هستند، ما از این امکانات هوشمند استفاده کرده و مصارف آنها را به‌صورت آنلاین رصد و کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات وزیران مصرف برق ادارات بعد از ساعت کاری ۶۰ درصد و در زمان اداری باید ۳۰ درصد کاهش یابد، گفت: این طرح به دلیل کمبود در تامین برق اجرایی نمی‌شود بله هدف مدیریت مصرف در ادارات است.

پوریا با بیان اینکه هفته آینده یک مانور سراسری در بخش اداری تهران پیش‌بینی‌شده تا همه اداره‌ها در یک روز مورد پایش میدانی در باره میزان مصرف قرار گیرند، اظهار کرد: سیاست‌های مدیریت مصرف در حال اجراست و امیدواریم امسال با کمترین چالش پیک را پشت سر بگذاریم.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درخواست ما از همه مشترکان این است که در گذر از این پیک همراهی لازم را داشته باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به رشد ۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: هنوز خاموشی‌ها مشخص نیست، اما شرکت‌های توزیع شرایط مقابله با خاموشی‌ها را آماده کرده‌اند، البته تمام تلاش این است که خاموشی نداشته باشیم.

مرسل صالحی امروز دوشنبه 16 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیک مصرف برق در سال گذشته ساعت ۱۳ روز ۲۲ تیرماه ۱۲۴۷ مگاوات بود، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف برق نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته و زمان افزایش مصرف برق در ماه رمضان به طور معمول در ساعت صبح شرعی بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۶ مگاوات از طریق شرکت توانیر به توزیع برق اصفهان برای مدیریت بار تعهد داده شد تا خاموشی نداشته باشیم، گفت: بخشی از دلایل خاموشی‌ها طی سال گذشته به دلیل تعمیرات نیروگاه‌ها و دیر وارد مدار شدن آنها برمی‌گردد، همچنین کاهش بارش‌ها و گرمای زودرس موجب خاموشی‌ها تا پایان مرداد سال گذشته شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های پاسخگوی بار به شرکت توزیع برق اصفهان ۱۱۸ مگاوات و در موضوعات دیگر ۹۸ مگاوات تکلیف شده بود، گفت: همچنین ۱۹۹ مگاوات در بحث پاسخگویی بار تفاهم‌نامه و همکاری با ۷۵۰۰ مشترک همکار  در بخش‌های صنعت، کشاورزی، سی ان جی و ... منعقد کنیم که در مجموع ۱۷ میلیارد تومان پاداش به این مشترکین پرداخت شد.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر خاموشی‌های سال گذشته به دلیل عملکرد رله‌های فرکانسی بود، گفت: شبکه توزیع برق کل کشور گسترده است و باید فرکانس آن حفظ شود و با توجه به اینکه میزان مصرف برق بالاتر از تولید آن است، موجب افت فرکانس شبکه و عملکرد رله‌های فرکانسی و خاموشی‌ها می‌شود.

صالحی ادامه داد: البته سال گذشته خاموشی‌های با برنامه نیز داشتیم و سعی شد مطابق برنامه اتفاق بیفتد و برنامه تدوین شده برای خاموشی‌ها برای کنترل شبکه است تا کل شبکه برق دچار فروپاشی نشود.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان خانگی هستند که ۳۵ درصد مصرف شبکه را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: یک درصد مشترکین مربوط به بخش صنعت است که ‌۲۸ درصد مصرف شبکه را دارند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مصرف برق در ایام پیک به ۱۲۰۰ مگاوات می‌رسد، گفت: از اکنون برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌های مدیریت بار را به تمام مناطق داده‌ایم و در مجموع ۱۲۰ مگاوات تعهد داده شده و تفاهم‌نامه‌ها امضا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ایام پیک بخش‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها باید دیزل ژنراتورهای خود را برای کمک وارد مدار کنند، افزود: امسال در بخش دیزل برنامه‌ریزی ۳۰ مگاوات کرده‌ایم که پاداش آن حدود یک میلیارد تومان است، همچنین سوخت دیزل‌ها یارانه‌ای خواهد بود.

صالحی با برای کاهش مصرف برق اقدام به برگزاری جلسات با بخش صنعتی کرده‌ایم، اظهار کرد: اکنون منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم و همچنین بعد از انعقاد قرارداد بین وزارت نیرو و صمت مشخص می‌شوند که کدام یک از صنایع در اولویت قطع برق و همکاری برای مدیریت بار در ساعات پیک هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال با بخش‌های پر مصرف چه خانگی، چه تجاری، چه صنعتی و ... برخورد می‌کنیم، گفت: در صورت افزایش مصرف در ساعات پیک ابتدا به این مشترکین اخطار می‌دهیم که در صورت تکرار مصرف بالا با حکم دادستانی برق آنها قطع می‌شود همانند مغازه‌های لوستر فروشی و ... .

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه به عدم تعادل بین تولید و مصرف برق در کشور، تأکید کرد: باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های تولید پراکنده برای تولید برق برویم.

دیدگاه خود را ارسال کنید