تیم ملی | تیم ملی فوتبال

اسکوچیچ : تیم ملی اشتباهات احمقانه‌ای کرد

سرمربی تیم ملی پس از بازگشت به ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اسکوچیچ : تیم ملی اشتباهات احمقانه‌ای کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

تیم ملی در حال آماده سازی برای جام جهانی است.تیم ملی در گروه B جام جهانی قرار دارد.تیم ملی برابر الجزایر در یک دیدار دوستانه شکست خورد.تیم ملی به عنوان نماینده قاره‌ی آسیا در جام جهانی حضور دارد.تیم ملی با مربی گری دراگان اسکوچیچ هدایت می‌شود.

مصاحبه مربی تیم ملی بعد از باخت

*چطور می‌توانم از اردوی قطر راضی باشم وقتی درخواست سه بازی داشتم و تنها یک بازی کردیم؟
*ما در این مسابقه به الجزایر نه، به خودمان باختیم. آنها نتوانستند ایران را ببرند.
*برای اردوی بعدی به فدراسیون کارهایی گفتم تا انجام بدهند و پیگیر همه چیز هستم.

*ما در بازی الجزایر اشتباهات احمقانه داشتیم!

*من انتقادات را می پذیرم. اولین فرد خودم هستم که خودم را نقد می کنم.

*در بازی الجزایر ما 5 بازیکن مهم را در اختیار نداشتیم. دو مدافع میانی و همینطور وحید امیری.

*در قطر هم هوا گرم بود و هم زمین بد بود.(خود اسکوچیچ آنجا را انتخاب کرد!)
*کارمان در قطر تمام شده و دیگر به آن فکر نمی‌کنم.
*بازیکنان در 15 روزی که در قطر بودم خوب کار کردند و انگیزه داشتند.

*از شما می پرسم اینقدر انتقاد از من زیاد است. ما سریعترین صعود به جام جهانی را در تاریخ داشتیم و نمی فهمم چرا باید انتقادات زیاد باشد.

*جلسه من و سردار آزمون؟ این یک صحبت خصوصی بین سرمربی و بازیکن بود و طبیعی است.

*نیاز نیست مردم بدانند چه اتفاقاتی افتاده است و ما تلاش می کنیم تیم ملی آمداده شود.
*بازی دادن به نورافکن در قلب دفاع؟ این تصمیم مربوط به سرمربی تیم ملی است.
*بازیکنان تیم ملی حق دارند یک مسابقه بد بازی کنند.
*بازی اروگوئه را لغو کردم چون رفت و برگشت ما دو روز طول می کشید.

دراگان اسکوچیچ

وضعیت کنونی تیم ملی

عمرو نجیب فهمی، خبرنگار مصری بین اسپورت درخصوص آینده کارلوس کی روش یک توییت منتشر کرده است.

عمرو نجیب فهمی در توییتش نوشت:

 

کی روش در آستانه هدایت یکی از تیم های آسیایی راه یافته به جام جهانی قرار دارد.

کارلوس کی روش ماه گذشته از هدایت مصر کناره گیری کرد. در کامنت های این توییت همه این تیم آسیایی را ایران می دانند. البته بدیهی است که به جز ایران هیچ تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی نیمکت متزلزل ندارد.

همچنین صبح امروز روزنامه خبرورزشی تیتر زد که کارلوس کی روش آماده بازگشت به ایران است.

ازی دوستانه تیم ملی ایران با تیم دوم الجزایر نکته های عجیبی داشت و بی شک عجیب ترین نکته بازی تعویض بین دو نیمه سردار آزمون بود.
به گزارش طرفداری، حتی اگر از یک کودک ۱۰ ساله هم سوال کنید در جام جهانی چگونه می توانیم به گل برسیم، بی درنگ به شما می گوید توان تهاجمی تیم ملی در جام جهانی مثلث سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش است و اگر قرار باشد مقابل رقیبان قدرتمند مان در جام جهانی قطر کاری کنیم باید صرف نظر از کرنر و ایستگاهی، به توانایی این سه چهره بین المللی دل ببندیم.
اما این سه بازیکن که در سه کشور مختلف بازی می کنند و با سه سبک متفاوت در تیم‌های آلمانی، پرتغالی و هلندی به میدان می‌روند، کجا باید با یکدیگر هماهنگ شوند؟
مگر غیر از این است که اسکوچیچ باید در همین اندک بازی های تدارکاتی باقی مانده تا جام جهانی این مثلث تهاجمی را با هم هماهنگ تر کند تا شانس موفقیت تیم ملی در جام جهانی بالاتر برود؟
تیم ملی در اردوی دوحه فقط یک بازی تدارکاتی انجام داد و متاسفانه در همین یک بازی تدارکاتی هم بین دو نیمه جناب اسکوچیچ سردار آزمون را تعویض کرد. نیاز به گفتن ندارد که سردار آزمون زهردار ترین مهره در خط حمله تیم ملی است و بارها و بارها پیش آمده در دقایق پایانی کار را به نفع ایران تمام کرده است.
بیرون کشیدن سردار آزمون بین دو نیمه بازی با الجزایر لطیفه ای بود که دراگان اسکوچیچ تعریف کرد. اگر تیم ملی در همین فیفا دی چهار بازی تدارکاتی انجام می داد، می شد قبول کرد از بازی سوم به بعد دراگان اسکوچیچ دست به تغییر در خط حمله و آزمایش مهره های جایگزین بزند اما اینکه تیم ملی فقط یک بازی دوستانه انجام داده و در همان یک بازی دوستانه هم مثلث تهاجمی تیم ملی نمی تواند ۹۰ دقیقه کنار هم آماده و هماهنگ شود، نشان می دهد ما با یک سرمربی طرف هستیم که استراتژی خودش را نمی داند. از یک طرف دروازه بان تیم ملی در نیمه اول چند اشتباه عجیب می کند و گل بد می خورد اما در بازی دوستانه تعویض نمی شود تا ما علیرضا بیرانوند را درون دروازه ببینیم و از طرف دیگر در خط حمله که نیاز داریم عناصر بین المللی تیم ملی به بازی کنار هم عادت کنند، سردار آزمون تعویض می شود.
دراگان اسکوچیچ سر شوخی را با ما باز کرده است!

کارلوس کی‌روش

شانس تیم ملی برای صعود در جام جهانی

یک ژورنالیست آمریکایی به بررسی نقاط ضعف تیم ملی این کشور در جام جهانی پیش رو پرداخته است. او خط دفاعی را دارای ضعف می داند اما اعتقاد دارد مهم ترین مشکل تیم در خط حمله است.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتبال آمریکا در حالی خود را آماده حضور در بیست‌ودومین دوره جام جهانی می‌کند که در گروه B با تیم‌های انگلیس، ایران و ولز همگروه است. شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس - CBS» آمریکا در مطلبی به قلم «راجر گونسالس» در فاصله پنج ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر، به طرح پنج مسئله مبرمی که گِرگ برهالتر سرمربی آمریکا با آن مواجه است، پاسخ داده است.

در بخشی از این مطلب با طرح این پرسش که «آیا خسوس فریرا باید مهاجم شماره یک تیم ملی آمریکا در جام جهانی قطر باشد؟»، آمده است؛ «بله اما به طور پیش فرض! هیچ حفره‌ای بزرگتر از حفره مهاجم در تیم تحت‌هدایت برهالتر وجود ندارد و این شامل پست دفاع میانی نیز می‌شود. در جام جهانی، آمریکا با تیم‌های انگلیس، ولز و ایران روبرو خواهد شد که گزینه‌های بسیار بهتری در خط حمله دارند. بله، حتی ایران».

در ادامه مطلب راجر گونسالس با بررسی گزینه‌های برهالتر برای خط حمله آمده است: «توانایی خسوس فریرا در انتخاب هم‌تیمی‌هایش  برای رد و بدل کردن پاس و فرم گلزنی اخیرش به او برای تبدیل شدن به گزینه اول خط حمله تیم ملی آمریکا کمک خواهد کرد. در حال حاضر فریرا در این زمینه پیشتاز است اما همه این سناریوها می‌توانند در یک لحظه تغییر کنند».

تیم ملی

دیدگاه خود را ارسال کنید