رتبه بندی معلمان | اخبار رتبه بندی معلمان

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان | سرانجام رتبه بندی معلمان چه شد؟

نماینده شیراز در مجلس از نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: اجرای ضعیف آموزش و پرورش، قانون رتبه‌بندی را از خاصیت انداخت.

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان | سرانجام رتبه بندی معلمان چه شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رتبه بندی معلمان، طرح جدیدی بود که در دولت حسن روحانی مطرح شد. هدف از رتبه بندی معلمان، افزایش سطح کیفیت آموزش و بالا بردن بهروری توانایی معلمان در حال کار می باشد. رتبه بندی معلمان به عنوان یک طرح به نتیجه نرسیده، بنظر می رسد که در حال شکست خوردن می باشد. رتبه بندی معلمان امسال 1401 همچنان در حال بررسی است. آخرین جزئیات دقیق اخبار رتبه بندی معلمان را در ادامه می‌‌خوانند.

رتبه بندی معلمان

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با اشاره به آخرین آمار بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: تعداد ۸۲۷ هزار و ۷۲۰ نفر در حال ثبت و ویرایش اطلاعات هستند و  ۲۰۴ هزار و ۷۶۲ نفر ثبت نهایی اطلاعات داشتند.

وی با بیان اینکه تا ۳۱ شهریور سامانه جهت بارگذاری مدارک توسط معلمان مشمول فعال است، گفت: مهلت ثبت اطلاعات در سامانه تمدید شده است تا معلمان با آرامش، مستندات را بارگذاری کنند.

زارعی با اشاره به اینکه آموزش ارزیابان در حال انجام است، گفت: تا امروز آموزش قطب‌های تهران، کرمانشاه و استان‌های همجوار به تعداد ۱۳۹۳ نفر انجام شده است؛ ۲۹شهریور ۳۰۰ نفر در قطب تهران و استان‌های همجوار، ۳۰ شهریور ۴۳۰ نفر در قطب خراسان رضوی و استان‌های همجوار و ۳ مهر ۵۵۰ نفر در قطب فارس و استان‌های همجوار آموزش می‌بینند.

عزیزی خاطرنشان کرد: بنده صراحتا به شخص وزیر آموزش و پرورش گفتم که با این آیین نامه ضعیف، قانون رتبه بندی معلمان از خاصیت افتاد چراکه منزلت معلم را خدشه دار می کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز اصلی آموزش و پرورش را محتوای مناسب و معلم در تراز دانست و گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در این راستا ضربه خورده است.

او تصریح کرد: گلوگاه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است لذا باید برای پرورش معلم در تراز و محتوای مناسب، روی کیفیت این دانشگاه کار کرد.

عملی شدن طرح رتبه بندی معلمان بیش از ۱۰ سال به دلایل مختلف مانند نبود اعتبار و یا مشکلات دیگری که مطرح می‌شدند، به مرحله اجرایی شدن نرسید و همین موضوع باعث شد در دولت سیزدهم از این طرح به عنوان اولویت اول آموزش و پرورش یاد شود.

به گزارش سایت خبر سراسری، در نهایت پس از مشکلات فراوان، بعد از انجام اصلاحات از سوی مجلس و پس از گذشت یک سال از ارائه لایحه اولیه رتبه‌بندی به مجلس، شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی در اسفند ۱۴۰۰ موافقت کرد.

رتبه بندی معلمان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از فرهنگیان کشور را شامل می‌شود. اجرایی شدن این طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای فرهنگیان محاسبه می‌شود.

با این وجود و پس از مشخص شدن شرایط رتبه بندی معلمان گروه‌هایی از جامعه فرهنگیان کشور بودند که نسبت به برخی بند‌های طرح رتبه بندی اعتراضاتی داشتند و مخالفت‌های خود را اعلام کردند.

یکی از این اعتراضات واریز نشدن وجه علی الحساب اجرای طرح رتبه بندی برای بعضی از فرهنگیان بود و گروهی بابت پرداخت نشدن این مبلغ معترض بودند.

چندی پیش علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره اظهار کرد: مبلغ علی الحساب رتبه‌بندی برای معلمان واریز شده است.

بنا بر گفته او ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت وجه علی الحساب برای معلمان مشمول این طرح شده است.

او اظهار کرده بود: این فوق‌العاده فقط به افرادی تعلق گرفته است که از تاریخ اول مهر ۱۴۰۰ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ اشتغال به کار داشته‌اند و حقوق دریافت کرده‌اند. افرادی که در این محدوده زمانی بازنشسته شده اند و یا در مرخصی بدون حقوق بوده اند، به اندازه کارکرد مشمول این فوق‌العاده شده اند.

واریز مبلغ علی الحساب رتبه بندی شروع شد؛ اما مبلغ مذکور به افرادی که در حالات استخدامی زیر قرار دارند، پرداخت نشده است:

الف) رسته اداری و مالی

ب) رسته خدمات

ج) معلمان شاغل در پست‌های کمتر از کارشناسی نظیر انباردار و …

د) مامور به تحصیل تمام وقت

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری در این بخشنامه اعلام کرد: با عنایت به اینکه بازه زمانی اول برای ثبت اطلاعات معلمان در تاریخ۲۵ شهریور۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و در این مرحله برخی افراد به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته‌اند، مقرر شده است، برای افراد جامانده از بازه زمانی اول، فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ۳۱ شهریور۱۴۰۱ به بعد، نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ۳۱ شهریور۱۴۰۱ به بعد و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین‌نامه (مهرآفرین و…) از تاریخ۲۵ مهر۱۴۰۱ لغایت۱۳ آبان۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه‌بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، قریب ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ۲۹ مرداد به ایرنا گفت: رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید