سردار آزمون | تیم ملی

حاشیه جدید سردار آزمون |اظهارنظر جنجالی سردار آزمون درباره بازی ایران و آمریکا

سردار آزمون در یک مصاحبه جدید گفت : «ما به همه بازیکنان، صرفنظر از اینکه از کجا آمده‌اند، احترام می‌گذاریم و هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد، اول می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم.

حاشیه جدید سردار آزمون |اظهارنظر جنجالی سردار آزمون درباره بازی ایران و آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سردار آزمون ستاره تیم ملی است.سردار آزمون مهاجم سابق زنیت است.سردار آزمون در تیم بایر لورکوزن بازی می‌کند.سردار آزمون سومین گلزن برتر تیم ملی است.سردار آزمون به تازگی حاشیه‌هایی ایجاد کرده است.

سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون در 11 دی ماه 1373 در گنبدزکاووس واقع در استان گلستان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد.

پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

یکی از بزرگ ترین شانس های سردار در زندگی، داشتن پدری ورزشکار و نمونه بوده که دو بار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است و سال هاست مربی با سابقه والیبال است. پدرش از دوران کودکی سردار را مورد تمرین های ورزشی فراوانی قرار داده تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد.

سردار آزمون، به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.وی فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن های ایران و سنی مذهب می باشد.

سردار آزمون

واکنش سردار آزمون به حمله به اوکراین

سردار آزمون اواخر ژانویه از زنیت سنت پترزبورگ به لورکوزن رفت. این واقعیت که او در زمستان به Werkself منتقل شد و نه در تابستان 2022 همانطور که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، با وجود برخی مشکلات اولیه، ضربه مستقیمی برای هر دو طرف بود. آزمون اولین گل خود برای بایر را بعد از رهایی از مصدومیت مقابل گریتر فورث به ثمر رساند و نقش خود را در سوم شدن بایر در پایان فصل ایفا کرد.

«بعد از بازی مقابل کلن خیلی ناامید بودم. متوجه شدم این بازی برای باشگاه و هواداران چه معنایی دارد. تمام تلاشم را می‌کنم تا فصل بعد در این مسابقه پیروز شویم. اینجا به خوبی از من استقبال کردند. ما در تیم سرگرمی زیادی داریم، از جمله اخیراً سفر به مکزیک.(اشاره به سفر بایر به مکزیک در پایان فصل گذشته بوندس لیگا) می‌خواهم به تیم کمک کنم. در دفاع، در حمله؛ من باید در همه جا کنار همه باشم. سال آینده می‌توانم خیلی بهتر بازی کنم. امیدوارم فصل را خیلی خوب شروع کنم.»

این واقعیت که او قبل از شروع فصل جدید باشگاه، لیگ و هم تیمی‌هایش را می‌شناسد، مزیت بزرگی است. مزیت دیگر ترک روسیه پیش از شروع جنگ با اوکراین بود. اتفاقات اوکراین این جوان 27 ساله را افسرده می‌کند: «من همیشه در روسیه احساس راحتی می‌کردم و مردم همیشه با من خوب بودند. هرگز فکر نمی‌کردم چنین چیزی امکان پذیر باشد اما من یک سیاستمدار نیستم؛ بنابراین نمی‌خواهم زیاد در مورد جنگ صحبت کنم. به عنوان یک انسان می گویم در این دنیا نباید جنگ شود.»

سردار آزمون

علاقه سردار آزمون به ایران

ین واقعیت که پدر و مادرش زمانی از ترکمنستان به ایران آمده‌اند، رابطه او را با کشور تغییر نمی‌دهد - ایران کشور مادری اوست: «ترکمن‌های زیادی در شمال شرق ایران زندگی می‌کنند. رابطه بین ما عالی است، ما ترکمن تبار هستیم، اما به ایرانی بودنمان افتخار می‌کنیم.»

آزمون را تنها در ایران و روسیه نمی‌شناسند. بسیاری از مهاجران ایرانی در سراسر جهان تضمین می‌کنند که او تقریباً در همه نقاط جهان - از جمله در راینلند - (منطقه‌ای در دو طرف رود راین) شناخته می‌شود: «ایرانی‌ها عاشق فوتبال و بسیار پرشور هستند. من در هر بازی خانگی تعداد زیادی پرچم ایران را می بی نم و مردم اغلب در اینجا و در اطراف لورکوزن با من صحبت می‌کنند. این باعث خوشحالی من است و همه همیشه بسیار دوستانه برخورد می‌کنند. فقط زمانی که به کشور خود سفر می‌کنم، گاهی اوقات می‌خواهم فقط برای خانواده و اسب‌هایم وقت داشته باشم.»

در اوایل ژانویه 2013 و در هجدهمین سالگرد تولدش، خداحافظی آزمون با خانواده و اسب‌هایش برای او چندان آسان نبود؛ کسی که به عنوان جوان‌ترین بازیکن ایرانی تاریخ شد که به خارج از کشور رفته است. او نه سال و نیم بعد با یادآوری چند ماه اول پس از ورود به زندگی جدیدش می‌گوید: «افسرده بودم. خیلی سخت بود چون پدر و مادرم، دوستانم و همچنین اسب‌هایم خیلی دور بودند. من تنها بودم.» اما او به خانواده‌اش، مسئولان باشگاه و مهم‌تر از همه، به خودش ثابت کرد که نه تنها یک ورزشکار با استعدادهای ویژه، بلکه با جاه‌طلبی‌های فراوان است. آزمون مبارزه کرد.

او آن زمان و در شرایط سخت با خود می‌گفت: «من ایرانی هستم، نمی ترسم». باور به خود، به سرعت نتیجه داد. او به یک ستاره تبدیل شد - بسیار فراتر از مرزهای ملی میهن قدیمی و جدید خود. و سریع‌تر از حد انتظار: او اولین بازی حرفه‌ای خود را برای روبین کازان در نیمه دوم سال 2013 انجام داد.

در سال 2015 او به تیم روستوف نقل مکان کرد و سفری را که در جوانی آغاز کرده بود تکمیل کرد: از زمین خاکی تا لیگ برتر - چشمان آزمون وقتی به اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند روشن می‌شود. با وجود چهار عنوان قهرمانی، دو قهرمانی در جام حذفی، کسب بهترین گلزن برتر لیگ روسیه (2020) و انتخاب شدن به عنوان بهترین فوتبالیست سال روسیه (2021)، لحظات عالی در کلاس برتر از جمله خاطرات مورد علاقه دوران حرفه‌ای او تاکنون بوده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید