حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان تیر ماه

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان | حقوق جدید بازنشستگان از دید رئیسی

رئیس جمهور در مورد وضعیت جدید حقوق بازنشستگان و میزان دریافتی آن ها مصاحبه کرد.

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان | حقوق جدید بازنشستگان از دید رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان تیرماه مشخص شد. میزان افزایشی حقوق بازنشستگان در تیر ماه مشخص می شود. با مشخص شدن حقوق بازنشستگان، واریزی دستمزد ها در اواسط تیر ماه شروع خواهد شد.حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران دولتی همچنان علی الحساب واریز شده است. جزئیات سخنرانی رئیسی را در مورد وضعیت حقوق بازنشستگان را در ادامه خواهید خواند.

جزئیات جدید حقوق بازنشستگان

شب گذشته ابراهیم رئیسی در برابر دوربین‌های صدا و سیما حاضر شد تا ششمین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم را در التهاب اعتراضات نسبت به گرانی، حقوق بازنشستگان، مالیات‌ها و نرخ دلار و ارز و ... برگزار کند.

رئیسی در این گفت و گو به موضوع حقوق کارکنان و بازنشستگان هم اشاره کرد و گفت: من تاکید به پرداخت عادلانه حقوق دارم.از شرایط پرداخت ها اطلاع دارم و دنبال رفع بی عدالتی هستم.دنبال عادلانه سازی حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان هستیم ، ولی توجه ما به حقوق همه است. این کار باید به نحوی انجام شود که هزینه های دولت افزایش نیابد، زیرا آثار تورمی در پی خواهد داشت. حقوق همه اقشار  مورد توجه دولت است. همه باید از حقوق مناسب برخوردار باشند و دولت هم پرهزینه نباشد. رفع مشکل همه اقشار مورد توجه دولت است.

حقوق بازنشستگان

وضعیت حقوق بازنشستگان فرهنگیان

اجرای رتبه‌بندی این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.حقوق بازنشستگان در شان ایشان نیست.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. محمد باقر نوبخت درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را می خوانید.

یکی از موضوعات داغ امسال، مساله افزایش حقوق بازنشستگان بود؛ بازنشسته‌ها به حقوقشان اعتراض‌های زیادی داشتند و با تحصن‌هایی خواستار افزایش در حقوق‌های خود بودند.

البته اخیرا طرح‌هایی هم برای افزایش حقوق بازنشسته‌ها مطرح شده است. یکی از این طرح‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌هاست که تاکنون اجرایی نشده و گفته می‌شود که احتمالا بعد از عید اجرا شود. همچنین خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز از افزایش حقوق بازنشسته‌ها با طرح‌های بیمه‌ای خبر داد که این طرح هم فعلا مسکوت مانده و جزئیاتی از آن در دسترس نیست.

چند وقتی است که موضوع افزایش حقوق‌ها مطرح شده و براین اساس بازنشستگان هم شامل افزایش حقوق شده و پیگیری‌های اقتصاد آنلاین از نمایندگان مجلس حاکی از آن بود که حقوق بازنشستگان به حداقل ۵میلیون تومان خواهد رسید.

از طرفی دیگر قرار است همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها از سال آینده آغاز شود و با اجرای همسان‌سازی نیز حقوق بازنشستگان نیز مانند معلمان که در طرح رتبه‌بندی افزایش حقوق داشتند، افزایش خواهد یافت. حال در اینجا یک سوال مطرح است؛ حقوق بازنشسته‌های فرهنگی با رتبه‌بندی افزایش دارد و یا همسان‌سازی؟

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال گفت: حقوق بازنشستگان فرهنگی با طرح همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها افزایش می‌یابد. طرح رتبه‌بندی برای افرادی است که در حال حاضر مشغول به کار هستند. در نتیجه بازنشسته‌های فرهنگی برای افزایش حقوق باید منتظر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشند و طرح رتبه‌بندی تاثیری در حقوق آنان نخواهد داشت.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) در نشست خبری درباره لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: منابع و مصارف این بودجه ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که دولت برای آن اعتبار در نظر گرفته است.

 رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۵ میلیون تومان شد و حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، حداکثر حقوق نیز حدود ۳۹ میلیون تومان می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که حداقل حقوق بازنشستگان ۵ میلیون تومان و حداکثر حقوق کارکنان حدود ۳9 میلیون تومان تعیین شد.

 رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۵ میلیون تومان شد و حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها و موسسات در مغایرت با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ غیرقانونی است و موجب پیگرد خواهد بود. حداکثر حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ نیز هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود. با توجه به اینکه حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، حداکثر حقوق نیز حدود ۳9 میلیون تومان می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود که کارکنان دولت تا سقف دریافتی ماهیانه ۵ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شوند که کمیسیون به آن رای نداد. پیشنهادات متعددی در این باره مطرح شده اما هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

وی در پایان گفت: کمیسیون تلفیق در نوبت شب جلسه ای با رییس مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای به نتیجه رسیدن ارز ترجیحی تشکیل خواهد داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید