راهنمای خرید بهترین تلویزیون از برترین برندهای جهان [آپدیت]

راهنمای خرید بهترین تلویزیون از برترین برندهای جهان [آپدیت]
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

تلویزیون یکی از انواع لوازم خانگی است که امروزه کمتر خانه و خانواده‌ای را می‌توان یافت که از این وسیله بهره نبرد. قبل از اینکه اینترنت در سطح بسیار وسیع در جامعه بشری رواج پیدا کند، وسیله ارتباطی افراد با جامعه جهانی جعبه جادویی و استفاده از شبکه‌های خبری بود. این دستگاه با همه مزیت‌هایی که برای کاربران به دنبال دارد،

در هنگام خرید تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ می‌شود. امکان انتخاب میان برندهای مختلف و همچنین اندازه‌ها و مدل‌های مختلف این دستگاه باعث شده تا انتخاب آن کمی سخت شود. اگر شما هم به دنبال خرید این وسیله هستید در ادامه با چند ترفند فوق‌العاده مسیر خرید آن را برای شما ساده‌تر از همیشه خواهیم کرد. همراه ما در راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری اسپیتا باشید.

انواع تلویزیون

برای اینکه در هنگام خرید این دستگاه موفق عمل کنید، ابتدا لازم است تا با برخی از فناوری‌ها و سیستم‌های به کار گرفته شده در انواع مختلف آن آشنا گردید. یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که بایستی به آن توجه داشته باشید کیفیت و فناوری‌های به کار گرفته شده در صفحه نمایش این دستگاه است. به صورت کلی تلویزیون‌های بازار را می‌توانید در مدل‌های زیر در دسترس داشته باشید:

  • پلاسما

تلویزیون‌های پلاسما بر اساس سیستم روشنایی لامپ‌های فلورسنت عمل کرده و بعد از اتصال دستگاه به برق گازهای نئون و زنون موجود در آن با تولید پلاسما مایع شرایط را برای نمایش تصویر در این دستگاه به وجود می‌آورند.

  • LCD

تلویزیون‌های LCD یک مدل پیشرفته‌تر هستند که وظیفه عملیات نمایش تصویر در آن به عهده کریستال‌های مایع موجود در این فناوری است.

  • LED

دستگاه‌های LED هم همانطور که از اسمشان پیدا است، از لامپ‌های تصویر LED برای تولید پیکسل‌های تصویری استفاده می‌نمایند. هر چقدر راندمان کارکرد لامپ‌های LED در این دستگاه بیشتر شود، کیفیت تصویر به نمایش در آمده نیز بیشتر خواهد شد.

  • OLED و QLED

در دستگاه OLED و QLED برای افزایش راندمان بیش از ۲ میلیون لامپ LED در کنار هم اقدام به ساخت پیکسل ای تصویری با بالاترین میزان کیفیت می‌نمایند.

تفاوت OLED با LED چیست؟

2

کیفیت تصویر تلویزیون های OLED بسیار بالاتر از تلویزیون های LED است. اگر به دنبال بهترین کیفیت هستید، تلویزیون های OLED ایده آل هستند. تلویزیون OLDE تصویری بهتر از LED معمولی با یکنواختی خاکستری، سیاه کامل، زاویه دید وسیع و بالاتر از حد متوسط ​​به شما می دهد.

به عنوان مثال، اگر در یک اتاق تاریک نشسته اید و تلویزیون تماشا می کنید، تلویزیون قدیمی تر رنگ مشکی را به خوبی نمایش می دهد و در نتیجه کیفیت تصویر بهبود می یابد. همچنین، هر دیود پنل قدیمی روشن می‌شود و به خودی خود رنگ تولید می‌کند؛ این بدان معناست که نیازی به نور پس‌زمینه نیست. در نتیجه در این تکنیک کنتراست تصویر بسیار زیاد است زیرا نور پس زمینه در آن وجود ندارد.

فناوری HDR در تلویزیون چیست؟

فناوری «HDR» که مخفف «دامنه دینامیکی بالا» است، در سال ۲۰۱۹ به تلویزیون‌ها اضافه شد. این فناوری آینده سرگرمی و تصویربرداری است. "HDR" قادر به نمایش تصاویر با کنتراست بالا و طیف رنگی واقعی است که به دیدن بهتر صحنه ها کمک می کند. به عبارت دیگر با این فناوری می توانید تصاویر و صحنه های نزدیک به واقعیت را در زمان واقعی مشاهده کنید. لازم به ذکر است که بهترین تلویزیون های موجود در بازار از این قابلیت بهره مند هستند.

بهترین مارک تلویزیون ال ای دی

  • سامسونگ (Samsung)،
  • ال‌جی (LG)،
  • سونی (Sony)،
  • پاناسونیک (Panasonic)

بهترین برندهایی ایرانی

  • جی پلاس (G plus)
  • اسنوا (Snowa)
  • ایکس ویژن (X.Vision)

راهنمای خرید تلویزیون

برای خرید تلویزیون بایستی کمی آینده نگر بوده و باهوش عمل کرد. استفاده از ترفندهای زیر می‌تواند زمینه‌ساز یک خرید ایدئال و عالی برای شما باشد:

  • برای انتخاب اندازه تلویزیون به محدودیت بودجه و فضای موجود در منزل خود دقت کنید و اندازه آن را متناسب با متراژ فضای مورد استفاده انتخاب کنید.
  • یکی از مهمترین اصولی که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه داشته باشید، اولویت بندی پارامترهای مختلف است. برای مثال ممکن است دستگاه‌های اسمارت و هوشمند قیمت بسیار بالایی داشته باشند اما شما بسته به سبک زندگی خود اصلاً نیازی به این دستگاه‌ها نداشته باشید. در این مواقع خرید یک دستگاه با کیفیت نمایشگر بالاتر را بایستی نسبت به خرید یک دستگاه هوشمند اما با نمایشگر کیفیت پایین‌تر در اولویت قرار دهید.
  • تلویزیون‌های OLED مصرف برق بسیار پایین‌تری دارند و کیفیت تصویر بهتری تولید می‌کنند از این رو استفاده از این دسته می‌تواند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند. همچنین به صورت کلی دسته بندی این محصولات از نظر کیفیت به ترتیب OLED و QLED سپس LED، LCD و پلاسما هستند.
  • برای خرید تلویزیون سوکت‌های اتصال دستگاه را نیز بررسی کنید تا امکان اتصال آن به دستگاه‌های مختلفی مانند فلش، گیرنده‌های دیجیتال، سوکت HDML وجود داشته باشد. البته کیفیت این اتصالات را نیز باید بررسی کنید تا امکان تماشای تصاویر فول اچ دی را در دستگاه خود در دسترس داشته باشید.

بودجه خرید

3

یکی از مهم ترین مراحل خرید تلویزیون، تعیین بودجه است. بنابراین، ابتدا تصمیم دارید چه مقدار از بودجه خود را به خرید تلویزیون اختصاص دهید؟ هر چه تلویزیون جدیدتر و صفحه نمایش بزرگتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. این به شما کمک می کند برخی از مدل ها و مدل ها را حذف کنید. بنابراین می توانید تلویزیون مورد نظر خود را با تمرکز و سرعت بیشتری خریداری کنید.

اندازه صفحه نمایش

توصیه می کنیم با توجه به بودجه خود، بزرگترین تلویزیون ممکن را تهیه کنید. هر چه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است. اکثر افرادی که به دنبال خرید تلویزیون جدید هستند از اندازه کوچک تلویزیون قبلی خود خسته شده اند و خواهان تلویزیون بزرگتر هستند.

بهترین معیار برای انتخاب اندازه صفحه نمایش، سلیقه شخصی، زاویه دید، سطح چشم، اندازه خانه و فاصله شما از تلویزیون است.

نیازی به گفتن نیست که تلویزیون های بسیار بزرگ در خانه های کوچکتر ظاهر خوبی ندارند. برعکس در مورد خانه های کوچک نیز صدق می کند. پس هنگام خرید تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید. می توانید از تلویزیون 24 تا 32 اینچ در اتاق خواب یا آشپزخانه و تلویزیون 50 تا 65 اینچ در اتاق نشیمن استفاده کنید.

‌کیفیت تصویر

یکی از ویژگی های بهترین تلویزیون های هوشمند ایرانی کیفیت تصویر عالی آنهاست. همانطور که می دانید کیفیت صفحه نمایش بسیار مهم است. زیرا اگر صدای تلویزیون شما کم باشد، می توانید با تجهیزات دیگری مانند سیستم صوتی خانگی، سینمای خانگی، نوار صوتی و ... جبران کنید. اما یک تصویر با کیفیت بالا تنها چیزی است که یک تلویزیون باید در بهترین حالت خود ارائه دهد.

قیمت تلویزیون

این عامل با انتخاب شما ارتباط مستقیم دارد. مثلا اگر بخواهید تلویزیون هوشمند خارجی 65 اینچ بخرید حدود 50 میلیون تومان قیمت دارد. اما اگر بخواهید از قیمت متوسط ​​صحبت کنید، قیمت تلویزیون برند ایرانی بین 5 تا 15 میلیون تومان است. علاوه بر این قیمت تلویزیون خارجی حدود 100 هزار تا 55 میلیون تومان است.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون

  • یکی از چالش‌هایی که در هنگام خرید این دستگاه باید به آن پرداخته و آن را حل کنید چالش گارانتی است. دستگاه‌های بدون گارانتی شاید قیمت پایین‌تری برای شما داشته باشند اما ریسک بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهند داشت.
  • همچنین می‌توانید از تلویزیون‌هایی استفاده کنید که گیرنده دیجیتال هوشمند در خود داشته باشند. این مهم باعث می‌شود تا شما نیازی به تهیه این دستگاه نداشته باشید.
  • یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام خرید این دستگاه فناوری به کار گرفته شده در صفحه نمایش است. استفاده از فناوری‌های ال سی دی یا پلاسما دیگر جایی در میان فناوری‌های صفحه نمایش این دستگاه نداشته و حتماً باید سعی کنید از فناوری‌های OLED یا QLED استفاده نمایید.
  • برای خرید این دستگاه به کیفیت‌های کمتر از فول اچ دی راضی نشوید. اگر از دستگاه‌های باکیفیت‌ تصویر ۴K یا فول اچ دی استفاده نکنید یکی از بزرگترین لذت‌های تماشای تلویزیون را از دست خواهید داد.

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون

تلویزیون‌های امروزی همگی دارای گارانتی معتبر هستند. سامسونگ، ال‌جی و سایر برندهای تولیدکننده تلویزیون که می‌توانید در هنگام خرید روی آنها حساب کنید، همگی دارای گارانتی‌های معتبر داخلی هستند که می‌تواند تضمین کننده اصل بودن این کالاها باشد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

آخرین مطالب