رتبه بندی معلمان | اخبار رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان اجرایی شد | حقوق شهریور ماه فرهنگیان افزایش یافت!!

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس ادامه داد: یک میلیون معلم داریم با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت را داریم، در دولت آیت الله رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه کرده ایم.

رتبه بندی معلمان اجرایی شد | حقوق شهریور ماه فرهنگیان افزایش یافت!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است.رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد.رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

ایرادات طرح رتبه بندی معلمان

محمد وحیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۸ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، با بیان اینکه، نمایندگان مجلس در حد مقرر در قانون اساسی می توانند قانون وضع کرده و در رابطه با تمامی موضوعات کشور اظهارنظر کنند، گفت: رئیس سازمان اداری استخدامی و برخی مسئولان دولتی در موضوعات مختلفی که قانون مصوب مجلس است، ورود پیدا می کنند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: قانون نظام رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب و آئین نامه آن توسط دولت تدوین شده است، اما اعضای ناظر مجلس هنگام تصویب آئین نامه حضور نداشتند. همچنین آئین نامه مذکور خلاف قانون مجلس است.

وی افزود: طبق آئین نامه دولت بانوانی که براساس قانون جمعیت و خانواده در دوره مرخصی زایمان هستند، مشمول رتبه بندی معلمان نمی شوند، همچنین معلمان طرح مهرآفرین که ۸۷ هزار نفر بوده و ۱۲ سال است که پیمانی هستند از قانون رتبه بندی معلمان حذف شده اند.

وحیدی با بیان اینکه هیات تطبیق مصوبات با قوانین مجلس حذف معلمان طرح مهرآفرین را از رتبه بندی مغایر قانون دانسته است، افزود: موضوع در هیات تطبیق مصوبات بررسی و سپس تصویب و ابلاغ می شود اما مسئولان دولتی علیه مجلس مصاحبه می کنند، از طرفی اجرای قانون در بودجه مصوبه دارد حال ما نمی دانیم به کجا مراجعه کنیم. این چه نگاهی است که معلمانی که خود معلم پرورش داده اند مشمول قانون نمی شوند اما معلمان پرورش یافته مشمول هستند. از طرفی جانباز حالت اشتغال و معلم مامور در دستگاه های آموزش و پرورش از قانون مذکور حذف شده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان اگر در این خصوص اظهارنظر کنند برخی می گویند مجلس در اجرا دخالت می کند در حالی که این دخالت نبوده بلکه تطبیق قوانین با قانون اساسی و قوانین مصوبه مجلس است. اینکه هر کسی در خصوص قانون مصوب مجلس اظهارنظر کند سنگ روی سنگ بند نمی شود.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: هیات تطبیق مصوبات با قوانین مجلس حذف معلمان طرح مهرآفرین را از رتبه بندی مغایر قانون دانسته لذا دولت باید در تدوین آئین نامه ها کلیات قانون و ذینفعان به حق آن را در نظر بگیرد از طرفی لازم است رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز موضوع مذکور را پیگیری کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید