رتبه بندی معلمان| طرح رتبه بندی معلمان

سازمان بودجه مانع اجرایی شدن طرح رتبه بندی معمان شد!| جزئیات

سازمان برنامه و بودجه از عدم امکان اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان می گوید. نماینده مجلس در جلسه ی گذشته در صحن علنی از بی برنامگی دولت حرف زد. سخنان انتقادی او مجلس را کوباند.

سازمان بودجه مانع اجرایی شدن طرح رتبه بندی معمان شد!| جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

طرح رتبه بندی معلمان از دولت دوازدهم پایه ریزی شد. رتبه بندی معلمان موجب بالا رفتن بهره وری کیفیت آموزشی مدارس خواهد شد. اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت تصویب شد.افزایش حقوق فرهنگیان با رتبه بندی معلمان مشخص و تعیین میشود. رتبه بندی معلمان از اردیبهشت 1401 مشخص شده  و آماده اجرایی شدن می باشد.

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس از رویه سازمان برنامه و بودجه برای تدوین آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان انتقاد کرد. وی ادامه داد: در قانون رتبه بندی فرهنگیان یک ماه به دولت وقت داده شده است تا آئین نامه آن را تدوین کند. فرهنگیان چشم انتظار هستند با این حال آقای علی احمدی در سازمان برنامه و بودجه می خواهد پاداش بازنشستگان و کسورات قانونی را از لایحه اعتبار کم کنند. مجموعه صحن و اعضای تلفیق کمک کردند تا رتبه بندی از شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شود، چرا الان مانع تراشی می شود. این آبروی مجلس است و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که اداره این جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده، گفت: اخطار شما وارد نیست، تمام منابع دولت در اختیار دستگاه های اجرایی قطعا گردش خزانه دارد و براساس آن هزینه می شود، همچنین در خصوص قانون رتبه بندی فرهنگیان انتظار می رود توجه لازم صورت گیرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم حرکت‌های ما جهادی باشد.نوری با بیان اینکه بیش از ۵۰ نامه از گروه معلمان داشتم که دست از سر ما بر دارید و آنقدر درباره حقوق نگویید، اضافه کرد: یادداشتی به رئیس سازمان صدا و سیما دادم که دست از سر معلمان بر دارید چکار به رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان دارید. به مسائل اصلی بپردازید. کنکور را چه کسی برجسته کرده است به غیر از صدا و سیما.

وی ادامه داد: توجه ما در وزارتخانه شعاری است و اگر نبود به سند تحول توجه می‌کردیم و یا رشته مشاوره در دانشگاه فرهنگیان را توجه می‌کردیم.  

وی افزود: امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گویم اجازه نمی‌دهیم در مدارس ما کنکور برگزار شود و به استان‌ها گفتم از این به بعد حوزه کنکور نپذیرید. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد زیادی کلاس چند پایه داریم، اما هنوز معلم ویژه کلاس چند پایه نداریم. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از نکات مهمی که در طرح رتبه‌بندی معلمان نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود.

رتبه بندی معلمان

 

 سید امیر شوشتری در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان در استان اظهار کرد: اجرای آیین‌نامه توسط وزارت آموزش وپرورش، دو نفر از نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطابق قانون مصوب مجلس شورای  اسلامی تدوین و جهت تایید و تصویب به هیأت دولت ارسال شده است.

در این طرح مطرح شده است کلیه فرهنگیان مشمول رتبه‌بندی تا ۳۱ شهریور امسال در یکی از پنج  رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم،دانشیار معلم و استاد معلم رتبه‌بندی می‌شوند.

شوشتری تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود؛ یعنی درصدهای افزایش حقوق هر فرد نسبت به حقوق خودش است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اجرای این طرح در خراسان رضوی نیز دنبال شده است و بارگذاری فرم‌های مربوطه در سامانه ltms انجام شده که اعمال آن از ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود. این طرح شامل کلیه معلمان پیمانی، رسمی، آموزشی و شاغل در آموزش و پرورش (رسته آموزش) می‌شود.

رتبه بندی معلمان

 

شوشتری ضمن اشاره به اینکه کلیه همکاران مشمول بر اساس امتیاز  مکتسبه در یکی از رتبه‌های مندرج در قانون قرار خواهند گرفت، گفت: به این ترتیب ۵۵ درصد معلمان رسمی استان در رتبه‌های ۳ تا ۴ قرار می‌گیرند، درحالی که در ابتدا دوسال سابقه کاری برای شرکت دادن معلمان در طرح رتبه‌بندی پیش شرط بود، اما اکنون معلمان از بدو ورود می‌توانند وارد این طرح شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ملاک‌های رتبه‌بندی این طرح بر اساس شاخص عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مندرج در آیین‌نامه خواهد بود، تاکید کرد: ۷۶ هزار معلم خراسان رضوی به غیر از نیروهای دارای حکم اداری محض و نیروهای خرید خدمات در این طرح شرکت داده می‌شوند و با اجرای این طرح افزایش حقوق معلمان بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون تومان اعمال خواهد شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در هیئت‌ دولت، گفت: پس از ابلاغ قانون وزارت آموزش و پرورش یک‌ماه فرصت داشت این آئین‌نامه را تدوین و به هیئت‌ دولت ارائه کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش این آئین‌نامه را تدوین و ۲۳ فروردین به هیئت‌ دولت ارائه کرده است، افزود: جلساتی نیز در کمیسیون‌های زیربنایی دولت برای تصویب این آئین‌نامه برگزار شده است و مقرر شده در ظرف چند روز آینده این آئین‌نامه به هیئت‌ وزیران برای تصویب ارائه شود.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد:پس از تصویب در صحن هیئت دولت آئین نامه برای اجرا ابلاغ خواهد شد و بر اساس آن رتبه‌بندی معلمان اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره زمان دقیق اجرای رتبه‌ بندی، اضافه کرد: با سرعتی که روند اجرایی شدن قانون به خود گرفته است تا اواخر خرداد رتبه‌بندی معلمان نهایی و رتبه آنها مشخص می‌شود.

منادی سفیدان درباره برخی انتقادات که از سوی معلمان به آئین‌نامه تدوین شده از سوی دولت وارد بود نیز، گفت: ایراداتی وجود داشت که با تذکرات مجلس به دولت آنها نیز برطرف شد و معلمان نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید