تیم ملی | تیم ملی فوتبال

کار تیم ملی سخت شد | موضوع چیست؟

با توجه به مشخص شدن تیم های حاضر در جام جهانی و براساس رنکینگ فیفا، تیم ملی در سخت ترین گروه ممکن قرار گرفت.

کار تیم ملی سخت شد | موضوع چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است.تیم ملی در گروه B جام جهانی قرار دارد.تیم ملی مقابل الجزایر نتیجه را واگذار کرد.تیم ملی دیدارهای دوستانه خوبی را برگزار نکرد.تیم ملی تحت هدایت دراگان اسکوچیچ بازی می‌کند.

تیم ملی

روند آماده سازی تیم ملی

این روزها که فدراسیون فوتبال ما در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد و با سرپرست اداره می‌شود، وضعیت آماده‌سازی تیم ملی هم باعث نگرانی فوتبال‌دوستان و اهالی فوتبال شده است. مقایسه مسیر آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی روسیه با آن چه این روزها برای تیم ملی اتفاق افتاده نشان می‌دهد که نمی‌توان امید چندانی به حضور قدرتمند تیم ملی در جام جهانی داشت.

کارلوس کی‌روش که به سختگیری در فوتبال کشورمان مشهور شده بود، می‌دانست در جام جهانی با گفتاردرمانی و مصاحبه در رسانه‌ها نمی‌توان تیم ملی را مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش به موفقیت رساند و حتی خطر زنگ تفریح شدن تیم ملی مقابل حریفان وجود داشت. به همین دلیل کارلوس کی‌روش با سختگیری‌های منحصربه‌فردش از فدراسیون فوتبال خواست که برنامه آماده‌سازی او موبه‌مو اجرا شود و همین سختگیری باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود به جام جهانی 10 دیدار دوستانه برگزار کند. توگو، روسیه، پاناما، ونزوئلا، سیرالئون، تونس، الجزایر، ازبکستان، ترکیه و لیتوانی رقبای تدارکاتی ایران در مسیر جام جهانی روسیه بودند.

در آن مقطع زمانی با سختگیری‌های کی‌روش برنامه آماده‌سازی موبه‌مو اجرا شد و تیم ملی از دقیقه به دقیقه بازه زمانی فیفادی‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد اما حالا در آستانه فیفادی 16 روزه هیچ بازی تدارکاتی برای تیم ملی قطعی نشده و جالب اینجاست که دراگان اسکوچیچ کوچک‌ترین اعتراضی به شرایط موجود ندارد! در حالی که اکنون شاهد هیچ برنامه مشخص و مدونی از آماده‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان نیستیم سرمربی تیم ملی به چسباندن عکسی از تیتر تحقیرآمیز روزنامه سان در دفتر کارش بسنده کرده و سرپرست فدراسیون نیز به همراه استیلی سرگرم جلسات بی‌نتیجه هستند و در این بین اعضای هیات‌رئیسه هم از برنامه آماده‌سازی منظم برای حضور در جام جهانی 2022 صحبت می‌کنند!

در این شرایط صحبت‌کردن از موفقیت تیم ملی در گروه دوم جام جهانی که اصلا گروه آسانی نیست، فقط و فقط خوش‌بینی افراطی است! فوتبال ایران در حالی پا به جام جهانی می‌گذارد که چشم به درخشش ستارگانی همچون طارمی، آزمون، علیرضا جهانبخش و ... دوخته است اما گاهی صرفا دیدن نیمه پر لیوان می‌تواند به مراتب خطرناک‌تر از دیدن نیمه خالی لیوان باشد. در فوتبال روز دنیا حتی قرارگرفتن بهترین و آماده‌ترین بازیکنان جهان، بدون برنامه‌ریزی و مدیریت درست هیچ نتیجه‌ای جز شکست ندارد!»

ذوالفقارنسب صحبت هایی را عنوان کرده است.مشاور وزیر ورزش و جوانان می‌گوید آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی در حد و اندازه یک تیم محلات هم نیست!

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال و مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران و اردوی این تیم در قطر بدون داشتن بازی تدارکاتی گفت:

تیم ملی ما از بهمن‌ماه به جام جهانی صعود کرده و می‌دانست که باید برای حضور در جام جهانی آماده شود.

تیم ملی

تیم ملی در گروه مرگ

سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی در صورتی که این مراسم با حضور هر 32 تیم برگزار می‌شود، به شرح زیر بود:

سید یک: قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و پرتغال
سید دو: مکزیک، هلند، دانمارک، آلمان، اروگوئه، سوئیس، آمریکا و کرواسی
سید سه: ولز، سنگال، ایران، ژاپن، مراکش، صربستان، لهستان و کره جنوبی
سید چهار: کاستاریکا، تونس، کامرون، کانادا، استرالیا، اکوادور، عربستان و غنا.

همچنین گروه‌های جام جهانی 2022 قطر و رنکینگ تیم‌ها که مقابل آن نوشته شده، به شرح زیر است:

گروه A: قطر (51)، اکوادور (46)، سنگال (20) و هلند (10)
گروه B: انگلیس (5)، ایران (21)، ایالات متحده آمریکا (15) و ولز (18)
گروه C: آرژانتین (4)، عربستان سعودی (49)، مکزیک (9) و لهستان (26)
گروه D: فرانسه (3)، استرالیا (42)، دانمارک (11) و تونس (35)
گروه E: اسپانیا (7)، کاستاریکا (31)، آلمان (12) و ژاپن (23)
گروه F: بلژیک (2)، کانادا (38)، مراکش (24) و کرواسی (16)
گروه G: برزیل (یک)، صربستان (25)، سوئیس (14) و کامرون (37)
گروه H: پرتغال (8)، غنا (60)، اروگوئه (13) و کره جنوبی (29).

با توجه به قرار گرفتن ولز در رنکینگ 18 دنیا، تمام تیم‌های هم‌گروه ایران بین 20 تیم برتر دنیا هستند و نکته جالب اینکه تیم ایران هم با قرار گرفتن در رتبه 21 دنیا، این گروه را به سخت‌ترین گروه جام جهانی تبدیل می‌کند. با توجه به عدم صعود تیم‌های ایتالیا، کلمبیا و سوئد از میان تیم‌هایی که رتبه اول تا 18 دنیا را در اختیار دارند و کنار گذاشتن قطر با رتبه 51 که صرفاً به دلیل میزبانی در سید یک قرار گرفته است، تیم ایران در میان تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر، در رتبه 18 دنیا قرار می‌گیرد. حضور انگلیس، آمریکا و ولز هم پایین‌تر از رتبه‌ای که ایران قرار گرفته است، این گروه را سخت‌ترین گروه می‌کند.

با این توصیف، در گروه A جام جهانی که قطر به‌عنوان یکی از تیم‌های آسیایی حضور دارد، دو تیم در میان 20 تیم برتر دنیا هستند و در گروه B که تیم ملی ایران باید با رقبا دیدار کند، هر چهار تیم از میان تیم‌های حاضر در جام جهانی، جزو 20 تیم برتر دنیا محسوب می‌شوند. در گروه C و با حضور عربستان سعودی نیز فقط دو تیم جزو 20 تیم برتر دنیا هستند و این شرایط در گروه D با حضور استرالیا نیز صدق می‌کند. در گروه E و با حضور ژاپن که یکی از قدرت‌های آسیایی محسوب می‌شود و با احتساب قرار گرفتن این تیم جزو 20 تیم برتر جام جهانی براساس رتبه تیم‌های صعودکننده، سه تیم حاضر در این گروه جزو 20 تیم برتر به شمار می‌روند.

در گروه F هم با توجه به اینکه چهار تیم با رتبه بهتر از مراکش به جام جهانی صعود نکرده‌اند، این تیم نیز جزو 20 تیم برتر دنیا محسوب می‌شود که در جام جهانی حضور دارد و به این ترتیب سه تیم این گروه در میان 20 تیم برتر دنیا هستند. گروه G با حضور دو تیم در میان 20 تیم برتر دنیا شرایطی مشابه اکثر گروه‌ها دارد و گروه H نیز که کره جنوبی در آن قرار گرفته فقط دو تیم را از میان 20 تیم برتر دنیا در خود جا داده است.

با این بررسی مشخص می‌شود که گروه B جام جهانی براساس رنکینگ فیفا و جایگاه تیم‌هایی که به جام جهانی راه یافته‌اند، سخت‌ترین گروه جام جهانی است و علاوه بر تیم ملی ایران، سه تیم دیگر گروه هم کار سختی برای صعود از این گروه خواهند داشت. در حالی که شرایط دیگر گروه‌ها براساس رنکینگ فیفا ساده‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید