عامل افزایش ۱۵ درصدی قیمت دوج کوین چه بود؟

عامل افزایش ۱۵ درصدی قیمت دوج کوین چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

شاید این خبر را شنیده باشید، که قیمت دوج کوین طی 24 ساعت، رشدی 15% را تجربه کرد. این اتفاق پس از منتشرشدن اظهارنظر ایلان ماسک، در‌مورد راه‌اندازی تلفن هوشمند اختصاصی، در صورت بالاگرفتن اختلافش با شرکت اپل و گوگل، رخ داد. به گفته U.today، این اظهارنظر در پاسخ به، توییت ابراز نگرانی یکی از چهره‌های خبری آمریکا به نام لیز ویلر درمورد احتمال حذف‌شدن اپ توییتر از اپل و گوگل، منتشر شد. ماسک در پاسخ به این توییت، اعلام کرد که امیدوار است هیچ‌گاه، چنین اتفاقی رخ ندهد؛ ولی در صورت بروز این مشکل، او آماده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن، سیستم‌عامل اختصاصی خود را طراحی و گوشی هوشمند جدیدی به بازار عرضه کند.

پس از انتشار این توییت، قیمت دوج کوین از 0.0810 به 0.0936 رسید؛ اما درحال حاضر این قیمت کمی تعدیل‌شده است.

  • به افزایش ناگهانی قیمت، پامپ گفته می‌شود.

بررسی تاریخچه دوج کوین

شاید کمتر کسی در سال 2013 باور می‌کرد، که Dogecoin به یکی از ارزهای باارزش چند ده‌میلیاردی در بازار کریپتوکارنسی تبدیل شود. قطعاً اگر مردم از این موضوع خبر داشتند، اقدام به خرید دوج کوین می‌کردند. درواقع این ارز برای یک شوخی و به چالش کشیدن بیت‌کوین، طراحی شده بود؛ اما به‌مرور زمان توانست جایگاه خود را مستحکم کند و علاقه‌مندان زیادی پیدا کند. سازندگان این توکن اعتقاد داشتند، پروژه‌های ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد مالی، سرگرم‌کننده نیز باشند. با همین هدف در تاریخ 6 دسامبر 2013، تصمیم گرفتند تا با انجام یک هارد فورک از لایت‌کوین، این سکه را تولید کنند.

  • توسعه‌دهندگان این کوین برای مدیریت قیمت doge، یک جامعه اختصاصی به وجود آوردند.

خالق دوج کوین کیست؟

حال که تاریخچه این ارز را بررسی کردیم، بهتر است با خالق آن آشنا شویم. خالق Doge کسی نیست جز جکسون پالمر، تحلیلگر اطلاعات شرکت ادوبی که در حین کار، ایده طراحی این کوین، به ذهنش رسید. او در حال بررسی ConimarketCap و مقاله‌ای خبری درمورد بهترین میم‌کوین سال 2013 بود، که در حین تغییر تب‌ها، این ایده به سرش خطور کرد، تا ارزی با نام دوج کوین خلق کند. به همین دلیل بلافاصله، دامنه اینترنتی با این نام ثبت کرد.

به گفته خود پالمر پس از مدت کوتاهی، بیلی مارکس (توسعه‌دهنده شرکت IBM) در تماسی توییتریى به او پیشنهاد ایجاد یک ارز دیجیتال را داده که در نهایتى منجر به خلق Doge شده است. شاید در ابتدای راه، هیچ‌کدام از این دو نفر فکر نمی‌کردند که سرمایه‌گذارانى تا این حد به خرید doge علاقه نشان دهند. همان‌طور که گفتیم هدف خلق این پروژه، شوخی با بیت‌کوین و به چالش کشیدن آن بود. مارکس پس از راه‌اندازی برای شوخی با خالق ناشناس بیت، نام شیبوتوشی ناکاموتو را برای خود انتخاب کرد. به دلیل جدی‌نگرفتن پروژه، توسعه‌دهندگان آن هیچ تلاشی برای معرفی ارز انجام نمی‌دادند؛ ولی برخی از حامیان آن‌ها اعلام کردند، که از این ارز برای پرداخت هزینه خدماتی چون تولید محتوا و امور خیریه استفاده خواهند کرد. این کار باعث شناخته‌شدن بیشتر این ارز شد، به‌طوری‌که بسیاری از فعالان بازار، به‌طور روزانه اخبار مربوط به آن را، برای پیش‌بینی آینده قیمت doge دنبال می‌کنند.

نحوه استخراج دوج کوین

دوج، از الگوریتم PoW(اثبات کار) برای تولید و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. کاربران، سخت‌افزارهای خود را در اختیار این شبکه قرار می‌دهند، تا با استفاده از قدرت آن‌ها، مسائل پیچیده ریاضی حل‌شده و در ازای آن پاداش دریافت کنند. این ارز، از الگوریتم Scrypt برای استخراج استفاده می‌کند؛ دقیقاً همان الگوریتمی که، لایت‌کوین با استفاده از آن خلق‌شده است. در این سازوکار، برای تولید بلاک جدید، به قدرت پردازش کمتری نسبت به شبکه بیت‌کوین نیاز است و کاربر می‌تواند با یک رایانه معمولی، کار استخراج را انجام دهد.

  • پاداش استخراج در این شبکه، معادل ده‌هزار دوج کوین در نظر گرفته‌شده، که بسیار بالاتر از لایت‌کوین و بیت‌کوین است.

بررسی کاربردهای dogecoin

کاربران می‌توانند با خرید دوج کوین، از این ارز برای پرداخت پاداش به کاربرانی که در توییتر و ردیت، پست‌های جذابی می‌گذارند، استفاده کنند. یکی دیگر از کاربردهای آن، استفاده برای پرداخت هزینه خدمات و محصولات است. به‌طور‌مثال، شرکت تسلا درحال‌حاضر به کاربران خود اجازه می‌دهد، تا لوازم جانبی خودرو خود را، با استفاده از این توکن خریداری کنند.

کیف پول‌های مناسب برای نگهداری این ارز

اصلی‌ترین نکته‌ای که سرمایه‌گذاران در هنگام خرید doge باید به آن توجه کنند، انتخاب کیف پول مناسبی است، که بتوانند با خیالی آسوده دارایی خود را در آن نگهداری کنند. در ادامه برخی از بهترین کیف پول‌ها را برای نگهداری این ارز، به شما معرفی می‌کنیم:

  • کیف پول اکسدوس (Exodus)

  • کیف پول لجر (Ledger)

  • کیف پول اتمیک (Atomic)

  • کیف پول تراست والت (Trust wallet)

  • کیف پول کوینومی (Coinomi)

  • کیف پول کیپ‌کی (KeepKey)

  • کیف پول ترزور (Trezor)

  • کیف پول موبایل Dogecoin (رسمی)

در سایت رسمی دوج نیز سه کیف پول به کاربران پیشنهاد شده است:

  1. دوج کور

  2. مولتی دوج

  3. وب‌سایت my.dogechain.com

بررسی مزایای دوج کوین

در این بخش قصد داریم مهم‌ترین مزایای این ارز دیجیتال را، مورد بررسی قرار دهیم:

رشد تعداد هولدرها

از اصلی‌ترین مزایای دوج کوین، می‌توان به افزایش تعداد هولدرها و حامیان آن اشاره کرد؛ زیرا این افراد در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و این ارز را تبلیغ می‌کنند.

امکان استفاده در صرافی غیرمتمرکز

ویژگی دیگر این ارز، امکان معامله آن در صرافی‌های غیرمتمرکز است. این می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این ارز باشد؛ زیرا نشان‌دهنده هماهنگی آن با تکنولوژی‌های روزی است، که وارد بازار کریپتو می‌شود.

لیست‌شدن در صرافی‌های بورسی

این ارز در اکثر صرافی‌های شناخته‌شده بورس و ارز دیجیتال، لیست‌شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به eToro اشاره کرد، که یک بروکر چندملیتی است و در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

امنیت بالا

کدهای این توکن، شباهت زیادی به Bitcoin دارد. به همین دلیل، می‌توان گفت امنیت آن بسیار بالا بوده و احتمال هک‌شدن آن، نزدیک به صفر است.

جمع‌بندی

دوج کوین یکی از ارزهای پرطرفدار و محبوب بازار است، که افراد مشهوری مانند ایلان ماسک روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همین امر، موجب افزایش قیمت doge شده است. توسعه‌دهندگان این ارز هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند ارز بازار دوج، به چند میلیارد برسد و آن را صرفاً برای شوخی و به چالش کشیدن بیت‌کوین طراحی کرده بودند.

منابع :

https://wallex.ir/blog/dogecoin-pump-amid-news-elon-musk-new-smartphone/ 

https://u.today/dogecoin-pumps-15-as-elon-musk-says-he-may-launch-alternative-smartphone

 

دیدگاه خود را ارسال کنید