یارانه نقدی 800 هزار تومنی مهرماه به حساب همه واریز شد | یارانه بگیران حساب هایشان را چک کنند!!

یارانه نقدی 800 هزار تومنی مهرماه به حساب همه واریز شد | یارانه بگیران حساب هایشان را چک کنند!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

خبر خوش دولت رئیسی درباره پرداخت یارانه بنزین به همه مردم 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره ایده توزیع یارانه بنزین به هر کد ملی پرداخت و گفت اجرای این کار به عدالت نزدیک تر است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی درباره ایده مطرح شده در خصوص توزیع یارانه بنزین به هر کد ملی به جای شخص گفت: این ایده که یارانه بنزین به جای خودرو به هر کد ملی تخصیص پیدا کند به این دلیل که ۵۰ درصد مردم از این یارانه برخوردار نیستند و این شیوه توزیع یارانه بی عدالتی است، کاملاً درست است.

وی در ادامه بیان کرد: این یارانه پنهان بنزین فقط به بخشی از جامعه تخصیص پیدا می‌کند و همین بخش هم به صورت متفاوت از این یارانه برخوردار می‌شوند. اینکه یارانه بنزین را به کل مردم تعمیم دهیم کار صحیح و درستی است. البته باید در نحوه اجرا دقت عمل لازم انجام شود به نحوی که به هدفی که می‌خواهیم درست برسیم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اعتبار این سوخت در کارت افراد شارژ می‌شود ولی بایستی تاریخ مصرف مشخصی هم داشته باشد که بنزین در کارت حبس نشود و یک مهلت داشته باشد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این حرکت اقدام خوبی است ولی در نحوه انجام نیازمند کار مطالعاتی بیشتری است. ما برای رفع ناترازی بنزین چندین اقدام را با هم پیش ببریم تا به نتیجه برسیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی است و اقدامات دیگر اجرای قانون هوای پاک است و باید در این راستا خودروهای با مصرف سوخت بالا و فرسوده از رده خارج شوند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: در این ایده مقرر بود دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آن‌ها بتوانند کالا خریداری کنند. یکی از اهداف اصلی این طرح استفاده همه مردم ایران از یارانه انرژی است. در وضعیت کنونی افرادی که ماشین ندارند عملاً بهره‌ای از یارانه انرژی ندارند، اما با تصویب و اجرای این طرح این افراد می‌توانند یارانه بنزین خود را بفروشند و از این طریق درآمدی حاصل کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: در بحث خودرو بایستی ارجحیت به خودروهایی داده شود که سوخت کمتری دارند. در بحث نصب موتورهای گاز سوز در خودروها هم باید ورود شود و یک کار تحقیقاتی و پژوهشی برای آن انجام شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: باید خودروهای مردم گاز سوز شود و هزینه تعمیرات خودرو با این شیوه اگر کاهشی باشد هیچ دلیلی ندارد که مردم از خودروی گاز سوز استفاده نکنند. از سوی دیگر باید به سمت توسعه پالایشگاه‌ها و پترو پالایشگاه‌ها برویم البته لازمه آن این است که در تولید گاز تلاش شود.

یارانه نقدی

تصمیم جدید مجلس برای قیمت بنزین

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که باید به تمامی نکات در فصل انرژی توجه شود و در حال‌ حاضر مصرف بنزین بیشتر از تولید است.

دیروز نهمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی بود. در این جلسه محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطاری درباره کمبود معلم و پیامک حاشیه‌ساز به نقل از آقای وزیر وعده‌هایی داد. همچنین او در بخش دیگری از جلسه صحن علنی مجلس بر لزوم اتخاذ تدابیری درباره نحوه مصرف سوخت تأکید کرد.

دیروز نهمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی بود. در این جلسه محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطاری درباره کمبود معلم و پیامک حاشیه‌ساز به نقل از آقای وزیر وعده‌هایی داد. همچنین او در بخش دیگری از جلسه صحن علنی مجلس بر لزوم اتخاذ تدابیری درباره نحوه مصرف سوخت تأکید کرد.

قالیباف: باید جلوی مصرف بد بنزین را بگیریم

بنا بر روایت ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی فصل مربوط به انرژی و جدول تعیین اهداف کمی سنجه‌های عملکردی انرژی در حوزه‌های نفت و گاز اظهار کرد: ما در این جدول پیش‌بینی کردیم که تولید بنزین به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز برسد، حال اینکه هم‌اکنون مصرف روزانه ما ۱۳۷ میلیون لیتر است؛ یعنی طبق این جدول تولید بنزین کمتر از مصرف روزانه به‌شمار می‌آید.

او ادامه داد: ما باید در مجلس شورای اسلامی تدبیری برای بهینه‌سازی نحوه مصرف سوخت داشته باشیم. همین الان هم رشد پنج تا شش‌درصدی در مصرف داریم، به‌طوری‌که حتی ۲.۵ برابر کشورهای صنعتی بنزین مصرف می‌کنیم. چاره کار آن است که جلوی مصرف بد را بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که باید به تمامی نکات در فصل انرژی توجه شود و در حال‌ حاضر مصرف بنزین بیشتر از تولید است.

یارانه نقدی

کمال علیپور، نماینده قائمشهر نیز در تذکری گفت: ما سالانه با افزایش تولید خودرو مواجه هستیم، پس چطور قرار است مصرف انرژی ثابت بماند؟ از طرف دیگر در این بند آمده که دولت سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی اعمال کند که این باعث فشار بر مردم می‌شود.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه در دفاع از جزء ۱ این بند از لایحه دولت اظهار کرد: وقتی ما از صرفه‌جویی حرف می‌زنیم، یعنی باید با روند فزاینده مصرف مقابله و مصرف انرژی را کنترل کنیم؛ البته که باید رشد اقتصادی را هم لحاظ کرد. ما راهکارهایی مانند کاهش مصارف غیرمولد و سوخت حمل‌ونقل و مصرف سوخت خانگی را در نظر داریم؛ اکنون کشور ما جزء بدمصرف‌ترین کشورها در سطح انرژی است.

او با بیان اینکه دولت با استفاده از روش‌های غیرقیمتی سطح مصرف انرژی را ثابت نگه می‌دارد، تصریح کرد: از سال ۱۹۹۰ تاکنون مصرف کل انرژی اروپا ثابت مانده و همین وضعیت از سال ۲۰۰۰ در ژاپن حاکم است. پول خرج‌کردن و نیروگاه ساختن کار سختی نیست، اما ما در این حکم می‌خواهیم دولت را ملزم به انجام اقداماتی کرده که با روند مخرب مصرف انرژی در کشور مقابله شود.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق، درباره این بند گفت: ما با این بند دولت را مکلف به افزایش قیمت سوخت و انرژی می‌کنیم؛ چون در آن آمده که دولت از طریق سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی این کار را انجام دهد. پس دست دولت برای افزایش قیمت انرژی باز می‌ماند و ممکن است آثار و تبعاتی مانند افزایش قیمت بنزین سه‌هزار‌ تومانی داشته باشد که مجلس شورای اسلامی از آن خبردار نشد و دولت خودش این کار را انجام داد. در ادامه، اصل این جزء به رأی مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با ۵۰ رأی موافق، ۱۰۹ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند. سپس موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی، پیشنهاد حذف این بند از ماده را مطرح کرد و گفت: دولت‌ها مکلف بودند که بر اساس تورم قیمت بنزین را افزایش دهند، اما تخلف داشته‌اند و این کار را نسبت به تورم نکردند؛ بنابراین وقتی دولتی بخواهد قیمت بنزین را زیاد کند التهابات در کشور به وجود می‌آید.

او اضافه کرد: ابهام این بند این است که می‌گویند با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی مصرف انرژی ثابت نگه داشته شود که معلوم نیست سازوکار آن چیست.

رحیمی‌مظفری، عضو کمیسیون انرژی، به‌عنوان مخالف حذف این بند اظهار کرد: از تریبون مجلس شورای اسلامی گفته می‌شود که قرار است سوخت گران شود که چنین بحثی نیست، بلکه بحث بر سر مصرف بهینه سوخت است. باید اصلاح مصرف سوخت داشته باشیم و قطعا هم نمی‌خواهیم رفاه مردم دچار مشکل شود. این بند به‌ معنای گران‌کردن سوخت نیست.

دیدگاه خود را ارسال کنید