سریال جیران | سریال جیران حسن فتحی | سریال جریال بازیگران

سکانس جنجالی پریناز ایزدیار سریال جیران | فرهنگ سازی سریال جیران، اما مردم علیه هم

طی روزهای اخیر پخش سکانسی از سریال جیران در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده و با واکنش مثبت و منفی کاربران همراه شده است.

سکانس جنجالی پریناز ایزدیار سریال جیران | فرهنگ سازی سریال جیران، اما مردم علیه هم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سریال جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی است. در سریال جیران نویسنده جهت عادی سازی و راحتی برای خانم ها در فرهنگ ایران تلاش کرده است. سریال جیران، آخرین ساخته حسن فتحی است. داستان سریال جیران به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با جیران می‌پردازد. فردین خلعتبری یکی از آهنگ ساز های سریال جیران است.

سریال جیران

 احسان جوان نویسنده سریال جیران در رابطه با سکانسی که جنجالی شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: صاحبان برخی پیج های سرگرم کننده چرا خیال می کنند از هر چیزی باید سوژه بسازند؟ مخاطب ها -و در این مورد خاص بانوان مخاطب- چرا همراهی می کنند؟ حیرت انگیز است که تو تلاش کنی قدمی در راه عادی سازی برخی کلماتِ بیهوده تابوشده برداری شاید زن های مملکتت در داروخانه و سوپرمارکت بتوانند راحت تر نفس بکشند و محصول مورد نیازشان را بدون این شرم تحمیلی و مسخره که معلوم نیست ریشه در کجای این فرهنگ خراب شده دارد بخرند، آن وقت بخشی از خود مردم علیه تلاش تو پست و کامنت و استوری بگذارند؟

تا کی یک زن باید برای یک خرید ساده خجالت بکشد از بقال محله؟ تا کی باید طبیعت خودش را پنهان کند از چشم خویش و بیگانه؟ حالا که ممیزی رضایت داده چرا خود مردم متحیر و متعجب و منتقد شده اند؟ من فمینیست نیستم و هیچ ادعایی هم در مورد دفاع از حقوق زنان ندارم. دنبال هیچ کلاهی از هیچ نمدی هم نبوده و نیستم چرا که می دانم ما مردها اگر منصف باشیم و به ستم موجود دامن نزنیم شاهکار کرده ایم، مبارزه و فلان برای تبعیض ها و محدودیت های جنسیتی پیشکش!

سریال جیران

در خلاصه سریال جریان به این صورت آمده است:

زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می خواهد. قلعه ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که: ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…

جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است. داستان این مجموعه به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با جیران می‌پردازد. گروه بازیگران این مجموعه بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، کتانه افشاری‌نژاد، بهناز نازی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی هستند.

سریال جیران

مراحل فیلم‌بردای جیران اواخر مرداد ۱۴۰۰ در خوانسار و گلپایگان به اتمام رسید. قسمت اول این مجموعه در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از طریق سرویس پخش اینترنتی فیلیمو به نمایش درآمد و باقی قسمت‌ها هر هفته پخش خواهند شد. پخش این مجموعه از شهریور ۱۴۰۰ چند بار به تعویق افتاده بود. جیران نظرات ضد و نقیضی را از سوی منتقدان دریافت کرده‌است.

مجموعه جیران داستان عاشقانه و تاریخی است که شش سال از زندگی ناصرالدین شاه (بهرام رادان) چهارمین پادشاه قاجار را به تصویر می‌کشد. این ماجرا که در دوران پس از مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری شروع می‌شود؛ داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه‌خانم تجریشی پریناز ایزدیارکه به سبب چشمان درشتش، شاه نام «جیران» را بر او نهاد را نشان می‌دهد.

سریال جیران

اولین قسمت از جیران در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از طریق سرویس فیلیمو به نمایش درآمد و باقی قسمت‌ها هر هفته پخش خواهد شد.پیش از این قرار بود که در ۲۴ دی پخش شود اما به‌دلیل «ملاحظات ممیزی» از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، پخش این مجموعه یک هفته به تعویق افتاد.

سریال جیران

نظر منتقدان سریال جیران

جیران نظرات ضد و نقیضی را از سوی منتقدان دریافت کرده‌است. وبگاه همشهری‌آنلاین در بررسی خود از کمبود شاخصه‌های «دیالوگ‌نویسی، قصه روان و سرراست و همچنین بازی‌های خوب و یکدست» آثار فتحی در مجموعهٔ جیران اشاره کرد. خبرگزاری برنا این مجموعه را با شهرزاد (۱۳۹۴–۱۳۹۷) مقایسه کرد و آن را از لحاظ «کشش داستان، وقوع اتفاقات، بازی‌ها، فیلمنامه و دیالوگ و لحن» عقب‌تر از شهرزاد دانست.روزنامهٔ شهرآرا نیز این سریال را مورد انتقاد قرار داد و در بررسی خود به حضور افراد مشهور برای بالا بردن انتظار مخاطب اشاره کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید