خم CNC چیست و چه کاربردی دارد؟

خم CNC عملیاتی است که هدف آن خمش سریع و با دقت بالای ورق فلز است . این فرآیند خودکار اجازه می دهد تا به میزان قابل توجهی دقت کار بالا رفته و قطعاتی با اندازه ها و اشکال مختلف تولید کرد .

خم CNC چیست و چه کاربردی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

برش فلزات با لیزر ، برش لیزر استیل  و خم CNC در تولید کیس، مهندسی مکانیک و سایر زمینه ها مورد تقاضا است.

دستگاه خم CNC  چگونه کار می کند؟

انجام خمش دستی با مشکلات مرتبط با ویژگی های ساختار فلزی همراه است. بنابراین ، تحت عمل مکانیکی ، چین هایی روی ورق ظاهر می شوند یا ضخامت آن تغییر می کند .

استفاده از دستگاه CNC برای خم کردن فلز به شما این امکان را می دهد تا تمام ظرافت ها را از قبل در نظر بگیرید.

عملکرد تجهیزات بر اساس یک برنامه خاص است که در آن حالت و پارامترهای مورد نظر از طریق اپراتور تنظیم می شود. این دستگاه مجهز به نمایشگری است که امکان کنترل بصری و در صورت لزوم ویرایش داده ها را فراهم می کند.

 

فرآیند خمش توسط ماشین های CNC به شرح زیر است:

- یک ورق فلز با در نظر گرفتن پارامترهای نشان داده شده در نقشه توسط دستگاه لیزر بریده می شود.

- ابعاد قطعات، نقاط خمش و زوایای، داده های دیگر به برنامه وارد می شود.

- اپراتور قطعه را خم می کند.

- قطعات تمام شده تحت یک اندازه گیری کنترل برای ارزیابی کیفیت قرار می گیرند.

برای محاسبه هزینه خمش نوع ورق فلز، پارامترهای قطعه کار و تعداد مشخص شده قطعات را در نظر می گیرند. به لطف سیستم خودکار، اپراتور مجبور نیست خود در این فرآیند شرکت کند. این فناوری تا حد امکان ایمن است، بنابراین در صورت لزوم، تجهیزات می توانند در طول روز کار کنند و خاموش کردن دستگاه فقط برای تعمیر و نگهداری لازم است.

چه زمانی از خم CNC استفاده می شود؟

خم CNC  در ساخت سازه ها برای اهداف مختلف، اعم از خانگی و صنعتی محبوب است. خم کاری سی ان سی به شما امکان می دهد محصولات بدون درز را بدست آورید که دوره استفاده از آنها را افزایش می دهد.  درزها آسیب پذیرترین نقاط در محصولات فلزی هستند، زیرا خوردگی سریعتر اغلب در این مکان ها اتفاق می افتد که منجر به تغییر شکل یا تخریب قطعات می شود.

این تکنیک مطابق با الزامات استاندارد اجرا می شود. خمش سی ان سی ورق فلز برای آلیاژها و فلزات از هر نوع و ضخامتی مناسب است . 

مزایای خم  CNC شامل چیست؟

محبوبیت این فناوری به دلیل مزایای استثنایی آن است که عبارت است از: 

- به لطف این فناوری که شامل اکسترود کردن یک قطعه کار با پرس و ماتریس و دادن شکل لازم به آن است، امکان ایجاد یک تکه بدون درز و اتصال وجود دارد .  این امر استحکام بالا و همچنین دوام آن را تضمین می کند، زیرا این اتصالات هستند که اغلب در معرض خوردگی و تخریب هستند. علاوه بر این، خم CNC  به شما امکان می دهد یک محصول زیبا به دست آورید که به نظر می رسد مانند یک گچ، بدون درزهای درهم است.

- خم کردن سی ان سی ورق فلزی یک روش نسبتاً اقتصادی برای فلزکاری است که بسیار ارزان تر از جوشکاری است.  در عین حال کیفیت بالاتری از محصولات حاصل را نیز فراهم می کند.

- خم کاری CNC فلز این امکان را می دهد تا محصول را از هر شکلی مطابق با نقشه های مختلف بسازید. روش های خمشی مختلفی وجود دارد، اما مزیت هر یک از آنها دقت بالای آنها است. . توسط این روش نه تنها می توان خمیدگی های خطی را به قسمت های خالی داد، بلکه می توان اشیایی با شکل غیر معمول ایجاد کرد که حاوی جزئیات کوچک یا دارای اشکال پیچیده هستند. 

علاوه بر این، ماشین‌های خم کن سی ان سی با دقت بالا می‌توانند مصرف مواد را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، زیرا سطح قطعه کار با حداکثر بهره وری استفاده می‌شود.

- برش و خمش فلزات که بر روی تجهیزات پیشرفته انجام می شود، امکان پردازش دسته های بزرگ محصولات را در مدت زمان کوتاهی فراهم می کند. دستگاه CNC قسمت های خالی را برش می دهد و پرس های قدرتمند به سرعت ورق های فلزی را بیرون می کشند و شکل دلخواه را به آنها می دهند. اتوماسیون فرآیندهای تولید می تواند هزینه های نیروی کار برای تولید محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید